Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik ben het helemaal met je eens @Calypso. Ik (ver)koop ook nooit iets via Marktplaats. Alles gaat direct naar de kringloop. Ik ben overigens gek op tweedehands, dus kringloopshoppen doe ik graag, maar ik heb gewoon echt GEEN zin meer om te communiceren met mensen op marktplaats. Die enkele keer dat we wel iets op marktplaats doen regelt mijn man alles, ik vertik het.

@papierhier Slecht Nederlands boeit me helemaal niets op zo’n platform. Maar mensen die superkortaf zijn of beginnen met schelden als je niet binnen 5 minuten reageert? En dan heb ik het nog niet over mensen die geen zin hebben om afspraken na te komen en dat vooral niet laten weten. Of ze het nu onbeschoft bedoelen of niet, ik heb er geen zin in.

2 likes

Ik verkoop best veel via marktplaats maar de communicatie is vaak wel om te janken.

3 likes

Maar de communicatie andersom is ook niet altijd even best. Heb ooit twee tuinstoelen ergens opgehaald, die vrouw keek me amper aan en toen ik haar bedankte reageerde ze ook helemaal niet. De communicatie vooraf via marktplaats was ook vrij kortaf en niet perse vriendelijk

Ik probeerde laatst een tv te verkopen op marktplaats, en ik had alles wat erbij of níét erbij zat duidelijk in de beschrijving staan. Afmetingen stonden ook erbij. Gaan allemaal mensen alsnog domme vragen stellen over die dingen. Ik vind dat zó verschrikkelijk irritant, LEES gewoon even de beschrijving…

Edit: uit frustratie naar kringloop gebracht ofcourse

9 likes

Oh dit had ik ook bij een groot item, wou ik alleen ophalen, want mocht niet autorijden en moest anders dat ding op de fiets laden en heel ongemakkelijk ruim een half uur lopen (plus geen idee hoe ik het goed kon verpakken)
Heb ik zo veel berichten over gehad met mensen die vonden dat ik het wel naar een postkantoor kon brengen etc etc (en dan vaak ook nog minder dan de helft wilden betalen)

Uiteindelijk toch gewoon opgehaald door iemand, voor de prijs die ik wou, maar heeft me wel 5 levens gekost voor mn gevoel

2 likes

Zure wijven op Vinted die in hun review schrijven: fijn contact, hield zich aan de afspraken, geen problemen… En dan vier ipv vijf sterren geven. Wat een triest mens ben je dan.

22 likes

Zijn altijd Nederlanders.

8 likes

Hi, weet iemand of en hoe het op Vinted mogelijk is een verkoper te rapporteren? Ik verdenk mijn verkoper ervan te frauderen (niet mij maar iemand anders, beetje lang verhaal maar gaat over zalando-fraude) en wil dat graag aangeven.

1 like

Naar het profiel gaan van diegene en dan rechtsboven op die 3 puntjes klikken.

3 likes

Huhhhh waarom geeft ze jou daar 3 sterren voor?? Dat is echt heel erg dom

1 like

Een pakketje van mij die ik heb verstuurd ligt al bijna 2 maanden bij homerr. Homerr verwijst naar vinted, vinted naar homerr. Wat een ongein dit.

1 like

Het is je goed recht om het pakketje niet gelijk te versturen, of om te wachten tot het laatste moment. Maar snap wel dat kopers dat dan meenemen in hun review en dan een ster minder geven. Je beoordeelt uiteindelijk toch de algehele ervaring, van communicatie tot hoe het product er in het echt uitziet en dus ook de verzending.

Zelf boeien mij die sterren trouwens niets

1 like

Wie van jullie let er bij verkopers op het aantal sterren? Ik lees hier vaak over Sterren geven en krijgen maar ik vergeet altijd erop te letten. Daarom even benieuwd.

1 like

Ik! Lees ook altijd de meest recente reviews.

6 likes

Ik lees wel even de laatste reviews… heb al een paar keer gehad dat ik iets kocht van een inactieve gebruiker

9 likes

Ja ik lees ook wel wat reviews maar dus met name als er wat lagere sterren zijn gegeven. Zegt nog niet altijd alles maar is wel het enige dat je kunt doen

2 likes

Tering je zou denken dat als je het altijd dezelfde dag of 1 dag later stuurt en dat ook vermeld mensen niet gaan zeuren. Net iemand heeft gisteravond een jurk gekocht en stuurt nu hallo ben je al bezig met het pakket klaarmaken voor verzenden? Wtf

2 likes

Ik zeg idd altijd even van ik verstuur het dan en dan.

2 likes

Ja dat had ik dus al gedaan gister :sweat_smile:

4 likes

En dan nog zeurt ze… wat eeb meid

4 likes