Londen-topic

Drop hier al je London-tips!
Ik ben er dit weekend in m’n eentje en heb alle toeristische dingen al gezien. Ik ben een lijstje aan het maken van andere leuke markten/ eettentjes/ barretjes etc en er kan altijd meer bij!

2 likes

De black Swan, heerlijk om te zitten en echt het pub maar dan buiten gevoel. Mooie bloemetjes en beetje mensen kijken. Iets verder dan de Marbke Arch. Cupcakes eten bij de Lola Cupcakes in Selfridges. Koekjes eten bij mr Ben (?) Shoppen bij de grote Primark op het einde van Oxford Circus (die is prettiger dan die op Marble), op zaterdag naar de Portobello Road market en op zondag naar de Piccadilly Market achter het grote kogelgebouw. Niet vergeten om naar One Pound shop te gaan. Lunchen bij MarcandSpencer bovenin. Heerlijke taarten en lemoncake en tomatensoep. Eten bij Garfields op Trafalsquare kan ik je ook ech aanraden. Sportkleding lopen bij Sportsdirect of bij LillyWhitea. Chillen in HydePark bij het Victoriaanse (of Romaanse) gedeelte en met de blote voetjes door het watermonument van Diana. Chillen op Piccadillycircus en mensen kijken en dan een donut eten (zit naast de Boots op dat plein of een Cinnabun kopen kan ook). Oké dat was het.

4 likes

Up.

Iemand tips voor leuke/niet te dure/goede accommodatie in Londen?

Up!

Zoek tips voor een leuk hotel voor een schappelijke prijs in Londen. Liever geen hostel want mijn schoonmoeder gaat mee.

1 like

Ik ben net terug uit Londen, verbleef in het W14 hotel in Kensington. Prima hotel (inclusief simpel ontbijt), goede locatie en toen wij boekten niet al te duur!

1 like

Ik ben nu drie keer in het St. Giles hotel geweest. De ligging van het hotel is echt top, aan het begin van Oxford street. Tottenham Court Road is het metrostation wat er naast ligt en het is nog geen 5 minuten lopen naar het hotel vanaf daar.

London city airport vind ik ook erg fijn, het is niet zo’n groot vliegveld en met ongeveer een half uurtje ben je in het centrum.

1 like

Ik ga begin augustus onverwacht naar Londen (ik wilde een masterclass volgen daar en heb er maar meteen een weekend van gemaakt). Ik zat toevallig naar dat St. Giles-hotel te kijken. De kamers op Booking zijn allemaal al weg, maar misschien dat ik via het hotel zelf kan boeken. Ik moet alleen even wachten tot ik een creditcard binnen heb, want zonder kan ik niet zoveel…

Ik ben dan van vrijdagochtend t/m maandagmiddag daar. Zaterdag wil ik denk ik naar The Lion King (of heeft iemand een musical gezien daar die beter is?), zondag heb ik van 10-16 de masterclass, dus 's avonds ook nog tijd om dingen te doen. En dan maandag overdag dus. Dus binnenkort maar eens een plan maken.

2 likes

The Lion King is wel heel leuk. Het is meer wat je smaak is. Ik zelf vond Les Miserables veel indrukwekkender. En die zou ik ook eerder nog een keer gaan kijken in Londen. Je moet er alleen wel van houden, het is geen happy musical haha. Sowieso zijn bijna alle musicals daar heel erg indrukwekkend. Ik heb er 7 gezien in Londen en vond ze allemaal beter dan hier in Nederland.

1 like

Random out of the blue tip wat volgens mij niet veel mensen weten (ik iig niet tot ik het per ongeluk ergens op internet las); je kan als je weggaat je oyster card via zo’n automaat weer inleveren en dan krijg je de 5 pond borg + restant geld wat er nog op staat terug. Als je vaker naar Londen gaat kan je hem of course houden maar als je niet weet of je er snel weer komt is dat reuze fijn.

3 likes

Wie weet een leuk cafeetje in het centrum of ergens aan de Northern (Edgware) line waar ik morgen kan gaan zitten met een boek? Ik heb een dag vrij en geen zin om thuis te blijven.

