Ik woon in zoetermeer. Dus kan vanaf Rotterdam. Maar toen dat nog niet kon nam ik de ic naar Brussel en dan de eurostar. Was ik wel 5 a 6 uur voor kwijt, maar het vliegtuig duurde nog langer en ik vind het gewoon rot dat je dan met bagage enzo zit. Zeker in Engeland koop ik b.v, veel boeken
Oke, moest je dan in Brussel ook een uur ofzo eerder zijn voor de douane en controle?
Ja ongeveer een uurtje. Op zich ben je er daar wel snel doorheen
Ik heb dat 1 keer gehad vanaf rotterdam. Toen werden er 2 ic’s gecanceld, gelukkig kon ik toen nog een thalys krijgen voor weinig geld naar Brussel
Zo jammer dat ze dan niet tijdelijk Utrecht bijv als vervanger doen voor die maanden. Ik snap dat dat ook een logistieke uitdaging is, maar gewoon die trein 11 maanden helemaal niet laten rijden lijkt me nog onwenselijker. Hoe gaat Eurostar dat ook overleven met alleen treinen naar Brussel?
Eurostar heeft toch al jaren gewoon gedraaid met alleen maar treinen van en naar Brussel? Denk niet dat die daar ineens aan ten onder gaan…
Dat is waar, maar het lijkt me dat ze ook hebben geïnvesteerd om vanuit Amsterdam te gaan rijden in personeel en treinen. Wel zuur voor je begroting als dat ineens bijna een jaar niet mogelijk is.
Daar heb je natuurlijk ook weer een punt.
Denk dat Eurostar sowieso een groter inkomen heeft aan Londen-Parijs eigenlijk?
Volgens mij was ik toen ik niet rechtstreeks naar Cambridge kon toen ik daar woonde er ongeveer 6 uur mee bezig vanaf Amsterdam CS met overstap in brussel? Maar dat is dus nog wel een uur verder vanaf Londen.
Sowieso natuurlijk allemaal niet zo handig die trein vanuit Amsterdam met de verbouwchaos die het deze jaren is op zowel CS als Zuid, maar ja haha.
Cambridge is wel heel gemakkelijk te bereiken als je op Stansted vliegt
Mijn punt was juist dat ik niet wilde vliegen en dat voor dit traject ook volstrekt onnodig vind, ook toen er nog geen rechtstreekse trein naar Londen ging
Welke buurt/wijk heeft goede/gezellige koffietentjes en ontbijtplekken? Ik heb alvast de trein geboekt voor februari en ben op zoek naar een hotel. Wij ontbijten het liefst niet in het hotel, maar zijn nog nooit in Londen geweest dus we hebben nog geen idee waar de leuke plekjes zitten
Iemand goed advies hoe het beste van Stansted airport naar de buurt Woodford in Londen te komen? Is trein en metro beste optie? en te doen met kinderen? Ik vind de taxi nogal prijzig.
Ik heb altijd geleerd nooit via Stansted te boeken, je komt altijd duurder uit.
Oh haha ga ik onthouden voor de volgende keer.
De stansted express nemen
Als ik met het vliegtuig ga kies ik Luton of Gatwick en dan ben je zo met de trein op Kings Cross. Ook Heathrow vind ik eigenlijk niet handig met vervoer naar het centeum
Vanaf Heathrow gaat er toch ook gewoon een rechtstreekse metro? Ik vond het ideaal!
Voor welke datum is het?
@Luzarl Dankje! De site geeft drie treinstations aan voor eind bestemming en voor mij dichtstbijzijnde Stratford station is. Nu verder uit vogelen welke metro naar South Woodford station.
@Maurice De laatste keer dat ik in Londen was geweest vlogen we rechtstreeks naar London City airport. Maar ik ga het onthouden als we de volgende weer gaan om dan via andere vliegveld als aankomst te nemen.
@chasingrainbows Aanstaande maandag al.