Luizenmoeder

Misschien zijn hier toch nog een paar fans te vinden om met elkaar te praten over helaas (vind ik) het laatste seizoen?

3 likes

Vanavond is de eerste aflevering geweest!

Namasté

2 likes

Smakelijk zitten lachen. En mijn moeder gespot dat ik trots ben dat ze verkozen is voor de MR twintig jaar geleden :sunglasses:

dat niemand wat zegt over aggggggggmed

Ik vond het racistisch. Maar goed dat zal wel het ‘grappige’ geweest zijn.

5 likes

Ik ook! Heb er helemaal niet om moeten lachen… het vorige seizoen vond ik wel leuk om te kijken naar deze sla ik over. Ik werd er helemaal ongemakkelijk van.

2 likes

Mee eens en het ging zo ver dat ik het echt niet meer grappig vond. Ik voelde me er echt ongemakkelijk bij, ben uiteindelijk maar wat anders gaan kijken.

Als je goed kijkt is het juist niet racistisch en is het een sneer naar de Nederlanders met hun vooroordelen. Daarom vond ik het zo goed!

33 likes

Ik heb ook weer gelachen!

Ja, dit! Het is verre van racistisch bedoeld, maar juist een hele goede weergave van hoe heel veel nederlanders denken over en kijken naar moslims. Alles wat heel veel bekrompen nederlanders stiekem denken, maar nooit zeggen, wordt in de serie wél uitgesproken. Ik vind het echt fantastisch dat ze iedereen zo’n spiegel voor houden. Zo gaat het (helaas!) gewoon.

15 likes

Ja en een ontzettend trauma opgelopen van de bommelding !!! :joy::joy::joy:

2 likes

Precies dit. Het is júist niet racistisch maar laat zien hoe belachelijk racistisch sommige Nederlanders kunnen zijn. Het feit dat hier al discussie over ontstaat in dit topic zegt helaas geloof ik wel dat de boodschap niet bij iedereen op de goede wijze overkomt :’)

4 likes

Maar satire kan natuurlijk alsnog ongemakkelijk zijn, kan me wel voorstellen dat je dan naar een ander kanaal zapt.

4 likes

@lipkip Ja, ik snap de intentie van het programma wel, maar zoals @Briseis zegt kan dat nog steeds ongemakkelijk zijn.
Ik vind het ook raar dat nu geïnsinueerd wordt dat iedereen die dit niet grappig vond, de boodschap niet begrepen heeft. Ik begrijp de boodschap wel, ik vond het gewoon niet grappig @fashiondot

1 like

Dat heb ik geenszins gezegd of in ieder geval bedoeld. Het is een bepaalde stijl van humor of manier van een boodschap overbrengen. Dat slaat voor de één wel aan en voor de ander niet. Waarom zouden we daar oordelen aan verbinden? In een collegezaal of vriendengroep heb je toch ook mensen die om verschillende grappen harder lachen?
Ik denk niet dat je het grappig vindt als je het snapt, dat het een soort ‘weggelegd’ is voor de mensen die het snappen. Maar dus dat het een manier is die je moet liggen.

Laten we elkaar niet afkraken… NMSMVPE!

2 likes

Jullie toon is wel heel dwingend, dat voelt niet goed.

18 likes

Wat bedoel je?

Nancy.

(Ik vond het gisteren overigens ook niks)

O sorry, traag van begrip :sweat_smile: