Eurostar heeft toch al jaren gewoon gedraaid met alleen maar treinen van en naar Brussel? Denk niet dat die daar ineens aan ten onder gaan…
Dat is waar, maar het lijkt me dat ze ook hebben geïnvesteerd om vanuit Amsterdam te gaan rijden in personeel en treinen. Wel zuur voor je begroting als dat ineens bijna een jaar niet mogelijk is.
Daar heb je natuurlijk ook weer een punt.
Denk dat Eurostar sowieso een groter inkomen heeft aan Londen-Parijs eigenlijk?
Volgens mij was ik toen ik niet rechtstreeks naar Cambridge kon toen ik daar woonde er ongeveer 6 uur mee bezig vanaf Amsterdam CS met overstap in brussel? Maar dat is dus nog wel een uur verder vanaf Londen.
Sowieso natuurlijk allemaal niet zo handig die trein vanuit Amsterdam met de verbouwchaos die het deze jaren is op zowel CS als Zuid, maar ja haha.
Cambridge is wel heel gemakkelijk te bereiken als je op Stansted vliegt
Mijn punt was juist dat ik niet wilde vliegen en dat voor dit traject ook volstrekt onnodig vind, ook toen er nog geen rechtstreekse trein naar Londen ging
Welke buurt/wijk heeft goede/gezellige koffietentjes en ontbijtplekken? Ik heb alvast de trein geboekt voor februari en ben op zoek naar een hotel. Wij ontbijten het liefst niet in het hotel, maar zijn nog nooit in Londen geweest dus we hebben nog geen idee waar de leuke plekjes zitten
Iemand goed advies hoe het beste van Stansted airport naar de buurt Woodford in Londen te komen? Is trein en metro beste optie? en te doen met kinderen? Ik vind de taxi nogal prijzig.
Ik heb altijd geleerd nooit via Stansted te boeken, je komt altijd duurder uit.
Oh haha ga ik onthouden voor de volgende keer.
De stansted express nemen
Als ik met het vliegtuig ga kies ik Luton of Gatwick en dan ben je zo met de trein op Kings Cross. Ook Heathrow vind ik eigenlijk niet handig met vervoer naar het centeum
Vanaf Heathrow gaat er toch ook gewoon een rechtstreekse metro? Ik vond het ideaal!
Voor welke datum is het?
@Luzarl Dankje! De site geeft drie treinstations aan voor eind bestemming en voor mij dichtstbijzijnde Stratford station is. Nu verder uit vogelen welke metro naar South Woodford station.
@Maurice De laatste keer dat ik in Londen was geweest vlogen we rechtstreeks naar London City airport. Maar ik ga het onthouden als we de volgende weer gaan om dan via andere vliegveld als aankomst te nemen.
@chasingrainbows Aanstaande maandag al.
Stansted express, overstappen op metro bij halte Liverpool street en dan central line gaat naar south toch.
Als je advanced ticket koopt via stansted express website zou je goedkoper uit moeten zijn (dan op het vliegveld kopen).
En als je meteen een return koopt ben je ook goedkoper uit dan 2 singles.
Wanneer ga je terug? Want er zijn veel stakingen maar de data zijn al gepland, moet je even zoeken voor de zekerheid.
Hartstikke bedankt voor deze info ! Dat geeft een heel stuk rust. Ik ga er morgen avond even voor zitten zodat het allemaal in orde is. Ja dat had ik gezien maar zover ik zag is dat voor de 13de donderdag we terug vliegen geen probleem. Maar ook dat check ik voor de zekerheid ook nog even. Nogmaals dank!
Wat zijn leuke wijken om in te verblijven? Ik zie dat de hotels buiten het centrum wat goedkoper zijn, dus ik wil best wat verder van het centrum af zitten, maar hebben jullie dan aanraders voor gezellige buurten? De laatste keer dat ik in Londen verbleef (2016) zat ik in Bloomsbury, dat was echt fijn qua OV en best gezellig, maar ik zie dat dat nu redelijk prijzig is geworden.
We willen mei volgend jaar, dus we zijn in ieder geval vroeg genoeg haha.
Ik zit nu in Holloway en je bent overal zo vanaf hier!
Je hebt daar de blauwe metro lijn lopen. Hartstikke handig en makkelijk omdat de Picadilly Line echt super centraal is.