Luizenmoeder

Ik dacht dat Volkert hartslag ging voelen en toen zei dat ie niet dood was. Kweenie.

Vind het gek dat de aflevering korter lijkt te duren, dan de ingeplande tijd op tv.

Ja maar dacht dat ie dat expres zei zodat er geen paniek zou uitbreken, terwijl hij eigenlijk wel dood was. Dus dacht dat die Karel dan wel iets zou doen waaruit zou blijken wat er nou echt aan de hand was. Gek einde in elk geval.

1 like

Ja, vond het ook een gek eind. Alsof inderdaad er nog een scĂšne hoorde te komen.

Ik heb het idee dat mijn ouders en ik heel anders naar deze serie kijken. Ik zie het als satire, dus bijv dat met die vader van Achmed dat het een weerspiegeling is van hoe racistisch sommige Nederlanders echt zijn.
Mijn ouders vinden het echter grappug want “tegenwoordig mag je niks meer zeggen en hierin mag het wel”

10 likes

Ik vind het 2e seizoen echt een beetje teleurstellend tot nu toe :grimacing:

2 likes

Dat is ook precies de boodschap van deze serie toch? Ik zie op Facebook ook steeds reacties langskomen van ‘Wowww racistisch, dat we hier naar kijken, kan echt niet!!!11!’ Eh, dan mis je echt even de hele gedachte achter deze serie?

Ik vond de aflevering van gisteravond juist heel sterk! Heb echt hard gelachen en dat doe ik zelden. Vind sommige dingen echt zo herkenbaar of voorstelbaar. Ik vind die Ahmed trouwens zo schattig. Elke keer dat ik hem zie wil ik hem knuffelen haha.

Ja, heb ik ook een beetje. Denk ook wel dat het slim is dat ze hierna stoppen. Hebben ze goed aangevoeld.

Ik vind dit seizoen echt tegenvallen. Ze kaarten dingen aan, zoals racisme, discriminatie etc. Maar het komt voor mij persoonlijk niet over.

Ze maken het grappig, maar het is het net niet. De prins die een andere prins zoekt. Heel goed, maar dan reageert juf ank gewoon net te raar imo. Natuurlijk zijn er mensen die dan zo reageren, maar vond het in de kring niet overkomen. Of het onderwerp de dood. Kwam ook raar tot stand. Sowieso vind ik de personages Ank en Anton deze keer helemaal niet zo leuk. Juf Ank is soms veel te overdreven, en dat vond ik vorig seizoen niet. Daar kon ik haar makkelijker hebben. Nu denk ik, oké thank you next.

1 like

Ik vind het echt saai geworden, zo jammer

De satire zit er bij het tweede seizoen gewoon te dik bovenop, als een te dikke laag boter op brood. Sommige mensen vinden dat extralekker terwijl het anderen dan ervan genoeg krijgen.Je zou bijna denken dat ze het express hebben gedaan omdat sommige mensen seizoen #1 niet leken te begrepen of omdat de personages voor de schrijvers (en acteurs) nu een tweede huid is geworden waardoor zij zich daar niet bewust van zijn.

1 like

Dit. Echt ook niet een klein beetje er bovenop, maar gigantisch er bovenop. Hierdoor een stuk minder leuk nu.
De karakters Ank en Anton zijn op het moment ook zo bizar overdreven dat het niet leuk meer is. Hannah heeft dit seizoen ook niet zo’n grote rol meer als in seizoen 1? Jammer

En ook de Malediefmaker is nu ook gewoon té. Alsof ze de hele lade clichés van een hoogopgeleide, deeltijdwerkende linkse vrijeschoolvader over hem heen hebben uitgestort. Dan houd je ook niks meer over voor een mogelijk derde seizoen en is het maar goed dat dit het laatste seizoen is. Aju paraplu.

Eens met jullie. En moet hele tijd aan al die mensen denken die aan zo’n serie werken, lijkt me superheftig dat iedereen zo enthousiast was afgelopen jaar en het nu dan zo anders verloopt


Nouja ze hebben nog steeds miljoenen mensen die kijken haha.

1 like

Ik weet niet of dat mensen zijn van tussen de 20-35 of 35+?:see_no_evil: Mijn ouders zijn namelijk lyrisch over het programma. En herkennen veel dingen. Zijn 60+. En snappen mijn kritiek niet over dit seizoen. En misschien blijven mensen natuurlijk kijken in de hoop dat de volgende aflevering wel leuker is.

1 like

Geen idee, maar ik denk dat het voor de makers ook niet zoveel uitmaakt want de kijkcijfers zijn nog steeds meer dan bij zowat elk ander programma.

1 like

Helma is echt mn fave

11 likes

Ondanks het geloof onderwerp vond ik er wel echt goede stukken inzitten. Want al die allergieën, diëten en voorkeuren maakt het inderdaad onmogelijk om een gerecht te bereiden wat iedereen lust.

En roetveeg koning (ik ken de namen van de koningen niet, sorry), ik lag dubbel!

5 likes

Helma is echt m’n spirit animal mocht ik ooit nog juf worden

7 likes

Ik vind het vooral naar voor de mensen die wel echte allergieën hebben, maar neem aan dat de meeste mensen ook wel flexibeler zijn en niet de hele klas verplichten geen kaas te eten omdat er sprake is van een lactoseallergie bijvoorbeeld. En er zat mozzarella op de groentespiesjes van Juf Ank! Dat mocht niet, want kaas!