Londen-topic

Ik zou het wel iets te ver weg vinden. Je moet voor beide met de overground en dan overstappen op een undergound om bij bezienswaardigheden etc. te komen. Je kunt kijken op https://tfl.gov.uk/ is een soort 9292ov maar dan voor Londen. Dan kun je precies zien hoe lang je onderweg bent en of je dat zelf prettig vind.

Ik ga zelf in oktober voor de 6e keer naar Londen. Ik zit in de wijk Kensington, daar heb ik nu al een paar keer gezeten en bevalt mij erg goed.

1 like

Heeft iemand goede tips wat betreft hotels? Wil binnekort naar londen omgeving Oxford street

Oh super, dankje! Gebruikte je een oyster card of contactloos via je pinpas voor je ov?

Ga eten bij the swan! (Werd hierboven ook al genoemd), echt zalig, egg Florence als ontbijt is echt het hemelste op aarde. Ook voor diner zeker een aanrader, maar wel aan de prijs… alle buurten hebben wel iets leuk/moois/bijzonders, en overal zijn lical foodmarkets, ik weet niet wat je zoekt?

ik ben gevraagd om naar een beurs te gaan die over twee weken in Londen is (100% design), iemand suggesties qua hotel en dergelijke? Ik was aan het kijken op airbnb maar vind dat toch maar vaag eigenlijk… Ik zou graag ergens in de buurt van Hyde park zitten omdat de beurs in Olympia is. Reis met de eurostar trouwens

1 like

Weet iemand toffe plekken waar je uit kan in Londen?
Hou van disco-minimal-soul-jazz-funk-ska-techno

Oh en tips voor vegan restaurants?

1 like

Ik heb vandaag nog een paar uur vrije tijd in Londen. Zit vlak bij Brick Lane.

Ik zoek tips voor leuke cafés, koffietentjes of andere plekken waar je rustig met een laptop kan gaan zitten werken. Het regent namelijk de hele dag en ik wil wel wat winkels zien, maar niet de hele dag slenteren. Moet echt wat dingen voor school en dergelijke kunnen doen.

Ik vind The Book Club wel leuk, zit in Leonard Street, maar ik weet niet of dat rustig genoeg is voor je? Overdag is het goed te doen denk ik

1 like

Wow, hele goede tip, precies wat ik zocht denk ik. Dankjewel!

1 like

Ik ben ook wel benieuwd naar uitgaansplekken, restaurants en dingen die je alleen kunt doen want overdag moet ik mezelf vermaken.

Ik ga binnen enkele weken naar Londen, welke dingen mag ik echt niet missen! De standaard bezienswaardigheden slaan we dit keer over, maar zijn er verborgen pareltjes? Leuke plekken voor een uitgebreid (onbeperkt?) ontbijtbuffet, aanraders voor musea, theater, diners?

3 likes

Is Boxpark een aanrader?

Mwah. Daar om de hoek zit ook dinerama, dat vind ik persoonlijk leuker. Als je graag bij zoiets wilt eten/borrelen is pop brixton, flat iron of mercato metropolitano ook een aanrader, maar dat ligt wel minder handig.

1 like

Ja ja mercato is leuk!

Ook heel leuk in de zomer is Pergola - een soort dakterras/food market/hippe bar. Wel soms lange wachttijden!

@Flamoes waar zit je en wat vind je leuk? Alleen dingen doen in Londen is wel een stuk normaler dan in NL zou ik zeggen! Neem een goed boek mee, bestel een glas wijn en kijk mensen! Bij southbank centre kun je super lekker in de zon zitten en mensen kijken (en is ook niet stom
In je eentje). In brick lane kun je mega lekkere salt beef bagels van de joodse bakker halen. Ik vind van Oxford Street door de parken naar Knightsbridge lopen altijd heerlijk, als je van lopen houdt. In sloane square zit een Polpo waar je heerlijk zelf op het terras kunt zitten (en mega lekker eten en Chelsea-mensen kijken) en hetzelfde geldt voor Old Brompton Street.
In clapham kun je het leukst brunchen zonder toeristen (clapham old town), flat iron square is leuk om drankjes te doen!

3 likes

Dankje voor de tips!

Ik zit in Shoreditch maar ik vind het ook leuk om het centrum-centrum of andere wijken te ontdekken.

Vanaf Shoreditch kun je ook leuk naar Hackney lopen, dat is een heel gevarieerde wijk in opkomst. Broadway market is bijvoorbeeld een straat met mooie winkeltjes en restaurantjes waar je leuk op terrasjes op de stoep kunt zitten.

2 likes

Weet iemand uit eigen ervaring een goed en betaalbaar hotel of hostel in Londen?

Ik heb vorige week 2 nachten geslapen in Generator Hostel met een studiereis.
Vrij goedkoop en ligt dicht bij St Pancras en British Museum.
Ontbijt is vrij minimaal maar ben je geloof ik niet verplicht om er bij te nemen.
Douches en toiletten werden goed gepoetst en bedden etc waren ook fijn!

1 like

Ik sliep afgelopen weekend in het Qbic. Was heel modern en milieuvriendelijk. Staat in Shoreditch, super leuke wijk (vond ik dan) van Londen. Ook dicht bij bus en metro.

Het ontbijt heb ik niet genomen. Ik haal altijd liever een koffie met een croissantje bij een bakker/koffietentje.

4 likes

Ik heb daar weleens geslapen, maar ik vond dat echt verschrikkelijk helaas. Ik kan me voorstellen dat het beter is als je bent met bekenden. Overigens: mijn bed daar was echt niet goedkoop. Ik zal toch eens kijken wat het nu kost, maar ik ben huiverig.

@Flamoes Thanks, even checken!

1 like