Limburg-topic

@Wonder wil je een volgende keer de zoekfunctie gebruiken? Er zijn zoveel meer topics dan wjekw.

2 likes

Oh dit ziet er goed uit, heb alle tips opgeslagen.
Volgende week waarschijnlijk een nachtje Maastricht in Hotel Mabi :heart_eyes: is de oude bioscoop en ze hebben er nog een klein bioscoopzaaltje waar je een film kan laten afspelen. Ben heel benieuwd

1 like

Ik zoek een rustige plek/kantoor/kamer in Maastricht waar ik op een vrijdagmiddag (16 juli) tussen 13:30-17:00 kan werken, heeft iemand tips? De meeste hotelkamers die je voor een paar uur kunt boeken zijn bezet of >100 euro.

1 like

De bibliotheek? Of wil je echt alleen zijn?

Goeie! Had ik nog niet eens aan gedacht. Kun je je daar rustig afzonderen zonder al te veel geluiden of langstlopende mensen? En is er goed internet? Ik moet namelijk een belangrijke test maken, maar ben die dag ook op doorreis (ander moment is voor beide niet mogelijk). Het is een online test incl. webcam en officieel mogen er geen andere personen in de ruimte zijn. Dus een grote ruimte met andere mensen is een probleem.

Heeft iemand een aanrader waar je leuk kan ontbijten in Maastricht?

Hm dan is het misschien niet zo’n goede optie. Ik en er al heel lang niet geweest dus geen idee of je je daar tegenwoordig echt helemaal kunt afzonderen.

2 likes

@Schattepatat het is tentamen periode geloof ik. Je komt er ook niet in zonder pas (in geen enkel universiteitsgebouw trouwens). Ik zou zelf eerder bellen of je het in het gemeente gebouw mag doen bij 't mosae forum, of in een hotel. Zelfs al kom je de UB in dan is het internet niet echt goed.

@Max ik vond livin room heel leuk toen ik nog in het centrum woonde!

2 likes

Haha door covid zijn ze een stuk strenger.

Je kan trouwens wel het um sport centrum proberen @Schattepatat! Niet in het centrum maar die hebben ook aparte studie ruimtes, geen slecht internet en geen pasje nodig. Minder populaire studie plek ook dus minder druk. Volgens mij zijn de studie ruimtes weer open

Student Hotel!

Ik zag nog twee andere opties via deze website, weet niet precies of je ook nog een voorkeur hebt wat betreft locatie in Maastricht.

1 like

Ah hier hebben we uiteindelijk ontbeten (zat her dichtst bij het hotel haha), was heel leuk en lekker! Thanks voor de tip.

We zaten trouwens in hotel Pastis, vond het echt een leuk hotel. Klein, heel eigen en ze hadden de kamers leuk ingedeeld. Oh en super lekker ontbijt ook, met zelfgemaakte jam.

1 like

Super! Dank voor je tip, ik heb een kamer kunnen boeken.

1 like

Als je lekker wilt touren en van de omgeving genieten, de Mergellandroute gaan rijden! Kom je overal wel langs en kan je uitstappen waar je wilt.

Drielandenpunt uiteraard. Met de lift kan je makkelijk omhoog in de toren ook. Hoef je niet alle trappen op. Wel even vragen of hij het doet van te voren.

De Gulpenerberg geeft ook mooie uitzichten.

Kasteelruïne en Fluweelengrot Valkenburg.

Fort Sint Pieter in Maastricht.

Ijsjes eten wel een optie?
Dan is de Wingerberghoeve in Epen een must.

Een aantal mooie terassen:
Gerardushoeve in Epen
Bernardushoeve in Ubachsberg
En offcourse het hijgend hert in Vijlen mag je niet overslaan.

En tuurlijk kun je ook Maastricht en Valkenburg een bezoekje brengen.

4 likes

En de 4 jaar getijden in Epen! Daar heb je zo’n lekkere val dieu salade!

1 like

Last minute een weekendje Maastricht geboekt voor dit weekend!! Kan niet wachten om die mooie boekwinkel te bezoeken :star_struck:

2 likes

ik had er laatst bij Luster op t Vrijthof en die waren echt heel lekker! verder geen maastricht kenner

1 like

Is dit echt leuk? Zie het altijd op insta voorbij komen maar nooit geweest :frowning:

Rumors! Koestraat is sowieso erg leuk. Zit ook een kaas bar mocht je je darmen nog meer willen pesten na al die alcohol

Qua overstromingen zit je goed hoor, zeker als je naar sint Pieter wil of heuvelland/gronsveld. Ik was er twee weekenden terug op sint Pieter en woon zelf naast gronsveld, alles is droog gebleven (of nou ja niet overstroomd in elk geval)

2 likes

Dankje! Zou het niet ongepast zijn om nu al “lekker vakantie te vieren” daar?
Verveel me dood in mn vakantie en probeer gewoon veel dagjes weg te plannen