Liefste compliment onverwacht ontvangen van collega, onbekende personen

Een onbekende man op straat zei laatst dat hij blij werd van mijn lach en dat ik vooral zo door moest gaan met mensen blij maken. Het was een man van rond de 70 en hij voegde er nog aan toe dat het niet “vies” bedoelt was :joy:.

12 likes

Een collega zei een paar weken geleden dat hij het zo knap vond hoe ik alles deed, alles onthield, en iedereen altijd wel wilde helpen. En dat hij niet zou weten hoe ze het zonder mij moesten doen. Toen glom ik toch wel even :blush:

3 likes

Toen ik nog in de horeca werkte had een random vrouw in het restaurant aan een collega gevraagd of ik het in het bedrijf voor het zeggen had, ze vonden me heel erg attent en ik had alles goed onder controle.

Best leuk om te horen als je maar een “gewone” medewerker bent. Echt leuk ook dat mensen dat zomaar zeggen; ik zou dat dan weer niet zo snel doen als ik ergens zit te eten, waarom weet ik eigenlijk niet.

5 likes

Zo’n 20 jaar geleden werkte ik als bijbaantje in de supermarkt bij de vleeswaren, ik was 15. Er was een oud dametje (nederlands) die schoof alle verpakkingen door elkaar ofzo dus ik vroeg of ze het een beetje netjes wilde houden (denk ik, geen idee, zo lang geleden) maar in ieder geval, ze begon tegen me te zeggen dat ik m’n mond moest houden en terug moest naar m’n eigen land! Dat ik hier niet hoorde! Blabla
Toen kwam er een (nederlandse) jonge vrouw en die begon tegen die oude vrouw te zeggen dat het schandalig was hoe ze praatte en dat dat racisme was en dat ze zich moest schamen etc etc. En die ging die oude vrouw zowat de hele winkel achterna nog tierend tegen haar.
Dus het was niet tegen mij maar wel vóór mij :hugs: en ik ben ‘t me altijd blijven herinneren want heb het wel vaker meegemaakt dat ik racistisch ben bejegend maar nooit ben ik ook maar geholpen door omstanders.

*afkomst erbij vond ik nodig omdat ik het toendertijd zo mooi vond dat een nederlandse mij hielp, ik zou dat eerder hebben verwacht van andere afkomst. Wat ik trouwens ook nooit heb meegemaakt, daar niet van, tegenovergesteld zelfs. Mensen van andere afkomst doen nl. ook racistisch tegen andere afkomsten. Maar nu stop ik met praten anders verpest ik het mooie moment waar ik het over had nog. :shushing_face:

9 likes

Een moeder zei tegen mij dat ik een grote positieve impact heb gehad op haar dochter (als leerkracht). :blush:

6 likes

Vandaag zei een serveerster toen ze mijn koffie kwam brengen ineens: “wat heb jij een mooie huid!”
Had makeup op maar vond het toch heel leuk om te horen haha

7 likes

Ik zat laatst in de trein en toen kwam de conductrice langs en ze zei zo: ‘Wat heb jij een mooie haarkleur!’ Dat was wel heel leuk om te horen, ik ben sinds een tijdje aan het aanklooien met henna en blijkbaar is het een succes. :grin:

Een paar jaar geleden zat ik samen met mijn moeder ergens te wachten toen de zus van mijn oma binnen kwam lopen, na de dood van mijn oma hebben we haar nooit meer gesproken dus was echt al 8 jaar geleden. Ze herkende mijn moeder meteen en vroeg hoe het was blabla, toen hebben we even met haar gepraat en toen was zij aan de beurt dus ze stond op. Voordat ze ging zei ze tegen mij “jij lijkt echt heel veel op je oma, zowel qua uiterlijk als gedrag, je bent een mooi mens”. Nu ik dit typ moet ik weer huilen want mijn oma was echt mijn liefste lievelingsmens ooit.

17 likes