Limburg-topic

Ik zag ook leuke Social deal aanbiedingen bij: (ook op dinsdag)

Harbour Club
Beluga Flavourz
Restaurante II giardino

2 likes

Bedankt voor de tip! Wat een goede deals :ok_hand:t4: ga er hier een van kiezen.

1 like

Iemand aanraders om te bekijken/bezoeken in Limburg? Mag een stad zijn, kasteel, bezienswaardigheid. We zijn met de auto, kan en mag dus overal.

De kasteeltuinen in Arcen gaan volgens mij open met die testfase. Ben er zelf nooit geweest maar anderen (ook die niet hier vandaan komen hihaho) zijn er altijd enthousiast over. En dan ook even ijs eten bij Clevers.

1 like

Thanks die had idd gescreenshot. Wilden eerst hotelletje in Venlo nemen maar daar zit vrijwel niks gezelligs in de buurt om te kijken. Zitten nu toch meer in de buurt van Valkenburg te kijken maar zijn lekker flexibel.

Gnagna ik woon net onder Venlo en hier is idd geen aars te beleven imho. Escape rooms enzo zijn denk ik nog dicht? Maar mocht dat niet zo zijn, in Valkenburg heb je mystery house, supergave (moeilijke) escape rooms.

2 likes

Ik ga dit weekend voor het eerst naar Maastricht en was benieuwd of mensen hier nog leuke tips hebben voor dingen om te doen, (vega) restaurants, leuke cafe’s, beste vlaai, etc. Ik zoek natuurlijk zelf ook op Google maar persoonlijke ervaringen van FF’ers zijn altijd leuk. :smile:

Tijdje terug dat ik er zelf ben geweest maar Marres restaurant (centrum) heeft lekkere vega gerechten (ik weet alleen niet of je er ook goed buiten kunt zitten maar je kunt altijd even kijken want het ligt in het centrum)

1 like

Dit ziet er echt leuk en lekker uit! Ga ik opslaan, bedankt voor de tip!

2 likes

Ik heb deze pannenkoeken gegeten bij van Wijck en alleen al daarvoor ga ik denk ik deze zomer weer een dagje terug :ok_hand:t3::heart:

5 likes

Ik ben even helemaal van de wap dat er een Limburg top ik is. Auw hoer kearl.

@Dombo vlaai bij de Bisschopsmolen.
Vega tentjes vooral in Wyck volgens mij.

5 likes

Haha nou ik ben net terug verhuisd naar M, dus nu ben ik helemaal excited om mijn oude hotspots weer te gaan bezoeken en ondertussen zijn er mega veel nieuwe restaurantjes etc bijgekomen dus als het lekker weer is ga ik er helemaal voor :grin: ik had trouwens laatst een hele lijst naar m’n collega gestuurd, even kijken of ik die kan terugvinden.

2 likes

Oke lijst gevonden (sommige plekjes zijn ivm corona afwijkend open denk ik);

  • Il bacaro op het Vrijthof (beste sardientjes en pasta aglio olio ooit. De wijn is ook top hier)
  • Cafe Madrid (lekkere tapas en drankjes maar helaas alleen binnenzitten)
  • Thiessen (wijnproeverijen met hapjes, echt love dit op zondag)
  • De Gouverneur (meer dan 200+ speciaalbieren, lekkere borrelplankjes. Ook gezellig voor koffie te drinken)
  • Rooftop Bar (zelf nog nooit geweest maar je kunt altijd kijken of het uitzicht het waard is)
  • Piece of cake (koffie met gebakjes)
  • De Koestraat & omgeving eromheen. De Koestraat is een zijstraat van het Onze Lieve Vrouweplein (hier ligt ook een lekkere ijssalon: la Luna rossa). de Koestraat zit vol leuke barretjes (ook een cocktailbar en een kaasbar). Aan het einde van de Koestraat ligt een bakker (de Bisschopsmolen) waar je vlaai kunt eten. Als je op googlemaps kijkt in deze omgeving zie je ook dat de oude stadsmuur en het park dichtbij zijn, dus ook leuk om te wandelen.
  • Als je het station uitloopt in Maastricht kom je uit in de wijk Wijck. Hier liggen allemaal nieuwe restaurantjes en lunchtenten. In een zijstraat in Wijck ligt ook Mr. Smith, waar ik veel over gehoord heb, schijnt een fijne cocktailbar te zijn.
  • Boekhandel Dominicanen (een oude kerk waar nu een boekenwinkel inzit, mooi om even door heen te lopen)

