Mankementen

:rofl:

Ik kan niet knipogen

1 like

Ik draag (harde) lenzen, en draag daarnaast een bril. En zonder die twee zie ik bar weinig. Alles is een gigantische waas, behalve als iemand heel erg dichtbij staat.

Ik heb echr geen richtingsgevoel, straatnamen kan ik ook echt niet onthouden. Vaak vraag ik dan herkenning punten na een aantal keer uitleg, laat ik het maar.

Heb altijd blauwe plekken . Geen idee soms hoe ik eraan kom. Vooral mn armen door deuren of handvatten

Taal ben ik verschrikkelijk in. Kan de regels gewoon niet onthouden. Laat e-mails en brieven altijd nalezen.

Heb heel lang moeten oefenen om een invlecht te kunnen maken. Toen het eindelijk lukte was ik echt trots op mij zelf en heb er foto’s van naar mn zussen gestuurd haha

Heb extreem last van hoogte vrees. Als ik al op zolder moet heb ik er last van.

ik dacht altijd dat ik de enigste was die dat had :open_mouth: ik loop ook heel vaak tegen de deurklink, of de omkadering waar de deur inzit, trappen zijn ook altijd een leuke uitdaging

verder:

  • hoogtevrees
  • kan niet fluiten
  • heb geen gevoel voor ritme, dus dansen ziet er altijd heel raar uit
2 likes

Ik ben overigens super slecht in topo. Geen idee waar landen liggen, buiten Europa, Rusland en Amerika dan. Japan is blijkbaar een eiland en Pakistan en Israël liggen dus niet in Afrika :woman_shrugging:t2:

6 likes

Ik sla mezelf best vaak per ongeluk in het gezicht
Bv. met tandenpoetsen ofzo

1 like

Ik heb totaal geen gevoel voor ritme.
Ook hoor ik niet snel of iets vals is of naast de maat, zoals bij een straatmuzikant.

Oja en ik kan getallen niet snel uitspreken. Als ik op weegschaal sta en mijn man vraagt hoeveel ik weeg gaat dat altijd mis. Bijv als ik 57,3 weeg zeg ik ‘73,5’ en soms/vaak heb ik dan oprecht niet door dat het niet klopt wat ik zeg. Hetzelfde met oplezen van telefoonnummers.

1 like
  • Ik heb absoluut geen richtingsgevoel. Stel ik ben op plaats A en ik moet naar plaats C. Maar ik ben gewend van steeds vanaf B naar C te gaan. Dan zal ik, zelfs al vraagt het een gigantische omweg, zonder erbij na te denken via B reizen.

  • Ik ben nachtblind en ben daar per toeval achter gekomen door mijn vroegere baan als medisch secretaresse in een oogkliniek. Als de artsen een nieuw onderzoekstoestel hadden aangeschaft was ik altijd het proefkonijn en zo vroeg de arts tijdens zo’n testonderzoek “huh zie jij wel in het donker?” en ik zei “nou nee want dan is het donker”. Een bril helpt om in het verkeer toch een minimum aan dieptezicht te bewaren. Tot dusver mijn spreekbeurt.

  • Meeklappen met muziek en dansen lukt me nog net, maar mijn blokfluitconcerten in de middelbare school kregen wel echt te lijden onder mijn gebrek aan gevoel voor ritme. Denk “My Heart Will Go On” maar dan 3 keer sneller. In sommige delen.

2 likes

Ik ben heel slecht in tijd inschatten, als ik ergens heen moet of iemand is op een bepaald tijdstip bij mij en ik moet nog dingen doen (douchen, opmaken, afwassen, nagels lakken etc) dan ben ik nooooit klaar. Kan rustig de hele dag op de bank hangen en dan als ik om 20.00 van huis moet dikke stress hebben omdat ik dacht in 30 min bepaalde dingen te kunnen doen terwijl dat dan helemaal niet realistisch is. Ben ook nog mega vergeetachtig, geërfd van mijn vader en sinds mijn burn out nog erger geworden. Familie maakt er ook altijd grapjes over, dat wij alles vergeten :sweat_smile:

Ook heb ik hele slechte ogen, -8,5. Dus zonder lenzen of bril zie ik echt niet goed. Maar ik kan mezelf wel super goed redden in het donker of zonder lenzen, kan heel veel echt vet goed op de tast of gewoon door een inschatting te maken van waar de deur is of iets ligt.

