Liefste compliment onverwacht ontvangen van collega, onbekende personen

Van een ex-collega: Je bent nooit zo op de voorgrond, maar je was toch altijd aanwezig, als een stille kracht.

Dat een collega, soort van want we werken niet echt samen, iets persoonlijks met mij wilde bespreken omdat ze dacht dat ik daar een fijn persoon voor zou zijn. En ze vond me extreem wijs. Haha dat is nog steeds iets wat ik een heel mooi compliment vind, maar waar ik nog steeds om moet lachen omdat ik mezelf niet als extreem wijs zou zien

Een collega die zei dat ik een fijne uitstraling heb en oprecht geĂŻnteresseerd ben in mensen.

Een collega die zei dat ik er echt goed uit zag terwijl ik toen net super slecht en weinig had geslapen dus dat had ik even nodig haha

Ook hele lieve complimenten gekregen van vrienden en familie, mensen die dicht bij me staan. Ik word er helemaal blij van als ik aan die dingen terug denk :blush:

Oh en mensen die me zo’n 5 jaar jonger schatten dan ik ben haha

1 like

Gisteren van een aantal collega’s dat ze trots op me zijn en vinden dat ik het zo goed heb gedaan dit jaar (privé gezien, niet op t werk). Was weer huilen toen natuurlijk :see_no_evil:

Ik weet niet helemaal of dit onder het compliment valt wat hier wordt bedoeld, maar een keer fietste ik vanaf de middelbare school naar huis op gewoon aardig doorfietst tempo.
Ter hoogte van mijn huis moet ik de weg oversteken, dus ik ga netjes voorsorteren en aan de rand van de weg staan wachten. Stopt er een meneer op een wielrenfiets naast me, bekijkt mijn fiets uitgebreid en vroeg of ik toevallig op een elektrische fiets reed want ik ging zo ontzettend hard. Meneer was helemaal onder de indruk en ging vervolgens weer verder, maar vind het nog steeds zo leuk dat die meneer helemaal gestopt is om mij te vertellen dat ik heel hard kon fietsen en dat hij dat knap vond.

Verder heb ik pas op mijn (nog steeds relatief nieuwe) werk van een collega gehoord dat ze het zo knap vindt hoe ik mijn werk oppak, het is helemaal een nieuwe functie en ze vindt dat ik het goed heb opgevuld. Was wel heel fijn om even te horen!

9 likes

Ik ben dinsdag weer begonnen met werken na 2,5 week vakantie. Vond het heel leuk dat al die jonge meiden oprecht blij waren me weer te zien, en heel geĂŻnteresseerd waren. Fijn gevoel dat ze me toch gemist hebben.

En m’n vorige manager zei dat ik echt de verbindende factor ben in m’n team. Vond ik een heel mooi compliment.

En veel mensen hebben na m’n break-up gezegd dat ik het zo goed deed. Dat ik heel snel m’n leven weer op orde had, en dat ze trots op me waren.

4 likes

Laatst van een collega dat ik een heel lief en fijn persoon ben. En later nog een andere collega dat ik zo’n lieverd ben. Zeiden ze allebei ineens uit het niets, een paar dagen na elkaar haha dus dat was een goeie week :joy:

En heb onlangs de vrienden van mijn vriend ontmoet en hij vertelde me alle reacties die hij gekregen had, dat was ook wel even fijn voor mijn zelfvertrouwen. Vriendin van een van zijn vrienden was naar hem toe gegaan en had gezegd dat ze me een heel leuk meisje vind en het leuk vind dat ik nu bij hun groep hoor. En zijn vrienden dat ik een hele goeie was hahaha, en dat ik een leuk meisje ben en sterk over kom. Maar volgens mijn vriend betekende het heel veel als vrienden afzonderlijk naar hem toe komen om iets over me te zeggen omdat ze dat nooit echt doen.

Oh en leerlingen die zeggen dat ik er leuk uit zie, wat meer bedoeld is om mij een ongemakkelijk gevoel te geven. Waar ik dus met een flauwe opmerking op reageerde en zij vervolgens zeiden ‘ja maar juf, kan best toch, wij zijn 16 en u (ja wel u dan weer hahaha) 19!’ Dit was dus het echte compliment want hun ogen vielen bijna uit hun hoofd toen ik begon te lachen en zei dat ik 25 ben haha.

