Londen-topic

Kan ik geloven! Het is ook wel echt een massaal hostel met veel scholieren die lawaai maken natuurlijk. Je betaalt daar natuurlijk voornamelijk voor de ligging. Denk dat ik inderdaad geluk heb gehad met het feit dat ik met 2 bekenden op een 3-persoons kamer lag.

Succes met je zoektocht, ik hoop dat je iets fijns vindt!

1 like

Wat is goed en betaalbaar, dat is nog best relatief, haha? Ik sliep laatst in Prime Backpackers Angel, niet het beste hostel, maar wel prima voor die prijs.

Ik heb ook nog in Clink geslapen, zou ik niet aanraden.

2 likes

Hey, ja, helemaal waar natuurlijk. Ik kom alleen maar hotels tegen van 300 euro voor 2 nachten en een paar goedkopere opties, maar dan word ik van de ho(s)telfoto’s weer zo treurig. Maar het kan natuurlijk zijn dat iemand zegt: dit en dit ho(s)tel was echt een aanrader en je betaalt er niet de hoofdprijs. :sunglasses:

1 like

Ik heb een paar jaar geleden in Palmers Lodge (Swiss Cotage) geslapen. Super mooi gebouw en ook verder heel netjes. Weet alleen niet meer wat ik er toen voor betaalde en of het nu veel duurder is geworden.

1 like

Wij hebben Good Hotel geboekt voor over twee weken. Iets buiten het drukke centrum, maar zeker goed te doen met ov.

Je kan ook voor een Hub kiezen? Dit heb ik vorig jaar gedaan. Het was deze:

Het is klein, maar wel handig ingedeeld. Je zit waarschijnlijk toch niet veel op de kamer. Vond het zelf prima! De buurt ook.

1 like

Wij gaan zaterdag tot maandag naar London. Vrij spontaan geboekt haha. We hebben al één eettentje gevonden (Emilia’s Crafted Pasta) en verder staat nog niets op de planning. Vriend wilde wel naar het Imperial War Museum. Tips zijn welkom!

We gaan normaal altijd met de Kerst, dus we moeten even schakelen haha.

1 like

Ik vind vakanties boeken toch zo moeilijk he haha. Ik wil graag naar Londen en heb een weekje vrij en heb al wel vliegtickets gevonden maar heeft iemand misschien een tip voor een niet al te duur hotel?

Wij vliegen in december op vliegveld Stansted, nu zie ik dat je vanaf hier een trein express hebt naar het centrum, hier zou je 44 pond voor 2 personen heen en terug voor betalen. Weet iemand of dit een beetje een reële prijs is of kunnen we beter zelf met het OV gaan?

Ik vind de bussen van National Express vanaf stansted altijd goed te doen. En veeeel goedkoper (soms maar 5-7 pond pp). Het duurt wel iets langer (ligt eraan waar in Londen je wil uitstappen) maar de bussen zijn hartstikke modern en comfortabel.

1 like

Oh top dankjewel! Dan ga ik daar even naar kijken

1 like

Dit berichtje helemaal gemist maar je bent nog niet geweest als het goed is!

Food markten
Mercato Metropolitano in Elephant & Castle is echt een aanrader
Tooting Broadway market of Brixton Village market zijn ook aanraders, heel multiculti - In tooting heb je vooral Indiase restaurants en Brixton vooral Carribische (Jamaican etc) restaurants. Hele leuke vibe in beide, want je zit dus in een soort markt maar dan binnen
Verder zijn Flat Iron Square & Vinegar Yard ook leuk maar die zijn voornamelijk buiten en meer gericht op professionals, dus vooral op donderdag en vrijdagavond heel erg druk. En koud
Ik ben zelf niet zo’n fan van Borough market want is heel erg toeristisch en je komt er bijna niet doorheen op een drukke dag. Maar wel leuk als je er langsloopt op zich.

Boekendingen
Ben je al bij de grote Waterstones in Piccadilly geweest? Ik vind dat echt heerlijk want ze hebben echt 5 verdiepingen ofzo

Ook heel leuk
Voor £40 per persoon kun je (in koppels) meedoen aan de Great British Bake-off (heel holland bakt), in Tooting. Als je daarop googled vind je het zo. Je krijgt de taart die je maakt mee naar huis en je wordt dus ook echt beoordeeld op je baksel haha
Evans & Peel Detective Agency - Secret bar. Wil niet te veel verklappen maar je komt dus binnen in een detective agency en je moet dus ook je ‘case’ voor een detective uitleggen zodat ze ermee aan de slag gaan. Het is dus helemaal in de stijl van de drooglegging!
Cahoots - 20’s style, secret bar, in een verlaten treinstation dus je zit ook echt in een carriage sorry kan geen Nederlands meer. Jaren 20/30 muziek ook
London Shuffle Club. Voor £20-£40 per ‘lane’ kun je met 4-8 personen (minstens 4 anders is het niet leuk) shuffleboard spelen, is een soort mix tussen curling en sjoelen waarbij je schijven naar de andere kant probeert te schuiven door middel van een soort schuiver/bezem.
Flight Club - Coole dart bar
oh oh oh als je van wijn houdt kan ik Vagabond aanraden, is een hele coole wijnbar met ongeveer 60+ wijnmachines waar je met een kaartje wijn uit kan halen, dus je laadt zegmaar het kaartje op bij de bar en dan ga je zelf wijn uit een machine halen. Klinkt stom maar is leuk.

2 likes

Er is nu een nieuwe buurt in de omgeving van St. Pancras dat ook echt wel de moeite is. Het heet Coal Drops Yard. Ik heb daar bij Happy Face Pizza voor £5 een goede pizza gegeten. :drooling_face:

1 like

Ik ga in mei voor het eerst naar Londen. Ik wil graag ergens een high tea doen. Wat is de leukste plek? Ik vind het niet erg om wat meer te betalen.

En we willen ook naar een musical. Welke raden jullie aan?

Verder gaan we vooral toeristische dingen doen.

2 likes

De afternoon tea bij Sketch staat al eeuwenlang op mijn lijstje: https://femkekamps.nl/blog/2018/05/sketch-afternoon-tea-review/ Dat roze interieur :star_struck:

Het ziet er geweldig uit! Hopelijk vindt m’n vader dat roze niet erg :rofl:

1 like

Ligt eraan van wat voor musicals je houdt!
Ik ben zelf naar Book of Mormon geweest en vind het de meest fantastische en grappige musical ooit. Maar je moet wel van een beetje harde humor houden.
Verder kun je niet echt verkeerd - Ik heb heel veel goede dingen over de Lion King gehoord!

2 likes

Mathilda schijnt ook een hele leuke musical te zijn.

2 likes

@Itsu @Swelgje dank je voor de tips! Ik ga denk voor Matilda, de lion king heb ik al 3x gezien in Nederland :sweat_smile:

3 likes

Ja Matilda is echt heel leuk!! Aanrader! :smile:

1 like