Mankementen

Op een safari in een nationaal park in Afrika vroeg een ranger ons te schatten hoe lang een olifant zwanger is. Ik wist wel heel lang, maar had een inschat-brainfart en gilde ‘90 dagen!!’ want in mijn hoofd was dat dus even heeeeeeel lang zwanger. Zelfs de dikke Duitsers in afritsbroeken in de jeep lachten me uit :(.

4 likes

Ik kan gewoon niet opruimen. Hoe goed ik ook mn best doe, zodra ik dingen opruim en op een logische plek leg staan ze nog onhandig en lijkt het een rommel. Het is nooit een gigantische rotzooi, maar door hoe ik opruim is het altijd rommelig en dat terwijl ik vrij weinig spullen heb.

1 like
  • Ik kan mijn rechter wenkbrauw wel omhoog doen maar mijn linker niet.
  • Ik ben nog steeds slecht met woorden die eindigen op d, dt, t.

Ik ben echt heel slecht in eten, vooral omdat ik niks met links kan. Dus ik kan niet snijden met links maar ook niet mn vork naar mn mond brengen met links (ik ben wel pro hand-wisselen met bestek). Er zit ook altijd eten overal op mn gezicht, of het valt naast mn bord of ik schenk drinken langs mn mond ipv er in

Verder ben ik vooral super onhandi, mn moeder is verbaast als ik geen blauwe plekken op mn schenen heb, en onthou ik een route maar 1 kant op, de terugweg weet ik nooit want dan zie je de herkenningspunten van de heenweg niet

Ik ben suuuper onhandig. Ik stoot me overal tegenaan, ik knoei altijd, ik val soms om terwijl ik gewoon sta, struikel over m’n eigen voeten en ga zo maar door. Ik zit momenteel in het gips voor botbreuk nummer 7 want ik ben weer eens onbenullig ten val gekomen :grimacing:

Dat kokhalzen wat hier genoemd is, heb ik ook. Iemand hoeft maar iets goors te zeggen en dan ga ik al. En na zo’n 3x kokhalzen word ik zo misselijk dat de kans op overgeven er dik in zit haha

Ik ben echt motorisch gestoord. Als ik in een groepsles in de sportschool iets met pasjes moet doen of meerdere ledematen afzonderlijk bewegen, krijg ik echt een error in m’n hoofd. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit een dansles zou volgen want ik zou echt een complete error krijgen van al dat gemultitask met m’n lichaamsdelen :stuck_out_tongue_closed_eyes: ik heb ooit eens op school proberen te drummen, nou dat was ook één grote grap. Mijn hersenen kunnen dat soort dingen echt niet verwerken ofzo

2 likes

Dit heb ik ook! Gooi altijd van alles om. En als zoiets gebeurd word ik boos op het universum “Neee, ik heb dit helemaal niet gedaan! Ik zette het gewoon goed neer!”

1 like

Hahahah dit vind ik heel grappig en schattig

1 like

Oprechte vraag: kun je echt niet klokkijken met wijzers? Of vergis je je vaak met de lange en korte wijzer bijvoorbeeld? Geen omg!

Ik sta altijd onwijs lelijk op foto’s. Zodra er een camera in de buurt komt gebeurt er iets in mijn gezicht waardoor ik er verschrikkelijk uit zie. 9 van de 10 keer heb ik ook nog eens mijn ogen dicht. Mijn ouders hebben nu een familiefoto ingelijst waar ik met dichte ogen op sta bij gebrek aan beter.

Ik eet met mijn bestek in de verkeerde hand, en het lukt me niet om het op de juiste manier te doen. Gelukkig heb ik amper chique diners dus kom ik er wel mee weg.

Mijn knieën zijn zo’n beetje permanent kapot omdat ik zo onhandig ben, en het helpt ook niet echt dat ik volleybal en af en toe als ik voor een bal duik mijn kniebeschermers niet goed blijken te zitten.

6 likes

Ik vergis me altijd met de lange en korte wijzer, ik zie het ook gewoon niet. Maar als ik zegmaar even wat langer kijk op een klok met cijfers dan lukt het wel hoor. Gelukkig kijk ik meestal digitaal

1 like

Ik zet belangrijke verjaardagen in mijn telefoon en dan krijg ik op die dag om 12.00 een melding. Heeft al voor veel minder teleurgestelde/boze familieleden gezorgd :smirk:

Oh ja same

Ik kan niet flirten…

1 like

Ik ben heel slecht in antwoorden op berichtjes. Ik wil altijd meteen alles lezen als ik een notificatie heb, maar dan past het niet of heb ik geen zin om meteen te antwoorden en daarna vergeet ik het.

Kokhalzen bij tandenpoetsen heb ik ook vaak!

Ik heb een hele slechte neus, ik ruik vaak dingen niet en ben de laatste die vaag iets merkt, nadat iedereen al lang gezegd heeft hoe gigantisch het stinkt. Ik gooi daarom ook snel eten weg, omdat ik niet op mijn neus vertrouw.

Ik kan geen dingen vangen. Echt niet. Soms proberen mensen dat dan toch of willen ze met me lachen, maar ik doe meestal zelfs geen poging tot vangen, véél minder genant dan toch proberen en er altijd hopeloos naast zitten :stuck_out_tongue:.

Ik kan niet fluiten.

Ik heb al zo vaak teennagels verloren dat ik er niet meer zo van opkijk, maar andere mensen zijn dat niet gewoon en vinden het altijd enorm extreem.

Oh, en ik ben extreem slecht in liedjesteksten herkennen. Ik versta bijna nooit wat ze zingen, ook al zijn m’n talen best wel goed.

Ik kan er trouwens niet tegen wanneer andere mensen hun tanden poetsen in mijn buurt. En al helemaal niet wanneer ze dan poetsend door de kamer heen lopen. Ik word daar dan echt misselijk van.

1 like

Ik kan geen boeren laten :pensive:

Ik kan niet fluiten.
Ik kan niet knippen met mijn vingers.
Ik kan niet één wenkbrauw omhoog doen.

Ah oké! Sommige wijzers zijn ook niet heel duidelijk van lengte verschillend, dus dat kan ook uitmaken.

1 like

Ik kan niet fluiten, boeren, met m’n vingers knippen, hoelahoepen…

Ik kan ook echt niet goed met een game controller overweg. Ik kwam bij Donkey Kong nooit verder dan level 2. Mario Kart was ik dan wel best goed in, omdat je maar een paar knopjes hoeft te gebruiken.

Ik kan ook echt niet zingen. Mensen keken me met karaoke verschrikt aan toen ik begon met zingen.

Ik heb totaal geen talent voor coördinatie of choreografie. Vroeger op school was het telkens een drama als we weer eens één of ander dansje of aerobics moesten aanleren. Zelfs de meest simpele sportschooloefeningen waarbij een linkerbeen en een rechterarm gecombineerd moeten worden gaan onherroepelijk fout. Alsof mijn hersenen volledig blokkeren wanneer ik daar probeer over na te denken. Autorijden (toch ook een combinatie van handen en voeten) kan ik dan weer wel, misschien is het toch een kwestie van heel veel oefenen…

1 like