Liefde voor designertassen

Diegenen met een Louis Vuitton tas van canvas: waarmee verzorgen jullie het canvas? Ik wil mijn speedy namelijk even insprayen of iets ter bescherming, maar weet niet zo goed welke ik moet gebruiken? De handvaten doe ik uiteraard gewoon met een leerspray

Eigenlijk niet. Een keer in de zoveel tijd neem ik het canvas af met een babydoekje, maar dat is niet zo vaak haha

@Moet @9000 @Neverfull ik vroeg het me ineens af want meestal spray ik leren tassen wel in. Ik heb sinds een tijdje een vintage Speedy en heb verder geen Louis Vuitton tassen, dus weet er ook niet het fijne van. Kan canvas bijvoorbeeld goed tegen regen? Of wordt het lelijk van water?

Thanks! Ben echt nog een noob hiermee

Canvas moet je juist niet insprayen. Er zit een soort coating op en dat kan verkleuren als het in aanraking komt met iets zoals zo’n spray! Gewoon eens in de zoveel tijd afnemen met een vochtige doek.

2 likes

Hé tassenliefhebbers, ik heb een vraagje: weten jullie van welk materiaal zo’n beschermtasje gemaakt is dat vaak om een designertas of -schoenen heen zit?

Dat verschilt per tas/merk. Ik heb er van polyestersatijn en van katoen.

1 like

Wow.

Hoe hebben ze hem gejat? Ingebroken of van je arm getrokken? Lijkt me heftig!

Geen ervaring mee. Vraag me ook af naar welke verzekering je dan moet wenden.

Was er tot voor kort niet mee bezig, maar sinds ik deze week mijn Rebecca MAC heb (na een jaar kwijlen en wensen en nog meer kwijlen), merk ik dat ik hem op schoot houd in plaats van aan de leuning van een stoel oid hang. Ondanks dat Rebecca niet wordt bestempeld als designer.

1 like

Argh wat frustrerend en hoe lukt het ze in te breken zonder braakschade? Wat raar!

@blair: whoah wat kut. Ik had me nooit zo gerealiseerd dat mensen ook gewoon kunnen azen op je tas (ipv alleen op de inhoud) :scream:. Maar ik gebruik mijn designertassen (Prada, D&G, Balenciaga) als een soort veredelde boodschappentassen waar ik alles in pletter, tot laptops en snoetenpoetsers aan toe, en die ik ook gewoon op de grond neerzet dus ik ben er waarschijnlijk sowieso nogal laks mee.

Misschien is het ook beter om er niet bij stil te staan! Anders verpest die angst ook alleen maar het plezier van de tas. In mijn geval wel lullig dat het zo kort gebeurde na de aanschaf van mijn eerste designertas. Alsof het me niet gegund is :pensive:

Nou…dat het je niet gegund was… het boefje gunde het zichzelf nog iets meer dan jou :sob: Vind het echt ellendig voor je. Omdat designertas, maar ook gewoon het idee iemand met zn takken aan je spullen zit.

1 like

Ik heb sinds 2013 een LV Alma PM epi leer in grijs. Nu fiets ik veel en ik gebruik het mede daardoor bijna nooit. Al fietsende kwam ik er net achter dat het wellicht helpt om een schouderband te kopen, alleen die van LV zijn belachelijk duur. Heeft iemand een tip waar ik zo een band kan kopen? Ik heb al op Etsy gekeken maar helaas geen resultaat.

Afgelopen zomer zag ik ze bij my jewelry maar weet niet of die ze nog hebben. Furla als je meer uit wil geven. En bij other stories op de webshop staan ze volgens mij gewoon tussen de tassen. Vind de super kitcherige met parels fantastisch.

Oeh thanks voor de tips! :hugs:

Ik heb een Balenciaga City bag S.
Onwijs blij mee, staat overal mooi bij en een echte klassieker.

7 likes

Ik ben al een jaartje verliefd op deze tas van Delvaux:
(maar dan in volledig zwart)

1 like

Aah wat chill een topic waar ik mijn dilemma kan voorleggen! Ik ga volgende week naar Parijs en wil daar graag een Saint Laurent tas kopen, maar ben al weken aan het twijfelen over welke. Twijfel tussen de small Loulou (vintage hardware, past lekker veel in maar vind hem iets te ‘bulky’) en de medium Envelope monograme (is wat platter dan de Loulou maar heeft weer erg glimmende hardware). Heeft er iemand gedachten over deze wereldproblematiek?

<

>

Ik ben trouwens in het bezit van een Balenciaga City, LV Pochette Metis en Saint Laurent Sac du jour

2 likes

Misschien zeg ik nu wel echt iets heel stoms maar misschien beide niet doen? Het klinkt een beetje alsof je ze het allebei net niet vindt. Omdat je op beide wel iets aan te merken hebt, er zou toch ergens de perfecte tas moeten zijn waar je direct verliefd op bent en waar je niet over twijfelt?

Ik vind de LouLou wel het mooist, haha!

6 likes

heb jij hem geprobeerd in de winkel? vraag me af hoe lang de chain is…