Lifehacks

Vanmorgen uitgevonden, want haast: kreukels uit mn shirt geföhnd ipv er uit gestreken.

:grin:

4 likes

Jaaa dit werkt! Zo fijn

Ik heb zo ooit een gat in m’n shirt gefohnd :pensive:

Ik weet niet of echt sneller is, maar ik vind het zelf wel handiger. Ik ben heel klein dus dan werkt dat schudden nooit zo fijn en ik heb dan altijd dat het dekbed niet tot het einde komt, dus dat je een stuk lucht in je dekbedovertrek hebt zonder deken erin

1 like

Dit deed ik ook! Laatst wel een stomer gekocht en moet zeggen dat dat toch beter werkt. Ook voor 's ochtends snel snel.

(https://www.bol.com/nl/p/tristar-st-8916-kledingstomer-continue-stoom/9200000065753245/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002028-G-51189183027-S-461789949324-9200000065753245&gclid=EAIaIQobChMI5Zu3guGJ3AIV7LDtCh3qMw86EAQYBSABEgJV9vD_BwE&gclsrc=aw.ds)

2 likes

Deze heb ik ook, het is zoooo handig. Nooit meer strijken.

1 like

In de puntjes van het dekbed doe ik altijd een veiligheidsspeld zodat de punten er niet uitfloepen

1 like

Maar wat nou als die open gaan :eek:

Nog nooit gebeurd, living on the edge :grin:

2 likes

Mijn moeder deed dit vroeger inderdaad, met van die baby-veiligheidsspelden! Daar zit zo’n extra kapje op zodat ze niet open kunnen schieten. Ik was dit helemaal vergeten, vet slim eigenlijk.

2 likes

Ja die gebruik ik ook inderdaad! Misschien dat het daarom goed gaat haha

Als je basilicum moet vijzelen voor pesto moet je een beetje (zee)zout erbij doen, dan is het na 2x stampen een papje

4 likes

Voor hele jeukende muggenbulten of een allergische reactie een hooikoortspilletje slikken (of iets anders met anti-histamine, maar hooikoortspilletjes zijn het makkelijkst te verkrijgen.

Of 1.1.1.1 ! Dat werkt trouwens voor heel veel wifinetwerken met een inlogscherm.

2 likes

Oh das nog handiger!

Als je haartjes makkelijk uit je scheermesje wil krijgen: Als je je met je scheermesje over een random stuk van je lichaam gaat (bovenbeen oid), maar dan niet in de richting waarmee je zou scheren maar juist met de mesjes ‘mee’ gaan in één keer alle haartjes er uit!

7 likes

En op deze manier slijp je meteen je scheermes! 10 keer doen en het is weer een stuk scherper.

1 like

Wellicht een beetje TMI, maar neusspray (Otrivin bijvoorbeeld) werkt goed tegen aambeien.

1 like

Als je een ei moet pellen: pel eerst een stukje en ga daarna met een theelepeltje onder de schil. Je kan dan heel gemakkelijk de schil eraf duwen. Werkt echter niet heel goed als het op een slechte manier gekookt is ofzo, dan komen er soms stukken ei mee.

Deze tip heb ik volgens mij ooit gezien bij Enzo Knol trouwens #shame

Hoe kook je een ei op een slechte manier dan, haha?

Is het niet hoe verser je ei, hoe moeilijker het te pellen is?