Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Zijn ook altijd degene die uiteindelijk niet op ontvangen klikken en geen review geven.

3 likes

Weet iemand of die automatische beoordeling van 5 sterren er niet meer is?
Mijn koper heeft vorige week zaterdag bevestigd dat ze het product heeft ontvangen en normaal als zij dan zelf geen feedback gaf, kreeg je een week erna automatisch 5 sterren. Maar nu heb ik nog niks?

1 like

Die is er nog steeds alleen volgens mij is de tijd langer geworden voordat je die krijgt.

2 likes

Hangt er vanaf waarmee het is verzonden. Dhl stuurt het altijd automatisch na een week terug, Mondial Relay krijg je 14 dagen de tijd. Ups en Dpd weet ik niet zeker maar volgens mij ook wel langer dan een week.

2 likes

Is het bij jullie ook ineens sinds vandaag dat alle prijzen omhoog zijn gegaan met rare bedragen? Dit is even een van dingen die ik op favoriet had gezet. Waren gewoon ronde (lagere) bedragen. Zou het iets vanuit vinted zijn…? een soort automatische verhoging misschien. :thinking:

2 likes

Bij mij is het ook nog normaal, maar ik heb eens ergens gelezen dat ze aan het testen zijn om bij de prijs die kopers te zien krijgen automatisch de kopersbescherming (en misschien ook verzending, al lijkt dat me moeilijk, aangezien die verschilt afhankelijk van welk bedrijf je kiest) op te tellen. Dus misschien is het dat?

1 like

Dit zou ik wel een chille toevoeging vinden!

yes ik heb het even gecheckt en dit is het inderdaad! zodra ik ga afrekenen komt er nu geen kosten meer bij behalve verzending.

4 likes

Ik heb ook een Vinted account aangemaakt! Mag ik vragen hoe en waarin jullie de kleding inpakken? Ik heb eigenlijk geen idee hoe en waarin ik het ga opsturen mocht ik iets verkopen :sweat_smile:

1 like

Ik heb een paar kleine kartonnen doosjes en van die papieren verzendzakken/enveloppen van andere bestellingen bewaard. Maar als ik deze niet heb, verstuur ik het ook wel eens gewoon in een plastic tas en die plak ik dan goed dicht

2 likes

Ik bewaar doosjes van dingen die ik koop, en die plak ik meestal dicht met ducttape. Mocht ik geen doosje hebben dan strak verpakken in een plastic tas die ik voor een groot deel met ducttape omwikkel.

1 like

Ik had dat ook. Ik hou niet van gedram en heb de koop geannuleerd :grin:

3 likes

Ik heb schoenen gekocht via Vinted die vanuit Parijs moeten komen via Mondial Relay, bid voor me s’il vous plait. :pray:

4 likes

Hahaha ik heb allemaal vrij oude Nikes en exclusieve modellen op vinted gezet.

Een paar vraag ik 150€ voor (alleen in Brazilië uitgekomen en oplage van 400 paar). Stuurt er een dude een bericht ‘is 80 okey (ja okey) voor je als dat andere paar niet zo afgedragen was had ik die ook gekocht’. Ehhh beiden paren zijn amper gedragen en wat denk je zelf grapjas. Dus heb hem even uitgelachen en toen geblokkeerd. Oh tijdens dit schrijven zijn ze al verkocht voor het gevraagde bedrag :partying_face:

8 likes

Een doosje dat ik nog heb (van muesli bijv.) Of een doosje waar ik eerder zelf iets in ontvangen heb. Maar ook wel eens in een vuilinszak (in vieren knippen, voorkant in tweeen en de achterkant ook) kledingstuk erin rollen en dan als een pakkketje dichtplakken met tape.

2 likes

Welke maat heb jij en wat verkoop je?

2 likes

Onpopulaire mening misschien, maar ik vind het echt niet leuk als mijn pakjes aankomen verpakt in een vuilniszak. Alle kledij krijgt dan zo’n vieze vuilniszakgeur :nauseated_face:

12 likes

Ik had pas een pakketje wat was verzonden in zo’n papieren broodzakje van de versafdeling. Was ook vrij verfrommeld, dus had me niks verbaasd als er eerder nog een croissant in had gezeten. Dat vond ik wel apart, was ook totaal niet stevig.

4 likes

Oh ja dit denk ik ook elke keer als ik het in een vuilniszak verzend, maar ik heb niet echt een andere optie en gelukkig nog nooit klachten gehad haha. Maar snap precies wat je bedoelt. Denk alleen dat de meeste mensen het sowieso wel gelijk in de was gooien.

2 likes

Iel dat zou wel echt heel smerig zijn.

1 like