Lifehacks

Haha ik wist niet echt hoe ik het moest omschrijven, maar sommige eieren zijn heel makkelijk netjes te pellen en bij anderen komen er vaak stukjes ei mee met de schil. Ik weet niet echt hoe dat komt en ‘slecht gekookt’ leek me de meest accurate omschrijving :stuck_out_tongue:

1 like

In welk opzicht precies?
Niet door het in je neus te sprayen neem ik aan? Haha

Als er stukjes meekomen, zijn ze niet goed laten schrikken (klopt deze zin? Hij klinkt wat gek…)
Ik pel mn eieren overigens altijd door ze over het aanrecht of de tafel te rollen, zodat de schaal overal helemaal gebroken is, dan heb je zo de hele schil eraf

2 likes

Haha! Nee, je moet het er een paar keer per dag op sprayen en dan zijn ze zo weg.

1 like

Hoe verser een ei hoe slechter hij ook te pellen is

(ook @Torquay)

1 like

Deze tip :heart:Heb mn hele bank al geschraapt

Foto van haren

17 likes

Maar dan wordt de binnenkant van je broodje toch een beetje geroosterd? Vind ik echt minder lekker.

3 likes

Ja zo doe ik het ook!

Nee hoor, die blijft gewoon zacht als je hem goed dichtvouwt :smiley:

1 like

Alleen als je ze te ver open hebt staan! Turks brood/pita en weet ik veel wat nog meer snij ik ook altijd eerst open!

1 like

Ik gebruik in plaats van een ramenwisser zo’n schoonmaakhandschoen. Als je dan over de zetel wrijft komt het er ook zo af. :slight_smile:

1 like

Dat heb ik ook wel eens gedaan inderdaad! Werkt goed maar ik krijg dan door de wrijving echt super hete handen :joy: echt alsof ik bijna vuur maak

1 like

Plus een gat in de handschoen :joy:

2 likes

Haha ja, dat klopt, bij mij ook al wel enkele handschoenen gesneuveld op die manier. Misschien is een ramenwisser dan wel een duurzamere oplossing.

1 like

Dit is top

Check! gaat ook altijd mee op vakantie

Als je voelt dat je moet niezen maar het is geen goed moment dan kan je de nies inhouden door even links en rechts je neusvleugel te masseren met één vinger.

Dit doe ik ook heel vaak,maar omdat ik zo hard druk sloop ik heel snel die wissers :stuck_out_tongue:

1 like

tong tegen je gehemelte aandrukken werkt ook

2 likes

Thanks voor deze tip! Vanochtend geprobeerd en werkte echt goed. Dit helpt beter dan met dat mesje tegen de douchewand aan tikken haha