Ik zag dit laatst ook bij een jurk waar ik op zocht. Beetje dezelfde foto’s en dezelfde beschrijving waarom het niet werd gedragen. Ik denk omdat het nep was maar ik weet het niet zeker.
Leuke broek! Ik vind het wel echt raar dat het meerdere accounts zijn. Als het hetzelfde account was zou ik nog denken, misschien hebben ze goedkoop een partij van deze broeken ingekocht. Maar met meerdere accounts met dezelfde soort foto met een ander behangetje denk ik toch scammy AI account
Als je niet meer kan annuleren zou ik afwachten tot je hem binnen hebt en dan beoordelen of de kwaliteit is wat je verwacht. Als hij nep is kan je een dispuut openen bij Vinted en dan mag je hem (meestal) terugsturen naar de verkoper.
Ik heb de broek gelukkig niet gekocht, omdat ik het niet vertrouwde. (Heb wel twee hele andere items nog gekocht, maar die accounts zagen er heel betrouwbaar uit).
Andere aanbieders vragen ook veel meer geld voor dingen die ze van dit merk aanbieden, dus het is ook te mooi om waar te zijn, dat die verschillende accounts die broeken zo goedkoop aanbieden…
Jammer wel, want ik vind het ook een leuke broek. ![]()
Wel interessant dat je door zulke scams meteen merkt dat Vinted zo’n gigantisch platform is. Aan de ene kant leuk, omdat je veel meer vindt, maar je moet dus ook veel meer oppassen of je niet toevallig bij zo’n scammer terecht bent gekomen.
Ik kocht tot nu toe altijd bij een heel lokaal platform tweedehands kleren/spullen, wat eigenlijk hetzelfde betalingssysteem hanteert als Vinted. De koopervaring is eigenlijk hetzelfde, maar heb nog nooit met zoiets als hierboven te maken gehad.
Ja helaas worden dure merken en leuke dingen ervan (idem met leuke broek!) vaak genept. Zo ben ik al twee keer met een merkparfum van Dior de mist in gegaan. Wel geld terug maar alsnog meh. Merken als H&M worden (hoop/denk ik) niet genept.
En hey, jij hebt dus toegang tot Vinted Oostenrijk: welke landen heb jij dan eigenlijk tot je beschikking om mee te (ver)handelen? ![]()
Ik heb tot nu toe items gezien van mensen uit Duitsland, Frankrijk en Italië. Kun je ergens nakijken tot welke landen je toegang hebt?
“Vinted’s Western-Europe sites share one pooled catalogue (FR, BE, ES, IT, LU, NL, PT plus DE, AT and IE) with delivery inside that pool”
Wat jammer is, want ik zoek merken uit de Nordics.
Iemand heeft gekozen voor Budbee, dat ga ik nu voor het eerst gebruiken. Spannend vind ik het. En vind het dan ook jammer dat het dan maar gaat om een artikel van 2,50
Maar goed eens moet de eerste keer zijn en misschien is het wel heel makkelijk juist dat je zo’n kluisje moet reserveren
Mijn bezorgmoment werd opgeschoven maar verder gewoon prima
Update het was echt heeeeel makkelijk. Code invoeren, kluisje open, pakket erin, kluisje dicht. Ik kreeg alleen wel ter plekke de tip om de code van het pakket met stift op de verpakking te schrijven. Kennelijk vallen de stickers van de bezorgers er nog weleens af? En dan is je pakket niet meer te vinden
Huh wij in Nederland hebben volgens mij toch geen Oostenrijk en Ierland tot onze beschikking? Zou ook gewoon het liefste gewoon iedereen binnen de EU op 1 markt willen hebben.
Omdat die forummer in Oostenrijk woont.
“The number of average monthly active recipients within the European Union of the webpages of our connected markets France, the Netherlands, Belgium, Luxembourg, Spain, Italy, Portugal, Ireland, Austria, and Germany was 29.3 million on 31/01/2026.”