Ziek, ben heel benieuwd of al die mensen zijn terugbetaald voor hun verloren pakket.
Ah dan gaat het waarschijnlijk naar het account wat @Twijfelaar noemt: daar verkoopt Vinted alle “verloren” pakketten. Dus gelukkig geen vernietiging maar hoop toch ook wel compensatie voor de oorspronkelijke partijen.
Hoezo compensatie als je het zelf niet ophaalt?
Ik vind het ook bizar dat kopers geld terugkrijgen als ze hun product niet ophalen ![]()
Ik ook! En dat je ze geen negatieve feedback kan geven net zo. Krijg even automatisch 1 ster met: koper heeft het pakket niet op tijd opgehaald.
@Xiomara Ik dacht van wel als je als koper ook niet ophaalt bij retour? Maar goed, ik koop dan ook meer dan ik verkoop want als ik verkoop is het vaak ellende. Zo wacht ik nog steeds op de retour naar mij terug met de Fransoos die het pakket geweigerd heeft.
Ja als koper krijg je sowieso je geld als je het pakket niet ophaalt, maar als je als verkoper je geretourneerde pakket niet ophaalt, dan krijg je niet je geld terug en dat lijkt me ook gewoonl terecht
Dan had ik het mis. Dank voor de correctie ![]()
Je hebt alleen geen invloed op de timing wanneer pakketten worden teruggestuurd. Bij mij ging er weken overheen voordat het werd teruggestuurd en toen was ik toevallig op vakantie. En de andere keer had ik geen notificatie gekregen dus wist ik überhaupt niet dat het was teruggestuurd. Ben het opzich met je eens maar vinted is gewoon echt kut met dit soort dingen en het zou wel netter zijn als je nog iets van een mogelijkheid had om te verlengen of het nog een keer aan te laten bieden. Het zijn wel gewoon je spullen waarvan zij kiezen dat je het dan maar niet meer mag hebben en je kan er echt niet altijd wat aan doen dat je het niet precies op dat moment kan ophalen
Hmm dat dacht ik, maar ik heb het opgezocht en vind nu wel de waarde van het artikel. Bij DHL en Budbee wel max 20 euro, mondial relay max 25 euro, dus wel goed om te weten.
Ik heb bij een verkoper echt denk ik 20+ advertenties gerapporteerd omdat ze AI foto’s gebruikt. Die advertentie wordt dan niet eens verwijderd, enkel die foto’s. Snap niet dat ze iemand niet gewoon blokkeren
Volgens mij mag dat tegenwoordig (AI gebruiken voor je foto’s) maar stockfoto’s zijn nog steeds verboden
dan wel die nieuwe scam dat je een print van het artikel ontvangt mag gek genoeg ook gewoon.
Terwijl een stockfoto icm eigen foto’s ideaal is…
Ja maar dan wel andersom, stockfoto ter verduidelijking maar niet als hoofdfoto
volgens mij accepteert Vinted het wel als je een linkje naar de stockfoto in je advertentie zet toch? Doe ik ook wel eens
Ik vind het ook wel een mopshondengezicht eigenlijk ![]()
Echt kut want zo kun je niet zien of de onderkant van de trui nog wel goed valt/een goed model heeft.
En zo’n extreme Pers (het kattenras) rechtsboven)
Ik heb deze week al twee keer gehad dat mensen een bod doen, die ik accepteer en vervolgens niks kopen.
En mijn eigen gekochte pakketjes blijven maar rondje door het sorteercentrum maken. Hopelijk komen ze nog met vinted go
Ik heb vandaag voor het eerst 2 dingen gekocht via vinted, dus ben nog helemaal nieuw en onwetend in de wondere wereld van dit platform.
Nu kwam ik spontaan nóg een leuk item tegen van een merk dat ik niet kende. Dus ik dat merk googelen en het blijkt best een duur item te zijn wat nu dus nieuw en voor een betaalbaar prijsje op Vinted wordt aangeboden.
Omdat de stijl van het merk me wel beviel, klikte ik op Vinted op het merk, om te kijken of er meer items van werden aangeboden.
Toen zag ik dus dat dezelfde broek heel vaak voor een min of meer dezelfde prijs, in nieuwe staat, hangend aan eenzelfde klerenhangertje, tegen een soortgelijke achtergrond met afwisselde bedlakens(?) wordt aangeboden. ( De foto’s zijn erg lelijk en zien er realistisch uit, dus ging eigenlijk niet van AI uit, maar wellicht ben ik daar te naïef in.)
Het enige ding is, dat elke broek vanaf een ander account wordt aangeboden, vanuit een andere stad/dorp in Oostenrijk.
Voor mij zijn dit red flags, en zou er dus zelf niets van kopen, maar nu ben ik benieuwd: hebben jullie ervaring met zulke accounts?
Aan het aantal positieve reviews (op alle accounts) te zien, zou je bijna denken dat er niets aan de hand is.
Hieronder de betreffende broeken:
Ik zet bieden eigenlijk altijd uit. Dat vind ik te laagdrempelig. Dan sturen ze maar een berichtje als ze echt interesse hebben.