Londen-topic

Hampstead heath en winkelstraat

2 likes

sketch voor de vibes, ritz wanneer je even fancy wilt doen

1 like

Weet niet waar je van houd/of je al geweest bent, maar was vorige maand naar drumsheds (nieuwe club) en vond het wel heel tof. Is van dezelfde mensen als printworks en was vroeger een ikea

De apple market heeft een van de grootste kerstbomen als het goed is, maar in het algemeen is heel london echt in kerstsfeer

Ja sowieso de Apple market in Covent Garden. Hele grote en mooie kerstboom staat er nu, veel evenementen gaande (van die straat optredens o.a.), heel veel winkeltjes, en gewoon echt heel gezellig. Wel stervensdruk. Ik ben vorige week in Londen geweest en wij zaten dichtbij de Apple Market (dus die hebben we ook veel en vaak even snel bezocht), vond dat wel echt het leukste stuk maar ik zou er niet zaterdagmiddag 16.00 rond gaan lopen.

Die kerstmarkt bij Leicester Square vond ik niet zo (sowieso die hele plek vond ik het vermijden waard), heel druk, weinig bijzonders. Vond Trafalgar Square wel leuk (niet heel bijzonder hoor, maar best leuk om heen te lopen vanaf de Apple market gezien het maar 10 minuutjes lopen is).

1 like

Seven Dials is wel mooi aangekleed dacht ik. En bij Battersea Power Station is het winkelcentrum versierd. Misschien dat langs de Tames ook aan die kant wel mooie aankleding is. Afrader is Winter Wonderland in Hyde Park, ben er nooit geweest maar wat ik ervan heb gezien, veel te duur en lelijk.

1 like

Coal Drops Yard/Granary Square bij Kings Cross en Islington (Camden Passage).

Coal Drops Yard en Granary Square hebben ook elk weekend een kerstmarkt met leuke stalletje.

2 likes

Net spontaan Londen geboekt! We wilden eerst 29-31 dec, maar dan wilde mijn vriend al heel vroeg weer naar huis (i.v.m. O&N en haat aan drukte haha) en ik bleef liever tot 1 januari en dat wilde hij absoluut niet. En toen bekeek ik de prijzen van een weekend later en waren we er gelijk uit dat we dan wel gaan. Scheelt echt 75% haha. Zin in!

Had het echt zonde gevonden als we de 31e rond 15u alweer thuis waren haha. :joy:

10 likes

Wow last-minute voor dit jaar dus? Of nou ja strikt genomen volgend jaar haha. Heel veel plezier!

1 like

Thank you! Ja, onze plannen voor Kerst (waar we erg naar uit keken) zijn door familieomstandigheden last-minute veranderd, dus we wilden weer uitkijken naar iets binnen onze vakantie haha.

1 like

Hebben jullie nog aanraders voor een dagtripje buiten de stad (trein)? Eerder dit jaar hebben we Windsor bezocht en dat vonden we echt heel erg leuk. HP studios hebben we ook al gedaan.

Is Oxford i.c.m. Cotswolds leuk om te doen? En zo ja tips zijn welkom. Overige dagtrips ook!

Oxford, cambridge, bath

1 like

Oxford of Brighton zijn leuk om te bezoeken! Of Bath?

1 like

Ik ben dit jaar naar Cambridge geweest vanuit Londen ongeveer 1 uurtje met de trein. Centrum op loopafstand van het station. Mooie stad, zeker een aanrader!

2 likes

Brighton is voor een dagtripje al best wel ver weg, toch? Volgens mij zit je dan 3-4 uur (retour) in de trein.

1 like

Valt mee, de trein is iets meer dan een uurtje! Dus goed te doen (vind ik haha)

2 likes

Oh dan heb ik me vergist! In dat geval zou ik Brighton ook aanraden en zeker het busritje richting de kliffen want die zijn zo mooi. :star_struck:

4 likes

We hebben echt weer een prachtig lang weekend in Londen gehad. Weer zat ontzettend mee! Heel veel zon gehad. Het is uiteindelijk Oxford geworden. Volgende keer gaan we naar Brighton.

Ik heb het te doen met degene die komende week naar Londen gaan, de tube ligt er vanaf vanavond tot vrijdag volledig uit i.v.m. stakingen.

3 likes

Heeft iemand fijne hotel- of airbnb-tips voor een stedentrip Londen?

Als je hotel of airbnb in de zoekfunctie schrijft (voor dit onderwerp) dan kom je er een paar tegen

3 likes