Ik ga zelf ook binnenkort naar Londen, maar ik lees dat je die dag 2 PCR-test mag doen tussen dag 0 en dag 2. Dus wij gaan meteen testen als we aankomen en dan maar hopen dat de uitslag paar uurtjes duurt.
Wij zouden/gaan a.s zaterdag 4 dagen naar Londen gaan maar ik snap er echt geen kloooote meer van.
Moeten wij nu verplicht tot dag 2 in quarantaine? We zijn allebei volledig gevaccineerd en ook al moeten we ons 387 keer laten testen, zolang we maar kunnen gaan en staan waar we willen
Je moet in quarantaine zolang je op op het test resultaat aan het wachten bent. Als je meteen na aankomst een test doet en diezelfde dag een negatieve uitslag krijgt mag je weer uit quarantaine. Dus volgens mij niet verplicht twee dagen.
Je moet trouwens wel testen voor vertrek nu, is gisteren aangekondigd dat dit zeer binnenkort weer moet. Dat mag zowel een PCR als lateral flow test zijn.
Hopelijk houden ze daar nu even op met het aanpassen van de reisregels. Valt niet echt op te plannen zo.
De dag 2 test moet een PCR zijn en zou ik, zoals pineapple zegt, voor meteen na aankomst boeken inderdaad.
Het is echt zo verwarrend telkens maar de eindstand is nu dat je 3 testen moet doen:
- Voor vertrek vanuit Nederland een PCR of antigeen test om Engeland in te kunnen komen
- Ergens op dag 0 (dag van aankomst) tot 2 een PCR die je al in Nederland van te voren geboekt moet hebben. Je moet in quarantaine tot een negatieve uitslag, dus deze zou je zo snel mogelijk willen doen
- Een PCR of antigeen om dan weer terug naar Nederland te komen
Ik ben hier zo te chaotisch voor. Klopt het dat je moet betalen voor zo’n PCR test? En is er een algemene site waar je zo’n test kan aanvragen, ik zie zo-veel aanbieders als ik Google op “pcr test Londen”
Ik heb zelf goede ervaring met DAM Health. Die hebben bij de meeste vliegvelden en st pancras (eurostar) een testpunt. Houd er rekening mee dat het bij alle punten heel druk.
Ga je met de trein of vliegtuig? Heb je een e-mail met kortingscodes gekregen? Ik had bij Eurostar 3/4 verschillende gekregen.
Dat is pas vanaf morgen!
Met vliegtuig!
Maar: het slimst is dus nu alvast een testafspraak te maken voor wanneer we direct aankomen (op het vliegveld oid), en als we een half uur later de uitslag hebben we’re good to go, alleen nog even op dag 2 een test?
Ik heb hetzelfde plan, op vliegveld of in de buurt van hotel laten testen op dag 0. Maar hoe meer testlocaties ik google, hoe meer ik zie dat je tot middernacht kunt wachten op de uitslag. PCR-test uitslagen kun je sowieso niet binnen 5 uur krijgen volgens mij… Super zonde om de eerste hele dag in isolatie te moeten
Ik zou eigenlijk ook woensdag met eurostar naar Londen gaan, maar wegens de huidige situatie ga ik niet. Ik had net even gebeld met ns om mijn ticket om te boeken en ze gaf aan dat je online zelf makkelijk je ticket kan wijzigen via Eurostar Trein Tickets naar Londen | Eurostar (je boekingsnummer staat op je ticket), dus misschien een tip voor als je je ticket wil wijzigen.
Heh echt? Pfff. Zou je dan, als je je laat testen op het vliegveld bijv, daar 5 uur moeten wachten? Of juist in je hotel?
Wat een gedoe zeg… We kunnen ons hotel niet annuleren. We komen zaterdag 08.30 uur aan en gaan dinsdagavodn alweer terug.
Nee niet op het vliegveld hoor, je moet wachten in het hotel of waar je dan ook verblijft.
Hmm oke, bedankt voot de verduidelijking!! Nu vliegen wij natuurlijk nét op London Stansted, waar ik niet echt kan vinden of op het vliegveld zelf testen zijn te regeken
Ik zou even zoeken op “day 2 pcr test stansted” ofzoiets en kijken wat er boven komt, ga maar uit van minimaal 50 pond per test.
Heeft iemand toevallig een testlocatie gevonden voor een express pcr test? Ik wil echt max 4 uur wachten want we komen ‘s ochtends aan zaterdag… Zit al de hele ochtend te zoeken maar kan NIKS vinden
Ik kan ook niks vinden. Wij gaan maar gewoon zo snel mogelijk een test doen als we zijn geland, en dan maar hopen dat het er voor middernacht is. We moeten dus wel de hele dag in q in het hotel waarschijnlijk.
Dus lekker netflixen en roomservice haha. We maken er maar het beste van.
Echt puur uit nieuwsgierigheid: maar controleren mensen nou ook of je in je hotel zit? Ik snap er dus niets van hoe ze dit controleren?
Ik zou ook gaan met een vriendin maar doordat je die test moet doen en in quarantaine moet vinden we het zonde van de tijd die we er hebben en gaan we niet meer… echt zo jammer! Maar dan maar omboeken voor later.
Ja ik heb het er wel voor over, maar ze hebben deze hele week al geen plekken meer…