Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Kopen met het oog om vervolgens door te verkopen mag niet, maar geen idee hoe streng ze dit handhaven

639*

3 likes

Nee daarom is 80% ook niet met prijskaartje. Je vroeg dacht ik naar de dingen met prijskaartje.

1 like

Echt he. Leave @MACkroket alone.

20 likes

Nee, ik ook niet, ik wist dat niet.

2 likes

Ik heb even Vinted etiquette les nodig, want ik heb mijn eerste items online staan. Ik wacht inmiddels al een week op iemand wiens bod ik geaccepteerd heb, maar ze heeft nog altijd niet betaald. Toen ik het haar vroeg (afgelopen maandag) zei ze dat ze het gister of vandaag zou betalen, maar dat is nog steeds niet gebeurd.
Nu heb ik vandaag een leuk gesprek met iemand anders die hem voor hetzelfde bedrag zou willen kopen en ik zou hem eigenlijk graag aan haar willen verkopen. Wat doen jullie in zo’n situatie? Kan potentiĆ«le koper 1 nog vervelende reviews achterlaten als ik het aan de ander verkoop? Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze nog gaat betalen namelijk…

1 like

Iemand kan enkel een review achterlaten als het item ook daadwerkelijk gekocht en vervolgens ontvangen is, dus don’t worry. Risico van het vak, een bieding staat niet gelijk aan reserveren.

Edit: sterker nog, als iemand ā€˜m nu ineens voor de volle mep zou betalen is het item sowieso verkocht zonder dat jij er ook maar iets voor hoeft te doen.

3 likes

@Flippie @Drawster Thanks! Dan ga ik dit bod ook gewoon accepteren en zien we wel wie er als eerst betaalt.

4 likes

Ik zou ook lekker verkopen aan de ander! Had de eerste maar meteen moeten betalen. Heb ook wel eens gewacht op een ander maar vaak koopt diegene het dan toch niet.

1 like

De ander betaalde gelukkig gelijk, dus er ligt nu een mooi pakketje klaar dat ik zometeen ga versturen. Tot nu toe lijkt de koper ook mega blij, dus sowieso een veel leukere verkoop.

16 likes

Ik heb een 1 ster review gekregen van iemand die over een periode van een maand 100 vragen heeft gesteld die ik netjes heb beantwoord. Vervolgens niks heeft laten weten, na 2 maanden vraagt of het nog beschikbaar is (product inmiddels van marktplaats gehaald) en hartstikke boos wordt dat dat niet zo is.

Maar daar staat tegenover dat ik een paar Stokke dingetjes voor de baby heb gekocht voor 100 euro totaal, ipv 250 euro. En dan ben ik toch weer blij met marktplaats.

Hoe kun je een 1 ster review krijgen van iemand die niets bij jou heeft gekocht?

2 likes

Op marktplaats als je maar genoeg berichten hebt uitgewisseld met iemand. Dan denkt MP dat je het product aan die persoon hebt verkocht en vraagt MP automatisch om een beoordeling.

In dat systeem zit echt nog veel ruimte voor verbetering

7 likes

Dit is op marktplaats, ik heb ook geen idee. Maar als je bepaalde woorden noemt zoals cash/tikkie/betalen dan krijg je meteen een betaalsuggestie. Dus misschien is dat ook zo voor het delen van een ervaring, dat marktplaats obv tekst denkt dat er een uitwisseling heeft plaatsgevonden en suggestie doet om te beoordelen?

Ik heb hier verder ook helemaal geen melding van gekregen, dat zij mij heeft beoordeeld. En dat krijg je normaal wel. Kan haar ook niet beoordelen dus misschien heeft ze geklaagd ofzo.

1 like

Apart systeem joh! En wat stom van die vrouw.

4 likes

Jup, that’s the vinted life :joy:

7 likes

Ik doe dat vaak, sorry. Dan zie ik iets waar ik over twijfel. Of ik zoek iets specifiek, voor dit voorbeeld even : spijkerbroek, en wil ik opties met elkaar vergelijken.

7 likes

Is er een manier om je dingen te verbergen, of kan dat echt alleen door aan te geven dat je op vakantie bent? Ik heb ff geen zin meer in die lage biedingen en ik hoef er toch niet perse snel vanaf, dus ik wil alles eigenlijk even verbergen tot ik er weer zin in heb :joy: maar als ik nu alles verwijder moet ik dat allemaal weer opnieuw gaan uploaden etc, daar heb ik ook geen zin in

Als je op het artikel klikt en dan rechtsboven op die 3 puntjes kan je verbergen aanklikken

Oh top, dank je!

1 like