Ik heb vandaag al wat reserveringen zitten maken voor volgende week. :smiley: Een afternoon high tea (nu al zin in de scones) en een restaurant waar ze Beef Wellington hebben (Gordon Ramsay zou trots zijn). Ik wacht nu alleen nog op mijn creditcard zodat ik The Cursed Child of Hamilton kan boeken voor de zaterdag, en afhankelijk van welke het wordt ook een restaurant voor die dag.

3 likes

Zijn er losse kaartjes voor The Cursed Child? Ik heb de mijne bijna een jaar van te voren moeten boeken en daarvoor urenlang in een virtuele wachtrij gestaan. (Nadat het me half jaar daarvoor niet gelukt was.) Ga eind januari er naar toe.

De week voor de voorstelling worden er soms kaartjes teruggebracht, dus ik houd die nu in de gaten. Waarschijnlijk ga ik tussen The Cursed Child en Hamilton kiezen op basis van welk kaartje ik goedkoper kan krijgen, haha. Er staan nu ook nog wel wat tickets op, maar die zijn erg duur (Premium stoelen), dus ik moet nog even kijken hoe en wat. Ik denk dat ik dinsdag of woensdag mijn creditcard pas binnenkrijg, voor die tijd kan ik toch niets doen.

Ahja, dat zou wel super leuk zijn. Ik had nu een heel goed excuus om een vakantie naar Londen te plannen. Hamilton ken ik niet, ga ik ook eens googlen. (Excuus om nog eens te gaan ;-))
Veel plezier alvast!

Haha dankje! Ja, mijn excuus was dus die The Guardian-masterclass, maar omdat ik dat pas een week of twee-drie geleden wist, is alles een beetje lastminute. Ik ga nu zaterdagochtend heen, dan hopelijk The Cursed Child of Hamilton + lekker eten ergens, zondag de hele dag masterclass + 's avonds Beef Wellington en maandag ga ik dan naar Bea’s of Bloomsbury en een beetje boekenwinkels browsen voor de afternoon tea voordat ik 's avonds weer terugvlieg. :smiley: Weinig toeristische attracties dus, maar ik zit wel redelijk centraal, dus ik kijk daar wel waar ik verder nog zin in heb.

Hamilton is trouwens relatief nieuw geloof ik. Ik hoor er veel goeds over.

2 likes

Ik heb dat 1,5 maand geleden gedaan, met als excuus ‘ik wil er tussenuit’. Donderdagochtend erheen en vrijdagavond weer terug. Niks gepland maar het was echt zo ontzettend lekker. Als je nog een mooie tentoonstelling zoekt, ik vond London by Night (fototentoonstelling) in het museum of London erg de moeite waard. En wat ontzettend leuk dat je die masterclass gaat volgen! Hoor graag hoe het was.
Bea’s of Bloomsbury gaat op mijn lijstje!

1 like

Via welke sites kan je kaartjes boeken? Of hoe hou jij in de gaten welke kaarten er vrijkomen?

Mijn vriend en ik gaan de laatste week van oktober naar Londen. Weet iemand of er ergens leuke dingen rond halloween te doen zijn?

Andere tips zijn ook welkom, zijn er beiden nog nooit geweest en tot nu toe snap ik niet zoveel van de verschillende wijken/gebieden.

Ik keek net even naar de hotels die hier genoemd werden, maar die zijn precies wat boven onze prijsklasse :blush:. Ben nu aan het kijken voor appartementjes in Hackney en Camberwell. Is dit een goede uitvalsbasis denken jullie?

Voor welke voorstelling bedoel je precies? Ik heb zelf de officiële websites in de gaten gehouden voor geannuleerde tickets. Voor Hamilton en The Cursed Child heb je ook loterijen (Hamilton een paar dagen van tevoren en voor The Cursed Child de vrijdag ervoor) waar je gratis aan mee kunt doen. Ik heb zelf uiteindelijk op de ochtend zelf een ticket voor Hamilton op de kop getikt die was geannuleerd.

1 like