Limburg-topic

Hm of het ongepast is weet ik niet, maar je bent echt niet de enige die hier komt toeristen hoor haha. Het weekend na al het noodweer zat het terras bovenop (en onderaan haha) sint Pieter gewoon weer vol, het was zonnig en droog

Ik woon in Roermond en de stad hier is ook aardig overstroomd, de dag erna zat alles weer helemaal vol. Ik heb ook berichten van burgemeesters en gemeentes gezien dat ze vragen juist niet te cancellen (als dat mogelijk is natuurlijk met je hotel / camping / wat dan ook) omdat het missen van dat stukje toerisme bovenop corona een nog grotere klap zal zijn

1 like

Ik ga over een week beginnen met mijn studie aan de UM! Ik woon nu in Arnhem en mijn plan was om op en neer te gaan rijden (lol) maar nu blijkt dat ik maandag, woensdag én donderdag op de uni moet zijn. Elke week een hotel pakken is ook niet te doen qua kosten dus ben echt een beetje wanhopig. Ga waarschijnlijk wel verhuizen over een tijdje maar dat duurt nog even.

Heeft iemand misschien tips voor een goedkope plek om te overnachten 1 keer per week? Hoeft niet in Maastricht, ik vind het niet erg om bv. max een uur te rijden naar de UM.

Ibis hotel stein-maastricht

Of studentenhotel. Al is deze wel duurder wat ik zo snel zag.

Student hotel is echt absurd duur maar wel relaxed. @Teigetje de eerste periode is toch hybride? Dan kan je in Arnhem blijven en je tutorials/lectures online volgen, heb je wat langer de tijd om iets vinden om naartoe te verhuizen.

2 likes

Waar kun je gezellig & lekker brunchen in Valkenburg? Cup & Vino ziet er leuk uit, maar dat is de enige die ik tot nu toe gevonden heb. Alle andere tentjes doen alleen lunch. Tips?

Ik vind de Brownies&Downies in Valkenburg altijd heel leuk en lekker.

1 like

Aan de Linde misschien?

1 like

@Chesirecat: thanks, dat is ook nog een optie ja!

@macchiato: zat ik naar te kijken maar zij zijn nog gesloten ivm de waterschade :frowning_face:

ja heel verdrietig :slightly_frowning_face:

Mr. Sammi: mooie locatie, uitgebreide kaart en cocktails.
Wieck: lekkere burgers.
Liggen allebei in Roermond en ben bij beide nog nooit teleurgesteld. Mr Sammi is een beetje fancy en Wieck ‘gewoon’.

Sorry zie nu pas dat je het voor gisteravond vroeg. Wat is het uiteindelijk geworden?

Ohh ik zoek nog een cadeau voor mijn moeder en dit ziet er erg goed uit :ok_hand:t3:

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: wie gaat er meeee

Meteen mn moeder net gevraagd of we daar kunnen eten na mn P uitreiking. Ik vertrouw echt volledig op jullie smaak haha.

Heb jij ook tot half 3 moeten doorgeven welk menu je wilde?

Ik woon echt dichtbij dat restaurant maar ben er nog nooit geweest. Daar moet verandering in komen na jullie foto’s :heart_eyes:

Is de TK Maxx in Heerlen beetje ok? Ik moet morgen in de buurt een examen doen (of all fucking places, kon normaliter gewoon hier met de fiets in de stad terecht!!) dus ben er toch in de buurt. Als het niks is dan ga ik maar gewoon meteen naar IKEA voor boterhamzakjes :woman_shrugging:.

1 like

@mikselke ja ik kan me er altijd wel goed vermaken! Maar ik hou wel echt van schat zoeken :joy:

1 like

Ik had uiteindelijk geen zin meer :joy:. Examen gehaald en toen was het 12 minuten lopen #luiemeid dus ben naar huis gereden HAHA maar good to know :grimacing:

2 likes

oh dat is ook wel een heftige afstand ja. Had ik ook niet gedaan

1 like

Wij gaan in de herfstvakantie een week naar een boerderij in Zuid limburg (vlakbij Valkenburg/schin op geul

Heeft iemand tips voor glutenvrij eten? Misschien ergens een echte goeie glutenvrije vlaai? (Net niet die van multi vlaai)

Ik zou even kijken bij de website van maakhetglutenvrij! Die heeft zo’n kaartje met hotspots, hoewel je daar wellicht allang van weet. Als ik met glutenintolerante moeders ergens heenga check ik dat kaartje van die site meestal! Woon zelf elders in Limburg maar glutenvrije vlaai kun je hier vrijwel niet krijgen bij gewone bakkers…

1 like