7 likes

Ik was laatst op een feestje waar ik alleen de gastheer ken. Mega spannend aangezien ik sociaal niet goed ben met vreemde mensen. Het eerste uur kon ik niet echt m’n draai vinden waardoor ik mega onzeker werd. Uiteindelijk kwam ik toch met een meisje aan de praat waar ik onverwachts een hele goede klik mee had en werd het een super gezellige avond. Nadien had dat meisje een berichtje gestuurd naar de gastheer dat ze een leuke avond had gehad en mij een leuk meisje vond. De gastheer had daarvan weer een screenshot naar mij gestuurd. Slaat allemaal nergens op en veel te lang verhaal maar het deed me zooooo goed, niet normaal. Ineens een boost aan zelfvertrouwen en werd er helemaal vrolijk van :blush:

14 likes

Bij mijn diplomauitreiking had mijn scriptiebegeleidster een hele brief voor me geschreven en die voorgelezen. Daarin zei ze dat ik de topstudent was van mijn jaar en dat ik bij de vakken die zij me had gegeven telkens het hoogste gemiddelde had. En toen zei ze: “maar Lizzy is niet alleen heel erg slim, maar ook gewoon heel erg lief en aardig.”

Dat deed me echt wat om dat zo te horen, om van iemand die echt heel goed is in haar werk zulke complimenten te krijgen, ook over mijn persoonlijkheid.

11 likes

Tijdje geleden heb ik met mijn zusjes een liedje voor mijn ouders gezongen op hun feest. Ik had het bedacht, (op een bestaand liedje) de tekst geschreven en het geĂŻnitieerd. Een van mijn zusjes kan echt heel goed zingen, en ik eigenlijk niet heel bijzonder goed. Maar dat maakte me niet uit want het ging om het idee. En toen op de avond zelf waren mijn zusjes best zenuwachtig, maar ik vind dat soort dingen niet zo eng, juist leuk. Dus ik heb een praatje gedaan zolang als het duurde om alles klaar te zetten, we hebben het optredentje gedaan en daarna hebben we het cadeau gegeven, en ik deed daarbij het woord omdat zij dat liever niet wilden.
Nadien kwamen meerdere vrienden van mijn ouders naar me toe, en die zeiden (los van elkaar) dat mijn zusje prachtig zong, en dat we het allemaal best leuk deden maar dat ik echt “floreerde” op een podium. Iemand zei iets van “jij straalt er vanaf”. Vond ik zo leuk om te horen, vooral omdat het iets is waar ikzelf van geniet, dan is het leuk dat anderen dat ook oppakken.
Maar goed wel een beetje een stommige vaardigheid, want wanneer gebruik je zoiets in je leven? Precies nooit.

5 likes

Mijn scriptiebegeleider en beoordelaar bij de afstudeerpresentatie, dat ik zo authentiek en eigen was in mijn presentatie, en dat het heel knap is dat ik zo over mijn eigen leermomenten en fouten kan praten, zonder dit weg te moffelen. Had voor deze presentatie een 10, en hun erg fijne commentaar heeft mij veel goeds gedaan ( Het is niet elke dag dat je hoort dat ze willen dat elke afstudeerpresentatie zo gaat)

3 likes

Wij moesten een keer een presentatie oefenen met zo’n coach, die daarna iedereen feedback gaf. Tegen mij zei ze dat ik een ‘delicate voice’ had en op dat moment moest ik daar heel erg om lachen, want ik vond mijn stem echt kut. Vertelde het later ook lachend aan mijn vriendinnen maar die waren het juist eens met die coach. Sindsdien vind ik het niet meer vervelend om mijn eigen stem terug te horen (gebeurt best vaak ivm interviews uittypen) of om presentaties te geven. Dus ik heb echt heel veel aan die feedback gehad uiteindelijk!

3 likes

Pas samen met collega’s een escape room gedaan. Daarna kwam een collega naar me toe, met wie ik in het dagelijks werk niet zoveel doe, dat ze het zo leuk vond om samen te werken. En dat ze bij die escape room bij mij “toestemming” wilde vragen om bepaalde dingen te gaan doen, omdat ik een natuurlijk leiderschap uitstraalde. En dan juist op een positieve, verbindende manier. Vond ik heel fijn om te horen! Ik ben ook teamleider, maar ik vraag me toch vaak af waarom me dat goed afgaat en of dat gewoon ligt aan de fijne mensen die ik in mijn teams heb. Om dit zo van een nieuw iemand te horen was heel fijn, soort bevestiging.

