Limburg-topic

Ja uiteindelijk kijk ik altijd wel op dat soort sites.
Maar hoop toch altijd op een local met een pareltje :laughing:
En om ooit weer eens een kruimel room vlaai te eten :drooling_face:

1 like

Volgens mij werd er bij de Bisschopsmolen ook glutenvrije vlaai gemaakt, maar ik weet het niet meer zeker!

@TantePollewop en @Oprah oh yes!!
Ik ga op zoek! :pie:

Is er al eens iemand bij Mind Mystery in Horst geweest?
Het leek me wel leuk om met mijn nichtje van 9 jaar heen te gaan en vroeg me af of het de moeite waard is

Ik weet dat mijn neefje er al eens geweest is en hij vond het leuk! (Destijds 8)
Maar geen persoonlijke ervaring mee dus


1 like

Vrienden met kinderen rond die leeftijd zijn er geweest en hebben een leuke middag gehad. Het levert vooral ook veel grappige foto’s op.
Ik wil er zelf ook nog wel een keer heen.

1 like

Ja ik ben er geweest! Vooral als je met jongere kinderen gaat is het erg leuk! Voor volwassenen ook wel maar dan ben je iets sneller klaar. Je kunt leuke dingen doen en krijgt een rondleiding en daarna de kans om alles zelf te ontdekken.

2 likes

Dankjewel allemaal! Dan gaat dat haar verjaardags uitje worden

1 like

Hoi! Ik post hier normaal niet aangezien ik niet in Limburg woon, maar ik heb nu hulp nodig van Limburgers haha. Ik ben bezig met mijn scriptie en in mijn scriptie gaan participanten via een online enquĂȘte geluidsfragmenten beoordelen. Maar daarvoor heb ik natuurlijk sprekers nodig. Ik heb voor mijn onderzoek sprekers nodig uit verschillende regio’s uit Nederland, maar ik ken eigenlijk niemand in Limburg dus ik zoek nog twee mensen met een Limburgs accent (of Brabants mag ook, maar die zullen hier misschien niet lezen) die voor mij in totaal vier zinnen in willen spreken die ik dan kan gebruiken in de enquĂȘte. Er zal in de enquĂȘte verder geen informatie worden gegeven over de sprekers ofzo, het is echt alleen een geluidsfragment dat de participanten te horen krijgen. Het opnemen kan je gewoon thuis doen met je laptop of mobiel, hoeft geen professionele microfoon te zijn. Wel belangrijk dat er zo min mogelijk achtergrondgeluid is natuurlijk. Er doet ook al een andere forummer mee als spreker haha. Dus als iemand hier een zuidelijk accent heeft en tijd/zin heeft om (waarschijnlijk) komende week vier zinnen in te spreken, let me know! :grin:

4 likes

Ik ben een limburger die nu in Brabant woont, weet niet of je daar iets aan hebt haha? Anders wil ik wel iets inspreken hoor!

Edit: ik weet dus niet echt wat voor een accent ik heb maar wil wel een proef memo sturen hoor :joy:

Wil ik gerust voor je doen!

Ja het gaat er vooral om dat mensen kunnen horen dat je uit het zuiden komt zegmaar, hoeft niet per se of limburgs of brabants te zijn, mag ook een mix zijn ofzo haha! Als je niet zeker weet of mensen dat kunnen horen bij jou mag je inderdaad een klein stukje sturen en dan beoordeel ik het wel :joy:

@Chippie Aah super chill, bedankt! Ik stuur je dan waarschijnlijk begin komende week een pb met verdere instructies. Ik moet nog even wachten op goedkeuring van mijn begeleider over de zinnen die ik bedacht heb

1 like

Ik heb in totaal twee mensen nodig dus ik wacht even het antwoord af van @Barend en anders stuur ik jou een bericht!

Echt super fijn dit, ik zat me echt kapot te stressen over hoe ik aan sprekers zou komen maar thank god voor het forum haha

Dan kun je denk ik beter voor Oprah gaan haha! Twijfel teveel over mijn accent :slight_smile:

Haha oke prima!
@Oprah ik stuur je begin komende week een pb!

1 like

Als je nog iemand nodig zou hebben , laat maar weten

2 likes

Mij mag je ook gerust pb-en!!

en @Zora oh sorry ik zie jullie berichten nu pas haha! maar bedankt voor het aanbod, misschien stuur ik jullie nog wel een pb.
@Oprah en @Chippie ik zei dat ik begin deze week een pb zou sturen maar dat is duidelijk niet gelukt haha, mijn begeleider kwam opeens met nog nieuwe ideeën die ik nu eerst nog moet verwerken enzo dus ja duurt nog eventjes :sweat_smile:

3 likes

Nederlands Limburg.
Wij waren dit weekend in Valkenburg en deze locatie kan ik echt wel aanraden.
Wij gaan er zeker nog terug.
-aangepast door moderator-

1 like

@9LivesCatsEtc Ik heb je bericht aangepast. Het is hier niet toegestaan om je eigen blog te delen, behalve in het juiste topic Het blog tip-topic. Lees graag even de huisregels door.