1 like
  • Ik ben heel slecht in het onthouden van namen. Na een jaar in dezelfde werkgroep ken ik de helft van de namen nog steeds niet.
  • Hetzelfde geldt voor verjaardagen. Van mijn ouders weet ik het nog wel, maar daar houdt het dan ook bij op.
  • Op de een of andere manier lukt het mij ongeveer nooit om op tijd te komen. Ik werk al 2,5 jaar bij mijn huidige werkgever en kom standaard om 09:05 binnenwandelen terwijl ik om 09:00 moet beginnen.
  • Altijd als ik een spoiler lees van iets vergeet ik dat weet totdat ik het zie gebeuren en dan herinner ik mij dat ik dit al wist.
2 likes

Ik heb dit ook! Maar dan zo dat ik altijd veel te vroeg klaar ben! Heb echt moeite met ‘tijd achteruitrekenen’, dus: hoe laat moet ik opstaan als ik om uur x de trein wil nemen?
Om zeker te zijn neem ik dus altijd heel veel ‘marge’ waardoor ik overal veel te vroeg ben. Ik leer het maar niet (het is 7 min wandelen naar de bushalte maar toch neem ik élke dag zo’n 10 min ‘marge’), zó bang om te laat te zijn.
Als de ‘berekening’ te complex wordt (extra stops onderweg of externe factoren zoals potentiële file) vraag ik mijn mans advies wel eens. Hij is van het andere uiterste (altijd op het laatste nippertje van huis weggaan) dus dan neem ik het gemiddelde :wink:

Ik kan niet scheel kijken, op een 1 of andere manier blijft 1 oog altijd recht naar voren staan.
Ik kan geen normale high-five geven. Mijn pink zit altijd “los” van de rest van mijn vingers. Kost enorm veel moeite om die erbij te houden

Ik krijg potjes ed nooit open :frowning:

*Kom al 12 jaar over de vloer bij mijn schoonouders, maar moet nog steeds met navigatie aan rijden (en dat is nog steeds geen garantie op succes). Totaal gebrek aan richtingsgevoel. Vind het wel geruststellend dat er kennelijk heel veel vrouwen zijn die het hebben, voelt iets minder retarded :wink:

*Kan geen veters strikken. Doe het dus ook nooit, prop ze altijd in de zijkant van mijn schoen. Heb voor mijn kind ook alleen schoenen zonder veters, dus die is medeslachtoffer van mijn beperking.

*Fileparkeren. Ik loop liever een paar 100 meter extra, dan dat ik probeer te fileparkeren.

*Recht lopen. Niet alsof ik dronken ben, maar ik slinger gewoon een beetje. Heel vervelend voor mensen die dicht naast me lopen.

1 like

Zien (ik heb -4 en een cilinderafwijking)

Gezichten onthouden (kan ik niet, zo ongemakkelijk)

1 like

Ik kan ook niet snippen met mn vingers. Ik vind dat er altijd ook naar uitzien dat harde getik bleh.

Ik ben allergisch voor veel antibiotica, ik kots me dan een ongeluk, Mn hele maag is overstuur en als baby verdwenen zelfs mn pupillen uit mn ogen.

Ik weetniet of dit een mankement is maar heb bloedgroep AB en dit weet ik nog niet eens zo lang.

Verder ben ik links en vooral als kind was dat soms zo irritant dan was er weer geen linkse schaar bij een vriendinnetje. Het inkt op je hand met schrijven en verder andere huishoudelijke apparaten die niet voor links handigen zijn.

Ik werd altijd juist nerveus van sigaretten i.p.v. relaxed.

Ik kan niet fileparkeren en zelfs normaal parkeren gaat vaak fout.
Geen richtingsgevoel, zelfs met tomtom verdwaal ik.
Ik heb geen gevoel voor techniek bv iets maken of repareren of zoiets simpels als de boiler vullen.Op mijn werk moet iemand anders de cartridge vervangen.
Als het rommelig is in mijn huis krijg ik een soort error in mijn hoofd. Ik raak dan gestrest en moet de boel opruimen.Ik kan dus niet de boel de boel laten.
Ik kan niet (meer) ontspannen op de bank zitten, weet niet wat het is, geen rust in mijn hoofd.

1 like

Ooh dat slikkende en smakkende mensen. Zo herkenbaar. Vooral s morgens in de tram. Als ik dan weer iemand een boterham in zijn of haar bek zie proppen krijg ik echt moordneigingen. Ik kan echt niet tegen die malende mond.

2 likes

Ja bedoel eigenlijk dat het meer als mankement aanvoelt omdat 2,5 % van de Nederlanders dit heeft. Dan denk ik, ik moet weer raar zijn haha