Marktplaats/Vinted #2

Ik zou dat niet eens doen, gewoon zeggen dat je voorzien bent en bedanken voor de conversatie/moeite.

1 like

Oef, gewoon lekker blokkeren. Je bent ze niets verplicht hoor? Jammer voor ze maar dat is het risico van Marktplaats.

1 like

Wacht huh, ik wist niet dat je kon blokkeren op Marktplaats? Vandaag heb ik geleerd en ga die dan ook inzetten als het nodig is :ok_hand:

4 likes

Eerst pushen of ik het snel wil opsturen, maar het vervolgens wel een aantal dagen laten liggen op het pakketpunt :expressionless: Heb maar een bericht gestuurd dat het klaar ligt. Heb ik normaal een hekel aan, maar dan moet je niet eerst zeuren of ik het snel wil opsturen. :sweat_smile:

3 likes

Mijn vriend had een grote kast op marktplaats gezet om gratis af te halen, wel erbij dat het op de eerste verdieping was en dat mensen zelf hem naar beneden moesten krijgen. Komt een zwangere vrouw met oudere vader hem halen. Mijn vriend heeft dus uiteindelijk toch geholpen maar ik vind dat zo asociaal. Het paste ook niet in 1 keer in de auto dus die man kwam nog terug en moest mijn vriend nog een keer helpen.

1 like

Ja dat doe je dan zodat je de kast kwijt bent maar eigenlijk moet je het gewoon mooi laten en een nieuwe afspraak maken hè
Ooit zoiets gehad ook en er kon geen bedankje af dat vond ik wel aso

1 like

Haha oh jaaa ik had dit met een gasfornuis! Duidelijk er bij gezet: gratis maar zelf naar beneden sjouwen, ik woon op de 2e verdieping, er is geen lift! Let op!! Neem iemand mee!

Echt zoveel mensen “hey ja ik kan het morgen komen ophalen hoor, wat is je adres?” en dan alles regelen en dan heel serieus “als je het aan het de straat zet dan kan ik het meteen meenemen dankjewel!”. Nee vriendin je krijgt het gratis omdat je het zelf moet sjouwen :rofl: :rofl:

7 likes

Ja of mensen zijn soms zo brutaal om te vragen of je het niet kan brengen. Het is dat je het weet als je iets op marktplaats zet maar blijft zo aso. Die man ging zelf nog klagen: daar gaat mijn rug :smiling_face_with_tear:

Ja helaas en dat weten mensen ook. Nouja hij is wel weg , dus dat is fijn

1 like

Ik vind het zo irritant dat als je iets verkoopt via marktplaats de review niet altijd bij de juiste komt. Degene die als eerste reageerde, reageerde niet meer en een ander kon direct komen. Daar heb ik het aan verkocht maar volgens marktplaats dus aan de eerste. Ben benieuwd of die persoon nog een bericht stuurt :sweat_smile:

Dit werkt wel als je de betaling via Marktplaats laat lopen.
Anders is het inderdaad een grote ‘‘wie wordt het show’’. En dan 1 ster krijgen omdat diegene de helft had geboden en je het daarom aan iemand anders verkocht hebt :crying_cat_face:

2 likes

Dat wist ik niet! Meestal gaat het goed als we bijv bespreken of het contant gaat of met een betaalverzoek maar dat hadden we nu niet gedaan. Nouja, ik ga het zien.

1 like

Ik kreeg een melding van vinted dat ik mijn pakketje heb opgehaald en 48 de tijd heb om een probleem te melden. Alleen heb ik het nog helemaal niet opgehaald. Iemand dit wel eens meegemaakt? Heeft nu iemand anders mijn pakketje meegekregen? Ik kan pas morgen naar het pakketpunt dus zit nu een beetje in de stress.

2 likes

Ja ik heb dit ook een paar keer gehad. Heb toen de koper geïnformeerd en het on hold gezet totdat ik hem had opgehaald (kon er pas een paar dagen later heen). Heel onhandig, maar hij lag dus gewoon op het pakketpunt.

Oh dit stelt me wel een beetje gerust! De verkoper is een forummer dus zou het extra lullig vinden als er dan iets niet goed gaat.

1 like

Heb ik ook gehad toen was mijn pakketje helaas kwijtgeraakt. Ik heb gelijk contact gezocht met Vinted toen

1 like

Ik heb dit ook eens gehad, toen had het pakketpunt per ongeluk het verkeerde pakketje gescand bij iemand anders maar op tijd ontdekt dus het lag gewoon nog voor me klaar.

1 like

Mijn pakketje is inderdaad per ongeluk aan iemand anders meegegeven. Gelukkig woon ik in een inimini dorp en kent Wilma van het pakketpunt echt iedereen. Dus ze weet waar mijn pakketje is en het wordt vandaag teruggebracht.

Update: pakketje is in mijn bezit🥳

53 likes

Hebben jullie de update van Vinted al gespot? Je kan nu zien voor hoeveel je verkocht hebt.

2 likes

Ja vreselijk, ik vraag me af waar die opbrengst in godsnaam heb gelaten. :joy:

10 likes

Ik heb vandaag toevallig twee dingen van een iemand gefavoriet. Vanmorgen kreeg ik direct ‘voor €22 zijn ze beide voor jou’. Niet gereageerd en nu krijg ik ‘€20?’. Laat me met rust joh.

2 likes