Londen-topic

V&A is echt 1 van mijn favorieten in Londen. En je loopt heel makkelijk door naar het Natural History Museum en naar Harrods.

1 like

Welk hotel is het geworden? Ik heb net de concerttickets die ik wilde kunnen kopen (OMG) dus ik ga weer verder met mijn zoektocht voor hotels.

2 likes

Oh wat vervelend voor je zeg! Hopelijk is het snel geregeld en anders zou ik proberen wat @Soy.peor zegt.

1 like

Revolut is echt ideaal als creditcard (virtueel heb ik em maar vgm zijn er ook passen van)

3 likes

Net terug van 5 dagen Londen. Dit was mijn 3e keer, maar de stad blijft me boeien. Had alle eettips uit dit topic opgeslagen in google maps en een aantal uitgeprobeerd. Aangezien ik het zelf super handig vond, hier mijn mini reviews en verdere aanraders:

Emilia's Crafted Pasta

(Aldgate, wilden eigenlijk bij Katharine Docks, maar volgereserveerd)
Erg lekkere pasta, niet mega duur voor Londense begrippen. Ging allemaal wel heel vluchtig, 20u waren we binnen, 21u stonden we alweer buiten. En dat met ook een toetje. We konden trouwens hier een paar uur van te voren nog reserveren.

NOPI

Ook hier erg lekker gegeten. Schrok wel een beetje van de prijzen, ondanks dat ik dat van te voren eigenlijk wel wist. Ze adviseerden om 3 kleine hapjes per persoon te doen (a 15-20 euro per stuk). Allemaal wel erg lekker. Ook hier stonden we redelijk snel weer buiten, ben dat zelf niet gewend van een wat duurder restaurant. Eten werd ook allemaal tegelijk gebracht, waardoor je geforceerd werd door te eten, anders wordt het koud.

Homeslice

(Neils yard)
Pizza’s van ~50 cm (20 inch) groot. Heel erg lekker gegeten. Ze deden niet aan reserveringen, maar toen we er aankwamen werden we op de lijst gezet en na een kwartier een sms dat de tafel beschikbaar was. Wel al wat vroeger op de avond. Voor ~30-35 euro heb je een pizza, die voor 2 personen perfect is. Wij hadden half-half: MUSHROOM, RICOTTA, PUMPKIN SEEDS, CHILLI &
SOY TRUFFLE GLAZE (Garlic Oil) (v) £26 & AIR-DRIED WAGYU BEEF, TRUFFLE CRÈME FRAÎCHE, CIPOLLINI ONIONS
& SALSA VERDE (Garlic Oil) £32 Waarvan de eerste echt geweldig was!

Humble Crumble

(Borough Market)
Je kiest je eigen fruit (appel of rood fruit), je crumble, de verhoudingen en daarna een soort custard topping naar keuze. Mierzoet, maar wel erg lekker. De regular is echt groot genoeg, zeker op Borough Market waar je nog veel meer lekkers hebt.

Yum Bun

(Seven Dials Market)
erg lekkere, malse buns, gyoza’s ook lekker, maar minder speciaal en kun je overal wel lekker krijgen.

Chai Guys

(Seven Dials Market)
Uberhaupt in Londen overal zulke lekkere Chai Tea (Latte) gedronken. Deze tegen gekomen in de Seven Dials Market en ik vond het 't echt erg lekkere Chai. Nog iets kruidiger dan wat je normaal krijgt.

Where the Pancakes Are

(Flat Iron Square)
Erg lekker gebruncht met savory pancakes. Uitgebreide menu kaart voor zowel zoet als hartig. Ik had de Royal (one or two pancakes, St.Ewe’s poached eggs, hollandaise, tarragon, asparagus with smoked salmon). Het water loopt me nu alweer in de mond als ik eraan denk.

14 likes

Wij zaten van de zomer in een Ibis hotel op Canary Wharf. Buitengebied van London, veel kantoren etc, maar namen een bus richting centrum en dat was prima te doen. Ook eettentjes en supermarkt in de buurt. Wat @Luzarl zegt is wel waar; je kunt niet tussendoor even snel naar je kamer dus je bent wel een dag op pad. Maar dat heb ik er voor over. Wilde het wel als tip geven, wie weet heeft iemand er wat aan!

3 likes

De snelheid bij NOPI vond ik ook erg afdoen aan de ervaring. Toen ik er at werd het eten ook al geserveerd voordat we de drankjes hadden gekregen en direct nadat we het hoofdgerecht op hadden vroegen ze of we een toetje wilden.
Voor die prijs wil ik zeker 2 a 3 uur ergens lekker zitten maar dit was echt letterlijk een fastfood ervaring.

1 like

Ik ben echt even gefrustreerd. Ik was mijn reis van Londen naar Rotterdam aan het boeken en de medewerker van de NS chat zei: verwijder je cookies anders even.

Dat heb ik gedaan en nu is de reis uitverkocht terwijl ik de reis net nog in mijn mandje had. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel irritant. :rage:

Ik zou de hele zaterdag nog in Londen hebben maar nu moet ik 's ochtends al vertrekken. Vind ik echt zonde van de hotelovernachting ook. :sleepy:

Ondertussen heb ik ook de concerttickets nog niet binnen dus ik ben een beetje gestrest zullen we maar zeggen. :face_with_spiral_eyes:

2 likes

Is dit de officiële HP studios tour? https://www.wbstudiotour.co.uk

Er zijn zoveel verschillende aanbieders…

1 like

Ja lijkt me wel! Maar misschien kan iemand het nog met alle zekerheid voor je bevestigen.

2 likes

Ja dat is de officiële website!

1 like

Thanks beide!

Mocht je een entreeticket + vervoer zoeken kan ik overigens Goldentours aanraden. Ben ik vorige week mee geweest en werkte perfect! Ze halen volgens mij op 3 verschillende locaties mensen op.

1 like

Ah thanks, wij gaan gewoon met de trein hebben we besloten.

We konden trouwens pas om 15:30u, dat is wel balen, maar dan redden we de final tour van 16:00u wel. Maar hij is open tot 20:00u die dag, dus komt vast goed.

1 like

Ik merkte dat ze vrij flexibel met de entreetijden omgingen. Met kaartjes van 11.30 konden wij om 10.45 al gewoon naar binnen en beginnen met de tour. Maar ook als dat niet doet heb je met je tijdslot meer dan genoeg tijd. Veel plezier! :blush:

1 like

Fijn om te lezen. Nu kan de voorpret beginnen!

Ik heb Point A Hotels in Shoreditch geboekt. Na maart kan ik een review geven. :nerd_face:

1 like

Dat komt dan wel goed! Ik ben er in 2016 geweest zonder tour en toen hebben we er 4 uur gespendeerd inclusief even lunchen, we hebben toen ook rustig aan kunnen doen en overal de tijd voor kunnen nemen.

1 like

The Gate Marylebone! Heerlijk aubergine gerecht (volgens mijn vegetarische vriendinnen de favoriet in London)

5 likes

Zojuist geboekt voor eind september! Was maar iets meer dan €100 met de trein retour :star_struck: Dus tip!
Ga dit topic eens bijlezen en heel lang voorpret hebben haha

4 likes

Ik ben zelf niet overal geweest maar hierbij een lijst die ik ooit zelf heb opgeslagen:
(niet allemaal fancy dining maar een aantal wel geloof ik)

vega/vegan restaurants:
@ commongroundlondon
@ rasarestaurants
@ itadakizen.london
@ naifsrestaurant
@ mallowlondon
@ plates_london
@ facingheaven
@ silolondon
@ andu_vegancafe
@ farmacyuk
@ bubala_london