Ik zie trouwens achteraf dat ik erg into wijn en cocktails ben haha

7 likes

Goede lijst!! Heb hem meteen opgeslagen, dankjewel :heart_eyes:

@Airy-fairy ok mijn Airbnb zit op 3 minuten lopen van van Wijck dus ik weet waar ik ga ontbijten/lunchen :smirk:

@TantePollewop heb de vlaai tip opgeslagen, en we verblijven dus in Wijck dus top dat daar veel vega zit!

Het ziet er nu naar uit dat we gewoon een heel weekend lang gaan eten en drinken, ik klaag niet hahaha.

2 likes

Zo jaloers :heart: Geniet ervan!!

1 like

En in aanvulling op de tips van @Glitterpen:

  • Café Zuid is leuk om te borrelen en heeft een mooi terras, ligt in Wijck in de buurt van de maas. Aan hetzelfde plein zit Coffeelovers met lekkere koffie en taart. Ze hebben ook een vestiging in de Domincanenkerk.
  • Voor speciaalbier vind ik naast de Gouverneur ook café Falstaff leuk, zit aan een pleintje in een zijstraat van het Vrijthof (Amorsplein) en bij mooi weer zit het hele Amorsplein vol. Ook bij de Poshoorn en de Zwaan hebben ze een uitgebreide bierkaart.
  • Café Zondag, het Wycker kabinet en Lumiere kan ik ook aanraden. Lumiere is het filmhuis maar ze hebben ook een gezellig bar/restaurant en je kunt hier op het terras aan het water zitten.
  • Als je genoeg gegeten en gedronken hebt kun je een rondje door het stadspark en over de stadsmuur lopen. Als je iets langer wil wandelen kan ik aanraden om naar de Sint Pietersberg te gaan. Neem dan ook een kijkje bij de oehoevallei en de ENCI-groeve.
  • Ijsjes inderdaad bij Luna Rossa, of Gelateria Candiero in de Koestraat.
3 likes

Bedankt nog voor de tips iedereen, heb echt een heerlijk weekend gehad! Uiteindelijk best veel dingen kunnen uitproberen die hier zijn gedeeld!

Mini verslagje

Pancakes bij van Wijck

Vlaai bij de Bisschopsmolen (heb op de laatste dag nog een hele gehaald en mee naar huis genomen voor familie, die waren ook allemaal fan)

Gewandeld op de Sint-Pietersberg en bij de Oehoe vallei

Biertjes gedronken & lekker vegan gegeten bij De Gouverneur (helaas wel €20 teveel afgerekend, kwamen we achter toen we al weg waren :joy:)

Bonusfoto van de Maas

We zijn ook nog gaan poolen net buiten het centrum, je mocht daar je eigen drinken meenemen omdat ze natuurlijk zelf niks kunnen verkopen, leuk extraatje haha! Oh en de ijsjes van Luna Rossa waren inderdaad super lekker. :ok_hand:t2: Ik denk dat ik nog maar eens terug moet binnenkort want er zijn zoveel dingen die ik op het lijstje had staan die ik nog wil uitproberen!

Verbleef trouwens in een Airbnb genaamd Casa Violoncello, echt een aanrader mocht iemand binnenkort gaan en nog onderdak zoeken! Zit in Wijck, precies tussen het oude centrum en station in, allebei 5 minuutjes lopen. Hele aardige host, fijne kamer, en een sauna waar je gebruik van mag maken. :drooling_face:

11 likes

Enne…? Mijn reactie op een Limburg topic… :rofl:
Hendig sjiek zeg!

3 likes

Ik ga morgen en donderdag naar Maastricht. Iemand aanraders wat betreft uiteten?

1 like

Kijk even in de topics over reizen/stedentrips of het Limburg topic.

2 likes