Van meerdere mensen, vrienden en collega’s, gehoord dat ze het knap vinden hoe nuchter ik ben en hoe ik daardoor met dingen om kan gaan. Daardoor ga ik me daar ook steeds meer naar gedragen op de een of andere manier.

5 likes

Een stoere Marokkaanse leerling die normaal alleen maar onrust loopt te stoken (bijvoeglijke naamwoorden voor de beeldvorming) zei laatst in de pauze “wacht mevrouw, ik wil iets zeggen! Hij vindt u de mooiste docent van de school”. (Hij= zijn even stoere vriend naast hem). Haha zei dat ik het een beetje awkward vond, maar wel aardig. Deed me goed want had totaal geen make-up op en voel me altijd dikkig.

Mijn teamleider zei laatst dat hij bijna alleen maar uiterst positieve verhalen over mij hoorde van andere docenten en leerlingen.

Een beoordelaar vanuit de uni vond dat ik heel goed was in leiding nemen en behouden en een positief groepsgevoel aanwakkeren.

9 likes

Ik liep net door de gang op school en toen zei een leerling die ik vorig jaar had (en niet m’n favo was) “zo mevrouw, ik mis u echt bij gym!!” En dat vond ik echt lief om te horen.

En vorige week kwam een collega naar me toe en die zei “je zit echt beter in je vel nu hè? Je bent echt veel vrolijker en enthousiaster” en ik weet niet, maar vond ik echt fijn om te horen.

7 likes

Liefde voor dit topic :heart:️

De complimenten die op mij het meeste indruk hebben gemaakt zijn door mensen die me heel dierbaar zijn en niet van vreemden:

  • mijn beste vriendin die me zei dat ze aan me bewondert dat ik zo oprecht geĂŻnteresseerd en nieuwsgierig ben
  • mijn vriend die me de perfect observer noemde in een 360 graden feedback formulier voor een mentoring programma, en dat hij daardoor op een heel andere manier naar de wereld kijkt, en reizen met mij daardoor zo leuk is
  • een goede vriend van mijn vader die me zei dat mijn vader zo trots op me is en altijd over zijn oogappel vertelt (mijn vader is niet zo van de emoties en complimenten even in persoon)
1 like

Mijn collega’s zeiden laatst dat het voelt alsof ik hier al veel langer werk dan 7 maanden, omdat ik echt onderdeel ben geworden van de groep. Vond ik leuk om te horen

2 likes

Ik kreeg vorige week eigenlijk een heel mooi compliment van een verre collega. Hij noemde me een “hart zonder grenzen” (naar analogie met “artsen zonder grenzen”).

4 likes

Op mijn vorige werk hoor ik vaak dat als ik aan het werk was, iedereen er zeker van was ‘dat alles wel goed komt’, vond ik heel lief!

En nu heb ik een nieuwe baan en ben altijd best zenuwachtig bij nieuwe dingen, beetje sociale ongemakkelijkheid. Maar mijn nieuwe collega zei dat ze die ochtend tegen haar vriend had gezegd dat ze zo blij is met mij als collega en ze zoveel vertrouwen in me heeft. Vond ik zo leuk om te horen, vooral het idee dat ze dan thuis aan mij denkt en hierover met haar vriend praat hahaha

5 likes

Liefde voor dit topic! :heart:

Mooiste compliment die ik zo kan bedenken is dat veel collega’s wel eens zeggen wat zouden we toch zonder jou moeten. En dat ze me dan zouden missen :relaxed:

3 likes

Tijdens een sollicitatiegesprek pas, dat hij n.a.v. ons gesprek het idee had dat ik heel goed weet wie ik ben als persoon en stevig in mijn schoenen sta.

(dat ze nog steeds niets hebben laten horen vergeet ik voor het gemak maar even)

2 likes

Vanuit mijn leidinggevende de compliment; ik vind het zo mooi dat je iedereen in het bedrijf en onze klanten altijd met een lach helpt. Je bent zo ontwapenend en daarom ben je een voorbeeld voor de rest van het team.

Ook vanuit mijn klanten krijg ik de complimenten dat ik bijv zo geduldig ben en alles doe om ze te helpen in tegenstelling tot collega X. Ik vind het een mooi compliment maar het irriteert mij dat collega X dan niet net iets verder gaat met service zodat de klant niet nog een keer moet bellen om echt geholpen te worden…

1 like