Londen-topic

Top! Ik heb hem net geboekt. Ik heb hem ook al in New York gezien en wil hem nog een keer zien :sweat_smile:

3 likes

Net te laat met reageren op je vraag, maar ik ga de maand naar Tina Turner, ook een leuke optie denk ik!

2 likes

Heeft iemand tips voor leuke restaurants waar je zowel goed vega als niet-vega kan eten? Ik heb al een tafel geboekt bij een ottolenghi restaurant :drooling_face: zin innn

1 like

Wij hebben heerlijk pasta gegeten bij Emilia’s crafted pasta. Heel klein zaakje (St. Katherine docks), maar wel super lekker gegeten. Wel op tijd reserveren. Er zit ook eentje in Aldgate.

1 like

Ik heb al veel positiefs gehoord over Dishoom, maar ik ben er nog nooit geweest. En Rosa’s Thai Cafe vond ik ook erg lekker.

FYI Volgens mij wordt hun restaurant in Covent Garden momenteel verbouwd, liep er laatst langs en het was dicht. Ik woon hier nou al een aantal jaar en ook nog nooit geweest trouwens, ik kan die lange rijen echt niet aan en je kan pas reserveren vanaf 6 pers.

Mijn favoriete restaurant is Kin in Leather Lane :heart_eyes:

3 likes

Thanks! Net te laat want we gaan vandaag terug :joy: maar we hebben echt heerlijk gegeten alle dagen :ok_hand:t2:

2 likes

Ik ga volgende maand 3 dagen naar Londen. Ik twijfel nu alleen of ik voor een Oyster Card moet gaan of een Travel Card. We zitten in Paddington en begreep dat dat redelijk dichtbij het centrum is. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik neig meer naar een Oyster Card, maar vind het maar lastig. :confounded:

Ik kies zelf altijd Oyster Card. Als je er eenmaal eentje hebt, dan verloopt ie ook nooit. Vooral als je denkt dat je weinig ritten gaat maken is het echt het goedkoopst.

Gebruikte eerder dit jaar na 5 jaar weer eens mijn Oyster en er stond nog 2 pond op haha.

2 likes

Oyster card is goedkoper voor 3 dagen aangezien er een cap van £8 (? ofzo) per dag op zit, dus meer dan dat kan je niet uitgeven :ok_hand:

3 likes

Ik wil trein tickets gaan boeken voor London maar de Eurostar heeft geen weekend retourticket. Komt dit later nog?

1 like

Volgens mij hebben ze nu een uitgeklede dienstregeling vanwege corona en veel minder reizigers. Ze zeggen wel het meer uit te gaan bereiden maar niet duidelijk is wanneer dat dan gaat zijn.

Ik ben een paar keer met de hele vroege trein op vrijdag (rond 7.00 uur) gegaan en dan zondag avond weer terug maar die mogelijkheid is er ook nog niet. Zo jammer want dat was echt ideaal. (Hoewel ik nu ook nog geen zin heb om een dure test in Londen te boeken en even niet weet hoe het zit met de quarantaine-regels als je terug bent in Nederland.)

1 like

Ik koop altijd gewoon losse kaartjes heen en terug, kan dat niet?
Je kunt op Brussel overstappen op een trein naar Nederland als dat het probleem is.

1 like

Ik ga 10 t/m 14 dec met mn vriend naar Londen! Ben er al twee keer geweest dus al die touristische dingen heb ik nu wel gezien.

Wat zijn nou écht toffe restaurants en barretjes om te bezoeken? Niet dat fancy pancy, maar gewoon een toffe leuke vibe met goed eten en lekkere cocktails oid!

3 likes

Misschien kan je nog wat tips uit deze playlist halen van Joolz Guides.
Andere vraag, hoe heb jij het geregeld met testen? Ik wil wel weer eens gaan maar heb nog geen zin in zoveel gedoe en extra kosten.

Ja helaas gewoon testen voor reizen (en betalen)… Pff zo’n gedoe. Ben al blij als ik uberhaupt kan gaan, ik vind het allemaal maar onzeker

Iemand de hotspots voor leuke eettentjes? Niet fancy pancy, maar gewoon lekker en goed eten. We zijn gek op aziatish/japans/vietnamees. We gaan sowieso camden en china town big time afstruinen maar iemand nog tips voor dé eettentjes? Wel echt voor wat langer tafelen

Ping pong is een leuke keten met dim sum (hele goede dumplings!).

Edit: en toen ik daar werkte ging ik altijd naar Kin in Farringdon, die hebben super goed eten maar weet niet of je daar in de buurt gaat zijn. Wel reservering nodig daar want het is heel klein!

1 like

Ik ga 8 dec en wist niet eens dat je moest testen op dag 2 :roll_eyes: snap ook echt niet hoe het werkt en het is dat ik m’n geld anders kwijt ben, anders had ik het geannuleerd.

1 like

Roko is een keten die er fancy uitziet maar waar de prijzen meevallen en je kan er vaak nog nazitten

Bingtang vlakbij Camden is een aanrader.

Central:
Eat Tokyo in Covent Garden
Abeno / Abeno II in Soho voor okonomiyaki

Voor een (snelle) lunch: ramen bij de foodhall in Seven Dials

1 like