Londen-topic

Everyman en Curzon hebben veel locaties kleinere zaaltjs. Prince Charles Cimema heeft ook oudere films op het programma staan.

Ik vind het cafe in de kelder van Waterstones op Piccadilly chill en gezellig in de avond. Boek lezen of gewoon mensen kijken.

Jack the Ripper of andere thema wandeling.

Als je Londen van boven en verlicht wil zien kan je naar The Lookout. Het is tot 21.00 open op maandag. Gratis, maar je moet wel vantevoren reserveren.

Ritje in Buslijn 9 of 10 om de kerstlichtjes te zien in Central Londen.

1 like

Hijingo bingo!

1 like

Ik ga in maart naar Londen en zit al helemaal in de voorpret. Heeft iemand hier misschien goeie tips voor leuke tweedehands winkels, duurzame kledingzaken of andere leuke kleinere winkels (weet even het juiste woord voor small businesses niet)? Mag best een beetje buiten de meest toeristische/centrale gebieden zijn want die ken ik al redelijk goed.

1 like

Ik ga altijd als ik naar Londen ga naar Hampstead, daar heb je heel veel goede doelen tweede hands winkels (Oxfam shop bijv). Daar kun je echt mooie kleding scoren, en je geld gaat naar een goed doel.

2 likes

Fara, veel locaties, online kan je vinden welke de moeite waard zijn

1 like

Ik vind Angel, Surbiton en Dulwich de beste voor charity shopping. Daar zitten er 6/7 bij elkaar.

Aida Shoreditch heeft een selectie met sustainable kleding.

1 like

Ik weet niet of dit in dit topic mag maar ik at net voor het eerst een tea cake van Tunnocks en omg, zó lekker :drooling_face: Niet te vergelijken met de “zoenen” die je hier in de supermarkt koopt.

@Lulu_danger @FredPaillet @Maurice dank nog voor de charity shop tips! Ik heb uiteindelijk vooral gezocht op Faras in de buurt van andere dingen die ik wilde doen en zien en daar zaten dan eigenlijk altijd ook nog wel wat andere charity shops. Uiteindelijk niks gekocht (want ik ben vrij kritisch haha), maar wel heerlijk rondgeneusd in allerlei verschillende zaken. Ook op Brick Lane en in Spittalfields nog heel veel verschillende zaakjes bezocht. Maar daar moest je wel een beetje door de dropshipping scams heen prikken. :joy:

2 likes

Welke musical of show hebben jullie wel eens bezocht in Londen en hoe was dat? Ik ga in mei voor een verjaardag en we willen dat de zaterdagavond graag vieren met iets tofs

Ik ben een paar weken geleden naar Hamilton geweest en dat vond ik echt heel leuk :blush: Had wel een paar maanden van tevoren al kaartjes gehaald

2 likes

Ik ben naar Wicked en Mary Poppins geweest. Allebei heel tof!

3 likes

Twee jaar terug al, maar: Dirty Dancing en vond het fantastisch. Heb je al opgezocht welke er allemaal “draaien” dan?

1 like

Jaa zeker maar het is zoveel dat ik een beetje persoonlijke ervaringen wel leuk vind. Ik heb zelf Chicago en Six gezien en that’s it dus ik ben ook niet zo cultureel onderlegd

Kinky Boots! Geweldig!

2 likes

ik was in mijn eentje naar we will rock you en was echt geweldig

2 likes

Hamilton is echt mijn favoriet, Lion King, Prince of Egypt, Book of Mormon en Les Miserables. Alles is goed.

3 likes

Les miserables en mamma mia, beide fantastisch!

2 likes

Mamma mia stond al op het lijstje. Leuk!

Hadestown!!! Echt zo prachtig, ontzettende aanrader

2 likes

Ik hoorde dat Hadestown geweldig was. (Wel inlezen in het verhaal begreep ik.)
En Titanique maar daar moet je van houden.

1 like