Liefde voor designertassen

Ik heb laatst de key pouch monogram canvas voor 185 euro gekocht, deze is nu 230 euro… En ik twijfelde gisteren heel erg of ik de pochette metis zou bestellen. Maar dat doe ik al vanaf dat ie nog “maar” 1700 euro kostte. En nu is het zelfs van 1900 euro naar 2100 euro gegaan :sob:

2 likes

Echt niet normaal he, ik kocht de mijne in 2019 voor €140, binnenkort is het al bijna dubbel zoveel

Ik vind die prijzen echt niet meer te rechtvaardigen. You do you hoor, als je het geld kunt missen maar prijsstijgingen van honderden euro’s tegelijkertijd. Doe ff normaal.

13 likes

Eens, ik ben jaren terug (meer dan 15 jaar, bitches gettin old) ooit begonnen met af en toe Chanel oorbellen kopen. Prijzen waren hoog, maar prima voor af en toe. Nu kan je niks fatsoenlijks meer krijgen voor onder de 450/500 euro (en dat is de ondergrens) en is de lol er ook gewoon vanaf. Dan kan ik dat soort accessoires niet meer voor mezelf rechtvaardigen.

Zelfde met tassen. Ik ben heel blij met mij YSL Lou en zat nog beetje rond te kijken voor wat anders, maar de rest is zo belachelijk geworden qua prijs/ kwaliteit. En als ik ook nog naast duizenden euro’s een random verkoper z’n reet moet kussen voor een :sparkles: kans :sparkles: om een tas te kopen. Byeeee. Dan is het luxegevoel er wel vanaf voor mij (niet dat ik het geld voor een Birkin heb liggen, daar niet van).

11 likes

Moet er ook telkens om lachen, heb je eindeloze moneyz en moet je nog smeken om een tas. Wat dat betreft kan ik Hermès dan wel weer waarderen.

9 likes

Ik vind het ook wel typisch dat sommige luxury Youtubers dan bij prijsverhogingen/slechte ervaringen m.b.t. kwaliteit zo zijn van ‘ik koop echt niet meer van designermerk X’ en 1 maand later weer een uitgebreide shopvideo tonen met een tas die duurder is dan 1000 coronazelftesten.

1 like

En daartegenover staat een Monica Geuze die Hermes schoenen aangeboden kreeg en ze gewoon kocht, ondanks dat ze niet de goede maat nóch de juiste kleur waren.

Heb me in mijn leven weinig meer plebs gevoeld dan bij het bekijken van die video.

1 like

Het idee dat je dankbaar moet zijn dat je iets aangeboden krijgt waarvoor je moet betalen staat zo ver van mijn leven af :sweat_smile: De volgende keer dat ik de H&M in loop zal ik extra dankbaar zijn voor de hoeveelheid die ze me aanbieden

10 likes

Ben eens gaan kijken op de site van Chanel. Blij dat ik lang geleden oorbellen en een card holder heb gekocht, wat een prijzen :scream:
En de meeste oorbellen worden er ook niet mooier op bij Chanel

3 likes

Nu ik hier toch aan het posten ben… ben op zich wel benieuwd naar jullie tassencollecties. Of oorbellen voor @Bunnyslippers :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Heb er twee. Neverfull in Damier Ebene in medium maat. Was mijn eerste dure tas. Voelde me helemaal de shit. Nu vooral handig als hutkoffer voor alles en nog wat. Celine Trio (Large?) wel nog steeds heel blij mee, tas past overal bij en is niet opzichtig.

2 likes

Maar daar draait het om. Het is moeilijk om bij een clubje te komen en mensen halen steeds gekkere fratsen uit, juist omdat het moeilijker en moeilijker wordt. Voor Hermes moet je blijkbaar al de waarde van een Birkin uitgegeven hebben voor je er een aangeboden krijgt.

2 likes

Ja de prijzen niet normaal joh. Snap dat het luxe producten zijn, maar geez. Ook de reden dat ik de eerste paar jaar geen andere luxe tassen ga kopen. Budget is even op haha.

Ik kende de Petit Malle niet. Zie je volgens mij ook niet vaak. Heel origineel design!

2 likes

Ik heb een LV Totally MM in monogram die ik denk inmiddels al zo’n tien jaar heb (volgens mij wordt deze niet meer gemaakt inmiddels), vind het nog steeds een mooie tas en vind hem ook praktisch :stuck_out_tongue: Maar denk dat ik hem achteraf liever in Damier Ebene of Damier Azur had gekocht.

Niet mijn eigen foto:

Als ik ooit weer ga sparen voor een nieuwe designertas denk ik dat het de Celine Mini Belt Bag in taupe wordt, of de Antigona Soft Bag van Givenchy!

5 likes

Mijn droomtas (in taupe of grey) :smiling_face_with_three_hearts: Staat al lang op mijn verlanglijstje.

3 likes

LV speedy 35 - vintage uit 1995
LV keepall 50 - vintage uit 1990 (uit m’n geboortemaand)
LV neverfull DE
LV pochette metis in zwart empreinte.

Verder wat small leather goods, 2 furla tassen.

Mocht ik nog een nieuwe tas kopen, zou ik een YSL college willen in dark beige. Maar dit jaar eerst oplevering van het huis + inrichting, dus kan zo maar een 3 jaren plan worden :innocent:

4 likes

Wel foto’s mensen! Want geen idee wat voor tassen dat allemaal zijn :grinning_face_with_smiling_eyes:

18 likes

Dit zijn er een aantal van mij. Waren de enige foto’s die ik kon vinden uit mijn blogtijd :grinning_face_with_smiling_eyes:

35 likes

Neverfull MM in DE (de betere tijden, toen de binnensluiting nog intact was…)

Celine Trio Large

@Lula Spot ik daar een Puzzle Bag? :heart_eyes:

17 likes

Ja die heb ik als laatste gekocht toen ik een vast contract kreeg.

4 likes