Ik ben op zoek naar een specifieke pet en bijna alles wat op Vinted te koop staat is van accounts zonder reviews en de prijzen komen 9/10x exact overeen. De advertenties hebben ook allemaal 2 foto’s. Dat vertrouw ik dan eigenlijk niet (is het product nep? Zijn het oplichters?). Iemand dit weleens meegemaakt?
Tja hoe veel foto’s kun je maken van een pet
Maar ja wel opvallend idd, is het een product dat vaak wordt nagemaakt?
Ik kocht 19:50u een jurkje en 20:12u was ie al verzonden
Ik verkoop op marktplaats niks via los betaalverzoek. Waarom zou je ook, het systeem heeft het ingebouwd. Je kan ook meteen een verzendlabel aanmaken.
Heel veel mensen willen echter niet met kopersbescherming dingen verkopen omdat daar best veel mee gefraudeerd wordt. Kopers kunnen super makkelijk achteraf zeggen dat er iets niet goed is of dat ze zogenaamd niks ontvangen hebben en dan krijgt de verkoper het geld niet. Dus ik snap wel dat verkopers daar niet zo happig op zijn.
Ik heb zelf echt nog nooit wat met kopersbescherming gekocht. Maar ik begrijp dat jij de verkopende partij bent? De kopersbescherming is meer voor de aankoper toch?
Nooit gebruikt als verkoper. Ook niet bij opsturen. Ik zeg daarbij wel dat verzending op risico koper is. Ik snap alleen niet wat je bedoelt met dat de koper een betaalverzoek wil aanmaken?
Nouja zeg. Iemand had een tientje geboden op mijn item op Vinted. Ik ben akkoord gegaan. Toen stuurde ze een berichtje dat het toch teveel werd met de admin en verzendkosten erbij dus of ze het bod mocht aanpassen. Ik zei dat bieden altijd mag. Toen bood ze 8,5 en staat het item meteen als verkocht en dat ik het moet gaan opsturen. Ik had geeneens akkoord gegeven op dit nieuwe bod, zo raar. Voor die 1,5 euro ga ik de helpdesk niet mailen maar heel vreemd wel.
Hmm dat is inderdaad vreemd, dat heb ik ook nog niet eerder gehad.
Ik heb een item te koop staan op Vinted, en ik krijg nu al dagen lage biedingen van iemand die ik steeds weiger. Na poging 4 heb ik aangegeven dat ik niet akkoord ga met een prijs onder de vraagprijs dus dat het bieden geen zin heeft. Krijg ik nu een bod van de vraagprijs, maar zegt diegene dat ze er vanuit gaat dat een bepaalde accessoire er ook bij zit terwijl duidelijk in de advertentie staat van niet. Zucht, ik heb diegene nu maar geblokkeerd want dit kost me alleen maar negatieve energie zo ↔
Ik krijg echt kortsluiting. Ik heb een bod akkoord gekregen op Vinted. En verzenden naar een afleverpunt is 2,89 maar als ik het dan aanklik staat er bovenin 9,19 verzendkosten.
Iemand enig idee hoe dat kan
Dan is de verzendoptie niet beschikbaar zoals UPS of DHL maar alleen de duurdere optie zoals Mondial Relay.
Na lang twijfelen toch maar een account op Vinted gemaakt om te verkopen. Het is allemaal erg nieuw voor mij, ik heb altijd Marktplaats gebruikt. Ik ben mij online een beetje inlezen over hoe en wat. Hebben jullie nog tips die je niet zo snel online vindt? Vind het door sommige verhalen hier toch wel een beetje spannend
Niet alles in 1 keer online zetten want blijkbaar kunnen de systemen nogal daarover struikelen. Zelf koop ik uitsluitend op Vinted want vind het systeem betaald worden pas als de koper blij is niet prettig werken.
Je kan bij de instellingen zelf kiezen met welke bezorgdiensten je wil verzenden. Ik heb daar wat uitgevinkt waar ik slechte ervaring mee had.
Als je op vakantie gaat of langer niet de mogelijkheid hebt om pakketjes op de post te doen zou ik de vakantiemodus aanzetten. Dan kom je niet in de knoop met de uiterlijke verzenddatum.
En ik zou bundelkorting aanzetten, dat trekt mensen soms over de streep om meer items te kopen.
Zou zelf dan wel allebei kopen en dan van wat je niet nodig hebt weer doorverkopen?
Met als risico dat je het niet kwijt raakt? Je kan toch gewoon een net berichtje sturen dat je toch voorzien bent naar een van de twee.
Zelf ook wel eens gekregen als ik iets online aanbiedt en echt no hard feelings.
Oh ik heb vaker afgewezen en dan kreeg ik me toch een scheldkannonade dat ik het gewoon eigenlijk niet meer durf
Maar met deze mensen heb en hoef je niets. Als je gewoon een berichtje stuurt met ‘sorry ik ben inmiddels voorzien’ dan is dat echt prima. (Behalve als je gevraagd hebt of ze 1000 detail foto’s wil maken, slapen in de tent en een review geven en een film van het opzetten maken, dan vind ik dat je wel verplichtingen hebt)
Gewoon het eerlijke verhaal zoals je het hier schreef aan één van beide sturen en dat je uiteindelijk toch voor de ander bent gegaan? Niets mis mee toch?
Herkenbaar! Mijn oplossing was ‘mijn overbuurvrouw heeft haar xxx aan mij uitgeleend. Ik ben voorlopig voorzien, sorry! Heeel veel dank voor je vlotte en prettige reacties!’
Daar heb je dan gelukkig een blockbutton voor. Afwijzen, block en klaar haha