Mankementen

Geïnspireerd door het topic “geheime talenten” bedacht ik me dat ik eigenlijk veel dingen níet kan, die “normale” mensen wel kunnen.

  • Lijstitem het verschil tussen links en rechts. Als ik naar m’n handen kijk weet ik welke links en welke rechts is, maar als ik iemand de weg moet wijzen is het een grote brainfart

  • Lijstitem m’n kokhalsreflex is echt extreem, dingen zoals kots laten mij kokhalzen, maar ook iemand die op de grond tuft of een vieze geur.

  • Lijstitem ik kan heel slecht tegen caffeïne, vooral als ik daarnaast gestresst ben. Dan voel ik me soort van dronken qua gedachtengang :woman_shrugging:t2:

2 likes

Eh het verschil zien tussen donkerblauw en zwart. En zonder bril rijd ik geen auto.

1 like

ZO VEEL.

  • Ik heb mega hoogtevrees dus niks met klimmen ofzo voor mij
  • Sport in het algemeen
  • Autorijden
  • Feitjes onthouden. Ik lees veel maar mijn algemene kennis is -10 want een geheugen als een zeef
  • De weg vinden, ik heb 0,0 oriëntatievermogen

Leuk topic dit. Ik heb ook echt wel van die un-skills. Ik ben in ieder geval heel slecht in dingen niet laten verbranden in de oven. Geen maaltijden maar stokbroodjes enzo, die worden aaaaaltijd bruiner dan bedoeld.

3 likes

Ik kan niet knipogen. En nog veel meer maar daar kan ik nu niet zo snel opkomen. Geheugen als een zeef heb ik dus ook.

Die tweede heb ik ook heel erg. Zelfs van verhalen over kots ga ik bijna over mijn nek. Of als iemand zijn neus zo rochelend ophaald. Tuffen idd ook.

2 likes
  • Ik heb min 15 aan beide ogen, dus aardig blind
  • Ben ook aardig klunsig, dus ik val overal over
  • Ik heb ongelooflijke hoogtevrees, dus klimmen zit er voor mij ook niet in
  • Ik kan niet knipogen
  • Ik kan geen trucjes met mijn tong
  • Ik kan niet vingerknippen
3 likes
  • Ik kan niet lang lopen zonder te struikelen. Een keer ben ik door de zijkant van een muur gestruikeld. Ik verlies ook wel eens mijn balans als ik gewoon sta
  • Ik smeer er lustig op los met eten
4 likes

ja maar wel drie iniminiminizwembadjes :smiley:

1 like

Ik heb hetzelfde als @quantum, als ik moet schatten zit ik er altijd minimaal 44.000 naast. Daarnaast kan ik echt voor geen meter Engels, ik weet niet wanneer ik de d of de t moet schrijven, ik kan niet klokkijken (wel digitaal maar niet met wijzers), ik kan niet rekenen en ik lust geen groenten.
Ik kan niet rennen of springen (ja ok als het echt moet) en ik sta altijd lelijk op foto’s

  • 15? Heb je lenzen of een bril? En wat zie je zonder?

Ik kan niet fluiten

Ik moet vaak kokhalzen van tandenpoetsen, heb een tijdje terug zelfs overgegeven van het tandenpoetsen :o_o:

1 like

Ik ook kokhalzen en hoesten. Vraag me toch af waar het aan ligt.

Ik denk dat mijn gehemelte gevoelig is en al dat schuim er tegenaan komt? Maar heb het alleen met tandenpoetsen, verder niet met eten of drinken ofzo.
Ofja zo’n bitje of iets dergelijks bij de tandarts is ook altijd een ramp.

Oh en ik kan ook geen balonnen opblazen.

1 like

Ik heb ook moeite met richtingen, omdat er altijd gezegd werd dat de rechterhand de hand is waarmee je schrijft. Dat deed ik dus met links, maar ik heb ook last van kruisdominantie (ja echt een special snowflake) waardoor ik dus niet per sé linkshandig ben. Hierdoor was ik mijn hele basisschooltijd dus gefrustreerd als we het over richtingen hadden.

Oh en ik verdwaal al-tijd. Zelfs naar de wc in een gebouw kan ik verdwalen.

Snel reageren op whatsapp

3 likes

Als ik ergens omheen moet lopen nemen ik altijd de bocht te kort. Dus heb vrijwel altijd blauwen plekken op mn schenen van tegen bed aanlopen.

Ik ben sowieso erg onhandig en ik stoot me dus echt heel vaak en laat ook vaak dingen uit mn handen vallen.

Ik ben heel slecht met het onthouden van namen als ik nieuwe mensen leer kennen. Op de een of andere manier sla ik het gewoon totaaaaal niet op als iemand zijn of haar naam noemt, echt heel vervelend.

Ik kan niet scheel kijken.

1 like

Ik moet inderdaad ook altijd kokhalzen van tandenpoetsen, maar dan als ik m’n achterste kiezen poets

2 likes

Owja dat verdwalen herken ik inderdaad ook

Ik raak ook meteen van slag als ze ergens de weg afzetten en ik kan “mijn” route niet rijden. Want dan ben ik dus meteen de weg kwijt :joy:

1 like
  • Ik ben slechtziend, met lenzen/bril zie ik ongeveer 25% van wat een goedziend persoon ziet. Zonder zie ik zo’n 3%, dus alles is wazig
  • Ook ik kan geen lengtes, afstanden en gewichten e.d. inschatten. Laatst had ik een gesprek met iemand op tinder die in z’n bio had dat hij 2m30 was en ik heb zó lang getwijfeld of dat echt zo zou zijn
  • Ik kan goed koken, maar een ei bakken lukt me écht niet
  • Ik heb altijd moeiten met drinken, ik neem vaak veel te grote slokken waardoor ik of verslik of de helft langs m’n bakkes druipt
  • Ik ben slecht in letterlijk elke sport
  • Ik begrijp google maps en dergelijke niet. Ik kan gewoon echt niet aflezen hoe ik moet lopen, alleen als hij het me vertelt
  • Ik ben súper onhandig. Mensen laten mij expres niet met glazen enzo lopen want dat gaat geheid fout
  • Kan ook niet fluiten
3 likes