Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik heb iets heel kleins verkocht via Vinted. Voor grote dingen gebruik ik altijd doosjes, maar dit past makkelijk in een envelop. Ik kan niks vinden over minimale afmetingen voor een pakket. Heeft iemand wel eens iets via een envelop verstuurd (via Homerr) en is dit goed gegaan?

1 like

Ik verkoop echt al maaaaanden niks meer. Nog effe en ik ga alles doneren. Wil het weg uit m’n huis.

Ja, ik heb wel eens iets verzonden in een envelop en deze week kreeg ik iets binnen in een envelop (formaat ansichtkaart).

1 like

Ja, kan gewoon!

2 likes

@Kryptonite @Moment Bedankt, dan ga ik het gewoon in een envelop versturen!

Ik vind t zo irritant als verkopers geen feedback achterlaten terwijl ik binnen 5 minuten betaald had, het pakket ook echt direct ging halen toen het bij het pakketpunt lag en daarna ook snel had bevestigd dat alles oké was en een 5 sterren review heb gegeven. En dan wel op mijn feedback op jou reageren hè?

2 likes

Is ook mijn ergernis. Hoeveel moeite is het nou? En gebeurt echt bijna nooit.

1 like

Had ik gedaan (al toen ik mijn review had gestuurd), persoon heeft daarna nog op mijn review gereageerd maar mij geen review gegeven. Dus ik heb heel petty mijn review ook weer verwijderd :woman_shrugging:

1 like

Ik geef nooit feedback eigenlijk aan kopers? Is dat normaal?

3 likes

Ja, dat wordt wel gewaardeerd in ieder geval. Is niet zoveel moeite toch?

1 like

Ik weet niet ik denk altijd wat moet ik dan schrijven haha vind het zo’n raar concept om feedback aan de koper te geven. Ik krijg het zelf eigenlijk ook zo goed als nooit terug vandaar dat ik dacht dat het niet zo’n ding was.

3 likes

Ik zet altijd deze :ok_hand: bij 5 sterren, weet echt niet wat ik er anders erbij zou moeten zetten.

1 like

Ik doe dat eigenlijk altijd. Geef dan aan dat het snel opgehaald was en direct aangegeven of iemand tevreden was. Is een kleine moeite om even te doen

1 like

Ik ook, zodra de koper mij feedback heeft gegeven (tot nu toe altijd gewoon 5 sterren) geef ik 5 sterren terug en zet ik er iets bij van ā€˜fijne koper, pakketje snel opgehaald!’ ofzo. Maar als de koper niet eens moeite doet om mij feedback te geven geef ik diegene ook geen feedback.

1 like

LOL @ iedereen die zuur gaat lopen doen als ze (binnen 5 minuten) geen review krijgen. Als je mij daar een bericht over zou sturen, kreeg je 1 ster. Op Etsy doen ze het dan beter, als je daar om reviews gaat lopen schooien, trappen ze je er gewoon vanaf.

5 likes

Bleh iets gekocht op marktplaat en nu thuis doet het apparaat het niet.

Weet niet wat ik nu moet doen, was 10 euro en is voor een hardeschijf in te stoppen om uit te lezen.

Nooit gehad dat iets niet werkte :frowning:

1 like

Op Vinted als meiden eerst zwaar gaan onderbieden, waarna ik het uiteraard afwijs en ze mij dan vervolgens een bericht sturen met: ā€˜Op Internet Staan Ze Voor Deze Prijs Te Koop Hoorrrr’. Oke? Dan koop je ze toch lekker daar :yawning_face: en val mij niet lastig

(en het klopt vaak niet eens want dan is het bijv 1 bepaalde maat of kleur oid)

3 likes

Maandag iets gekocht en het is mog niet op de post gedaan :tired_face:

Heb deze week al 3 keer iemand gerapporteerd omdat ze mijn hele advertentie over hebben genomen incl foto’s. En dan doen ze de foto waar ik het aan heb als eerst, is toch niet normaal?? Misschien moet ik m’n verkochte artikelen maar gaan verwijderen dan kunnen ze naderhand m’n foto’s ook niet meer jatten.

2 likes

Waarom zou je je verkochte artikelen ook laten staan? Heeft toch niemand wat aan?

1 like