Liefde voor designertassen

Ik heb er inderdaad veel, in alle kleuren van de regenboog, maar net niet in roze :sweat_smile: Overigens weet ik van geen van allen de naam of de kleurnaam.

Heb even gegoogled, maar het lijkt wel een mooie kleur, poederroze. Kun je hem niet ergens bestellen waar je kunt retourneren?

3 likes

Tip: bepaalde tassen googlen en dan de productfoto’s op verschillende webshops raadplegen en soms via een instagram tag #furla #furlabag kom je ook wel eens outfitfoto’s tegen van bepaalde tassen. Dan zie je de kleur vaak beter.

2 likes

Goeie tips @Huismus en @anon91169173. Hij kwam gister weer op voorraad bij zalando heuj heuj dus heb ‘m direct besteld om te kijken hoe de kleur in het echt is :slight_smile: als hij blijft zal ik een foto delen haha

3 likes

Ik ben vandaag gaan kijken naar de LV pochette felicie in vernis leer (bordeaux kleur) en vond m mooi maar je ziet natuurlijk direct alle vingerafdrukken staan dus heb het maar gelaten.

Dan ben ik ook eens bij Bvlgari gaan kijken en hun tassen zijn zo ontzettend mooi, de details zijn ook prachtig. Ze waren wel wat zwaarder dan ik gewoon ben. Ik ga ze nog eens allemaal vergelijken op de website want in de winkel hadden ze niet megaveel aanbod, maar een paar modellen en ook niet veel kleuren

3 likes

Ik sta nog steeds op de wachtlijst
 :grimacing:
Enige voordeel is dat ik nog wel even extra heb kunnen sparen. Maar wil hem nu toch wel heel graag (ben ook bang dat de prijs straks weer gaat stijgen :cry:)

2 likes

Bedankt voor de tip! Ik ga zeker in Antwerpen kijken, hoop dat ik daar meer geluk heb!
Ik heb een keer op internet gelezen dat ze je vaak niet op de wachtlijst zetten en je dus heel lang kan wachten
 maar weet niet of dat waar is hoor. Hoop het niet haha

1 like

Toen ik m’n flap bag ging kopen, liep ik de winkel in en zei welke ik wilde. De dame ging eerst heel moeilijk doen, ‘Nou pfff zucht steun, ik weet niet of we die wel hebben hoor
’ Ik reageerde daar niet op en toen wilde ze bij Gods gratie dan wel even achter gaan kijken. En bleken ze vanalles te hebben. Ik vermoed dus dat ze soms een toneelstukje opvoeren :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Maar waarom dan? :thinking:

Ben blij dat ik mijn Dior via zo’n vintage site heb gekocht. Ik kan verkooppersoneel met een god-complex niet zo goed handelen denk ik.

1 like

Ik heb geen idee, ik trek dat ook slecht. Heb weleens gehoord (weet dus niet of het klopt) dat je ook heel veel moeite moet doen om ĂŒberhaupt op de wachtlijst voor een Hermes Birkin te komen. Je moet eerst een hele relatie opbouwen met iemand daar in die winkel en wie weet lukt het dan ooit een keer. Pfff doeiii

1 like

Dat is mijn favoriete topic aller tijden:

8 likes

Ja! Daar heb ik het inderdaad van! Ik hoop nog steeds dat het maar een hele uitgebreide practical joke is

1 like

Ik had vandaag een les over communicatie in de luxe industrie en de docent zei iets over de relatie tussen sales assisants en de klanten. Dat sommige merken heel veel moeite doen maar anderen afstandelijker zijn, en dat ze bij Chanel bijv gewoon echt rude kunnen zijn.
Ik dacht eerst ‘waarom zou je niet er alles aan doen om met de klanten een goede relatie op te bouwen zodat ze loyaal zijn?’ maar het is wellicht omdat Chanel zich meer bezig houdt met precies welk soort klant ze willen/in gedachten hebben. Nu ook met dat ze in Zuid-Korea volgens mij een limiet per jaar hebben gezet op bepaalde tassen en dat ze de prijzen blijven verhogen.
Ik vind het een superinteressant onderwerp en ga er waarschijnlijk mijn capstone/thesis over schrijven haha. Kan niet wachten om er meer over op te zoeken

19 likes

Je studie klinkt echt zo ontzettend interessant! Ook leuk onderwerp voor een thesis. :relaxed:

4 likes

Heel erg interessant inderdaad. Vooral omdat die rude aanpak dus kennelijk ook echt werkt!

3 likes

Neen is echt zo. Highlowluxxe heeft haar birkin tweedehands gekocht omdat ze er geen aangeboden kreeg. Noorie Ana wilde in Parijs proberen nadat ze in Londen maar geen tas aangeboden kreeg. En ze heeft elke dag een afspraak voor de tassen misgelopen omdat de tijdsloten allemaal zo snel gingen.
Patricia Bright heeft er 9 maanden op moeten wachten voor ze een aangeboden kreeg.
Ze vertellen hoe hun koopproces is gegaan in YT-video’s en echt wat een struggle soms.

Ik moet bij deze berichten zoveel aan Shopaholic denken die uiteindelijk die angel tas oid kon bemachtigen.

3 likes

Ja ik volg haar al zeker 10 jaar ofzo, toen ze nog alleen haar blog had, en ik vond dat LoA verhaal zo’n afknapper. Gelukkig benoemt ze het verder niet echt in andere video’s.

4 likes

Bizar! Zie dat de Métis in empreinte ook 200 euro duurder is geworden. Blij dat ik hem al een tijdje heb, echt mijn favoriete tas :smiling_face_with_three_hearts:

Heb alleen nog een paspoorthoes in empreinte op m’n wishlist staan, die is maar 20 euro duurder geworden.

Zag afgelopen week ook de classic flaps uit de jaren 90 al voor 4000+ te koop staan :scream:

2 likes

Net als de Neverfull! Die kocht ik 8 jaar geleden (nog net zonder pouch) voor 680 euro. Nu 1500 :sob:

4 likes

Wat erg zeg! Slaat toch nergens op dat ze zo moeilijk doen

De vrouw die mij hielp was wel heel vriendelijk en liet me wel een woc in een andere kleur zien om alvast te passen, ze gaf ook haar kaartje en zei dat ik haar mocht appen. Dus nu stuur ik af en toe een berichtje in de hoop dat ik ooit bericht krijg dat ze er een voor me hebben haha. Omdat ze wel heel vriendelijk was hoop ik dat ik toch wel echt op die wachtlijst sta maar vind al die verhalen zo vreemd, het zou me ook niets verbazen als ik er nooit meer wat van hoor :roll_eyes:

1 like