Londen-topic

Iemand leuke tips voor gezellige, kleinschalige restaurants?

1 like

Zoek je nog een bepaalde wereldkeuken?

Shoreditch / East London:

Rochelle Canteen (heel simpel wisselend menu, maar heerlijk eten)
Molly’s Cafe (restaurant dat bij een museum hoort, maar het eten is te lekker)
Burro e Salvia (verse pastaaa!)
Xi’an Biang Biang Noodles

Naast Borough Market:
Elliots

6 likes

Dankje!!! ziet er allemaal top uit! Meteen enkele reservaties gemaakt :innocent:

1 like

@Lulu_danger nogmaals bedankt voor je tips!! Elliots was echt top!!!

1 like

Zijn er mensen hier die hebben besloten om in Londen te gaan wonen? Hoe bevalt het en kom je vaak terug naar Nederland om je vrienden en familie te zien?

Oké morgen gaan we naar Londen. Voor mij de tweede keer! Ik heb al 30 eetplekjes opgeslagen maar wat is volgens jullie de ultieme tip wat betreft eten? Mag van alles zijn!

1 like

Ontbijt bij Ducks and Waffle met eggs Benedict :ok_hand:t3:

3 likes

Rainbowtaart eten bij Humingbird bakery. Hoewel die van Lola s cupcake een goede 2e is. Drankje doen op het balkon van de Black Swan.

1 like

Bala baya is een aanrader!

De fudge van Whirld (Borough market), Indiaas eten bij Dishoom (de okrafrietjes zijn heel lekker) en voor nog meer zoet buns from home.

Ik zou naar Southall gaan en een Indiase / Pakistaans restaurant naar binnen gaan. Of Nawab in London heeft ook een mega open buffet. Heerlijk eten :shallow_pan_of_food:.

3 likes

Ik ben ook heel benieuwd naar jouw lijstje! En ook wel naar wat voor activiteiten je hebt gedaan/waar je verder bent geweest. Alle tips zijn welkom

1 like

Is het je eerste keer Londen? Ben je op zoek naar standaard dingen of mag het ook off the beaten path zijn?

Nee wordt mijn 4e keer! Dus graag wat bijzondere plekjes en bij voorkeur een beetje budgetproof

Het Barbican Conservatory is gratis. Het is een tuin onderhouden door de bewoners van het Barbican Estate, een brutalist gebouwcomplex uit de jaren 70. Het is een wel alleen op zondag open.

Minder bekende musea: Guildhall (met veel London kunst en overblijfselen van een oude arena uit de Romeinse tijd).
Het Sir John Soane Museum is het oude huis van een architect en verzamelaar, je ziet veel random dingen, maar ik vind het vooral leuk om te zien hoe de inrichting er vroeger uitzag. Je moet je wel een plek reserveren.

Aanmelden voor Central Tickets voor goedkope/gratis seat filler tickets theater voorstellingen. Het is even doorspitten en geluk hebben, maar heb er best veel aan gehad pre covid

Leuke foodmarkten: Market Hall in Oxford St en Victoria Station, Seven Dials Market, Mercado in Mayfair (in een oude kerk) en Elephant & Castle, Pop Brixton in Brixton

Ben je naar de grotere parken als Hampstead Heath of Richmond geweest?

Laat maar weten als je nog iets heel anders zoekt !

8 likes

Ik ben net terug van Londen en heb ook wel wat tips!

resto

• The Shed: gezellig eetplekje, leuk terras en tof interieur
  • Master Wei Xi’an en Xi’an Biang Biang Noodles: heerlijke en lowbudget noodles
  • Dishoom King’s Cross: Indisch eten in een oud industrieel pand. Sowieso is de hele week achter Dishoom leuk om (‘s avonds door te wandelen)
  • Rovi: een van Ottolenghi’s restaurants. Reserveren is noodzakelijk. Alles is heerlijk! (Zeker de groene asperges)
  • 26 Grains: hippe ontbijt/lunchtent in Neal’s Yard. In het weekend heel druk, doordeweeks goed te doen mits je het aan kan om even te wachten tot er een plekje vrij komt.
  • Rochelle’s Canteen: zeker bij mooi weer een aanrader. Lekker, heel vriendelijk personeel!

cafe/koffie

• Princess Louise: uniek café met interieur uit de 19de eeuw waar je in aparte hokjes kan zitten
  • Half Cup: koffie!
  • Hello Love: koffie!
  • Kaffeine: koffie!
4 likes

Rochelle’s is een van mijn favorieten. Een van de weinige restaurants waar ik blijf teruggaan :heart_eyes:

2 likes

Leuke budgettip is wel de Sky Garden vond ik. We hadden niet gereserveerd (gratis) maar konden uiteindelijk gewoon in de rij aanschuiven en in de rij een kaartje ‘reserveren’ via een QR code.

Verder hebben we vooral gewandeld en gehopt van de ene eetplek naar de andere eetplek om tussendoor bezienswaardigheden te bekijken. Ik heb ook wel wat tips voor eetplekjes maar echt budgetproof is het niet haha.

1 like

Ik ga midden juni zondag tm dinsdag naar Londen voor een concert. Ik heb dus 2 keer dat ik daar kan avondeten. Wat raden jullie me aan? :heart_eyes: ben nog nooit in Londen geweest

1 like

Als je van vlees houd, the flat Iron. Echt wel een zaakje vol met locals en heerlijk eten. Hebben wij van onze 5 avonden ook 2x gegeten haha.

1 like