Liefste compliment onverwacht ontvangen van collega, onbekende personen

Wat is het liefste compliment dat je ooit hebt ontvangen van iemand waarvan je het nooit zou verwachten?

Een collega die ik niet vaak spreek zei laatst ineens tegen me dat hij mij ontwapenend vindt. Dat vond ik heel bijzonder en leuk om te horen.

5 likes

Ik zit te denken maar kom echt op niks anders dan dat mensen mijn humor zo leuk vinden.

:neutral_face:

5 likes

Vandaag en afgelopen vrijdag toevallig, allebei van een klant. Ze zeiden dat ik goed kan luisteren en daar veel aan hebben gehad. Vind ik zelf een groot en fijn compliment.

2 likes

De moeder van een collega aan wie ik leiding geef kwam laatst op het werk en heb toen even met haar staan kletsen. Thuis heeft ze tegen haar zoon gezegd dat ze me super leuk en gezellig, maar vooral oprecht vond. Dat vond ik echt zo lief, want ik heb het idee dat de meeste mensen op mijn werk me echt een bitch vinden. Wat ik meestal ook moet zijn want ze luisteren gewoon niet (de mensen onder mij zijn tussen de 16 en ± 25, de meeste zijn nogal onverantwoordelijk, je kunt het vergelijken het met het stereotype vmbo-klas (ik bedoel dus niet dat alle vmbo-ers onverantwoordelijk zijn, maar beeld je het stereotype in en zet die allemaal bij elkaar in 1 klas))

8 likes

De vriendin van een vriend zei laatst dat ik ervoor zorgde dat ze zich altijd welkom voelde in de groep. Daar was ik me totaal niet bewust van dus ik vond het fijn om te horen dat ik dat blijkbaar in me heb.

10 likes

Ik had een paar maanden terug een vrij heftige week op het werk en was bekaf. Kwam het ziekenhuis binnen lopen en drukte op de rolstoelknop van de lift voor iemand die zat te worstelen en maakte kort een vriendelijk praatje met die patiënt. Vind ik bij mijn werk horen en sowieso gewoon normaal om even te doen.
Toen kwam 1 van de vrijwillige gastvrouwen in de hal naar me toe lopen en zei: “mag ik zeggen dat ik jou een heel mooi mens vind? Hoe vroeg je ook binnen komt of hoe laat je ook weg gaat, ik zie je altijd vrolijk en vriendelijk doen en behulpzaam zijn naar een ieder om je heen”. En dat was op dat moment even zo fijn om te horen dat ik maar heel snel heb bedankt (ik ben sowieso al vet slecht in complimenten aannemen) en snel ben doorgelopen, want ik moest gelijk janken :joy:

33 likes

Vorig jaar op vakantie in een cafĂ© stonden ineens twee meiden me aan te staren. Dus ik dacht ok mn kleding zit vast raar/ze vinden mijn kleding of mij lelijk. Maar toen kwamen ze opeens naar me toe en toen zei een van die meiden van “you look really beautiful” hahaha dat had ik dus nooit verwacht. Haar vriendin oid zat maar een beetje vragend te kijken dus ik glimlachte naar haar, zegt zij: you have a pretty smile
Dus ik stond daar zovan ??? wat
Had ik dus totaal niet verwacht, maar wel heel goed voor mn zelfvertrouwen

11 likes

ik vind het trouwens zo leuk en lief als vreemde mensen iets aardigs zeggen! was laatst op een festival en kreeg een complimentje van een meisje over m’n outfit. ik zeg het heel vaak als ik vind dat iemand een leuke broek aan heeft oid. mensen doen dat echt te weinig en sommigen vinden het ook raar om te doen omdat ze denken dat de ander denkt van “laat me met rust”

17 likes

Ik complimenteer vreemden ook vaak, maar soms ook niet omdat ik dan inderdaad bang ben om een negatieve reactie te krijgen. Het ligt er dan vaak ook aan in welke mood ik ben en hoe de ander overkomt (houding).

1 like

Misschien niet meteen het liefste compliment, maar wel het meest opvallende.
Paar jaar geleden was ik naar de MAC geweest. En 1 van de make-up artists zei toen tegen mij dat ik mooie wenkbrauwen heb.

Had nooit van mijn leven verwacht daar complimenten over te krijgen, dus ja dat blijft wel hangen. Plus ik heb vrij dikke wenkbrauwen en als tiener voelde ik mij daar net ongemakkelijk over.

2 likes

Ik geef ook heel veel complimentjes, vooral als het iets is waar mensen overduidelijk hun best op hebben gedaan. Bijv hun outfit, een bepaalde actie of de kunstwerken op de nagels vd cassiere vd supermarkt. Kleine moeite en mensen worden er blij van.

Mijn fijnste compliment is als mensen zeggen dat ik lief ben. Ik ben nuchter, heb een mening, best harde humor en hoorde laatst dat ik zoveel zelfvertrouwen heb (geeeeeen idee waar ze dat vandaan halen :joy:). Vind het altijd fijn als mensen daar doorheen kunnen kijken en zien hoe ik ook ben.

3 likes

Van een goede vriendin die zei dat de kinderen in mn nieuwe klas geluk hebben met zo’n lieve juf als ik. :see_no_evil:
En als mensen zeggen dat ze me sterk vinden (wat ik niet altijd ben.)

3 likes

Ik heb niets te melden maar kan deze topictitel niet korter?
Het staat zo lelijk rommelig.

:whistling:

2 likes

Ja haha, heb ik ook wel. Iets van: ‘Liefste onverwachte compliment ooit’ ofzo.

Paar jaar geleden trok ik een jurkje aan, dat deed ik destijds nooit. Mijn jongste zusje: wow zus je ziet er echt bloedmooi uit

Awh

En vorige week
‘Nee ik wil gewoon dat Gast bij mij komt werken, dan komt alles goed’ terwijl de rest van het team kortaf tegen me deed en me behandelde als een klein kind.

4 likes

Niet de liefste die ik ooit heb gehad, wel de recenste :

Een nieuwe collega (nog best jong) was zo ziek geworden op het werk maar durfde niet naar huis te gaan omdat ze bang was voor de reactie van de managers en haar mede-collega’s. Maar ze was dus echt ziek en duizelig en kreeg een paniekaanval waardoor ze moest huilen. Een van mijn collega’s had haar gesproken in de pauze toen ze zich echt slecht voelde en zei ze ‘‘Luister, als het straks na de pauze Ă©cht niet met je gaat, spreek bostons aan, zij is de meest behulpzame persoon hier en zal je sowieso helpen.’’

Hoorde ik achteraf en vond ik wel echt lief.

8 likes

En bij ‘compliment van onbekende vent’ heb ik ook niet echt de beste associaties :joy:.

2 likes

Van de semi-arts (oudste co) toen ik niet zo goed in m’n vel zat op m’n werk: “Jij bent altijd zo lief en leuk aanwezig. De co’s en ik zijn altijd blij als we weten dat jij er bent, zeker als er maar 1 arts is, want dan weten we dat ondanks dat het druk is, alles altijd wel goed geregeld wordt.”

9 likes

Na mijn MA thesis verdediging zei mijn tweede begeleider dat ze altijd zo blij werd van het feit dat ik altijd een lach op mijn gezicht heb en dat ik dat nooit moet veranderen.
Was best pittig samenwerken met haar en ik was ook een beetje bang voor der dus dit was erg onverwachts.

2 likes