Lifehacks

hallo drop hier je lifehacks en nuttige tips! van huis tuin en keuken dingen tot grotere levenszaken.

  • als je couscous gaat maken, bak het dan eerst even in een droge koekenpan tot het mooi goudbruin is. daarna pas kokend water bij schenken. is zooooo veeellll lekkerder!
  • heb je een mug op je kamer en geen zin je nest uit te komen, wacht dan tot hij bij je hoofd is en sla dan tegen je hoofd aan. heeft soms wat herhaling nodig maar werkt (bij mij) vrijwel altijd.
  • koop sugru. kneedbare lijm die een soort harde rubber wordt. blijft SUPER goed zitten en is zelfs vaatwasserbestendig. de mogelijkheden zijn eindeloos. zie ook hun site!
15 likes

Dierenharen gaan heel makkelijk van een vloerkleed of bank af met een ramenwisser.

7 likes

Als je uien gaat snijden en niet wil huilen, zet dan een (zonne)bril op. Wel een wat grotere zodat je ogen echt bedekt zijn, anders komt het er alsnog langs.

1 like

Snijd afbakbroodjes eerst open voordat je ze in de oven doet. Dat scheelt pijnlijke handjes na het bakken.

25 likes

Ik heb in mijn oven zo’n siliconen bakmat liggen. Als vervanger van bakpapier werkt het voor geen meter, maar op de bodem van de oven vangt het alle kruimels en viezigheid op. Matje kan je in de vaatwasser doen of afwassen en je oven blijft redelijk schoon.

27 likes

Ik ga dit proberen en als het werkt heb je hierbij mijn leven veranderd :open_mouth:

2 likes

Haha die tip had toen iemand op het egf gegeven en het werkt echt!

Stokbrood ondersteboven snijden zodat je mes niet blijft hangen in die ‘korst aan de bovenkant

4 likes

Tegen je hoofd aan slaan???

1 like

Groente koken in de magnetron. Alles klaar in minder dan 10 minuten en voelt als fastfood klaar maken.

2 likes

Bij een afbakstokbrood voordat hij de oven ingaat alvast kleine inkepingen maken: na het afbakken kun je dan in die inkepingen mooi snijden, zonder het brood te pletten.

11 likes

hoe doe je dat dan?

Dat je shirts met een beetje een zweetluchtje even moet wassen met schoonmaakazijn, dan ruiken ze weer schoon. Werkte zelfs bij de vieze hesjes van het hockeyteam van mn huisgenoot. Mama was proud :grin:

O en mij is gisteren uitgelegd dat de kruiden in de winkel op alfabet staan. Vond ik ook echt mindblowing.

12 likes

Staat vaak op de verpakking! Over het algemeen: in een bak doen, 1 cm water erbij, afdekken, 8 min op maximaal.

Als je iets wilt invriezen van vlees, sapje of wat dan ook: vries het in een zakje plat in. Sneller bevroren én als je het vergeet eruit te halen zoals ik wel eens dingen vergeet is het veel sneller ontdooid. Win win.

7 likes

Oh wist niet dat kon.Waar doe je de groenten dan in?

Over t-shirts gesproken. Vroeger had ik wel eens van die gele vlekken bij de oksels in een wit shirt. Dat kreeg ik er altijd uit met glansspoelmiddel vor de vaatwasser.

8 likes

Ik gebruik daar een oud zwembrilletje voor. Dat ligt ook standaard in mijn uien-mandje.

Wat ook zou helpen is een vochtige doek naast je snijplank leggen. Maar dat doet het bij mij niet. Dan maar gewoon de zwembril.

3 likes

Interessant! Heb die vlekken ook inderdaad

Ik bewaar altijd de elastiekjes die om sommige supermarkt producten, zoals bosuitjes, zitten. Dan kan ik daar weer een zak aangebroken pasta mee afsluiten, want die plakstrips zijn meestal niet sterk genoeg.

4 likes

Ok, elastiekjes zijn handiger dan plakstrips.
Maar ik gebruik dit heel vaak: https://www.ikea.com/be/nl/producten/keukengerei/voedsel-bewaren-opbergen/bevara-klem-voor-zakken-set-van-30-gemengde-kleuren-gemengde-afmetingen-art-10339171/
afbeelding
Voor de zak met muesli, voor de zakken diepvriesfruit, de zakken met diepvriesgroenten, voor de zak chips,…
Ik heb er momenteel zeker 10 in gebruik in de keukenkast en diepvriezer.

5 likes