Londen-topic

Ohh je hebt gelijk! Ik ga die vroege nu dan boeken, thanks!

1 like

In de zomer zijn er veel Eurostars al uitverkocht dus zou er niet op rekenen dat er nog meer bijkomen!

Ik ga binnenkort een dagje naar Londen en vroeg mij af welke winkels ik echt niet moet missen? Vind Lucy & Yak, Lazy Oaf etc? Ga voor het eerst bij Ottolenghi eten. Zo’n zin in!

Glossier als je houdt van make-up/beauty
En supermarkten om oa crumpets in te slaan

1 like

Jaa Glossier natuurlijk! Thanks : )

1 like

Als je van huidverzorging houdt: Boots en Superdrug. Ik kijk van te voren wat filmpjes van Nadine Bagott om te zien wat er nieuw is in drugstore producten en de moeite waard.

1 like

Dit is toch ongelofelijk ik ga vaak naar Londen, moet ik nu weer met het vliegtuig vanaf volgend jaar?

1 like

Via Brussel is op zich ook wel goed te doen toch? rechtstreeks is altijd sneller natuurlijk, maar toen ik in Engeland woonde ging ie überhaupt nog niet rechtstreeks en vond overstap in Brussel ook wel oké

2 likes

Dat hangt er wel een beetje vanaf waar je in Nederland moet zijn. Voor mij is Amsterdam 30 minuten met de trein en vanaf daar is het met de eurostar volgens mij 4 uur. Als ik eerst naar Brussel moet ben ik 3,5 uur onderweg en dan nog 2 uur met de eurostar. Ik heb volgend jaar een tripje naar Londen in de planning staan, dan ga ik nog maar kijken of dat voor de verbouwing start lukt. Het is maar een uur, maar ik denk dat het voor mensen die Noordelijker wonen wel een groter verschil gaat zijn.

Hangt ervan af of er een snelle thalys zonder paspoort controle zal gaan, dan is in Brussel overstappen een uur langer.

1 like

En de IC Direct naar Rotterdam Centraal en vanaf daar de Eurostar dan? Zoals ik het begreep zal de Eurostar wel vanaf Rotterdam rijden

1 like

Volgens mij is er een extra probleem bij Rotterdam dat er maar ruimte is voor 190 mensen om gecontroleerd te worden versus de ~500 plekken in de trein en dan is de rit niet rendabel

3 likes

Ja dit las ik ook, maar ik vind het wel gek want toen de service vanaf Nederland startte is het toch eerst een tijd alleen vanaf Rotterdam geweest?

In ieder geval: ik vind het echt stom dat ze dit doen (er is ook veel protest tegen, hopelijk verandert er nog iets: Amsterdam wil Eurostar niet maandenlang kwijt: 'Cruciaal voor de stad')
En ik snap dat het vervelend is als Amsterdam je opstap station was en dat een extra overstap en wachttijd niet iets is waarop je zit te wachten, maar via Brussel is vaak alsnog een goed alternatief (zij het niet ideaal).

1 like

Ik ga dan nog steeds met de trein. Heb het voor Rotterdam ook altidj al vanaf Brussel gedaan.

2 likes

Ik weet niet waar je ongeveer woont maar reis je eerst naar brussel en ga je daar uitstappen om door de douane te gaan en dan opstappen? Hoe lang was je hier totaal aan kwijt?

ik vind dit zo slecht van Amsterdam, ik weet zeker dat meer mensen kiezen voor het vliegtuig zo. Kunnen zo toch niet tijdens de verbouwingen plaats maken hiervoor.

Ik woon in zoetermeer. Dus kan vanaf Rotterdam. Maar toen dat nog niet kon nam ik de ic naar Brussel en dan de eurostar. Was ik wel 5 a 6 uur voor kwijt, maar het vliegtuig duurde nog langer en ik vind het gewoon rot dat je dan met bagage enzo zit. Zeker in Engeland koop ik b.v, veel boeken

1 like

Oke, moest je dan in Brussel ook een uur ofzo eerder zijn voor de douane en controle?

1 like

Ja ongeveer een uurtje. Op zich ben je er daar wel snel doorheen

Ik heb dat 1 keer gehad vanaf rotterdam. Toen werden er 2 ic’s gecanceld, gelukkig kon ik toen nog een thalys krijgen voor weinig geld naar Brussel

3 likes

Zo jammer dat ze dan niet tijdelijk Utrecht bijv als vervanger doen voor die maanden. Ik snap dat dat ook een logistieke uitdaging is, maar gewoon die trein 11 maanden helemaal niet laten rijden lijkt me nog onwenselijker. Hoe gaat Eurostar dat ook overleven met alleen treinen naar Brussel?

1 like