Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Dit is zeker en vast een poging om op te lichten. Ze willen via e-mail met je in contact raken, zodat ze kunnen proberen buiten vinted de koop te sluiten. Waarbij jij waarschijnlijk op een link moet drukken en €0,01 betalen zodat zij “zeker zijn dat je te vertrouwen bent” of via een andere vage link een verzendlabel moet kopen en ze achteraf heel je rekening leeghalen. Nooit doen en altijd rapporteren!

3 likes

En wat is de vertaling? Ik spreek geen Frans namelijk en heb geen idee of dit een rare vraag is😄

4 likes

Ik ook niet haha maar door de vertaler heen maakt ‘ie er van dat diegene een oude telefoon heeft en geen goed beeld kan vormen dus of ik de foto’s wil mailen zodat diegene ze op de computer kan bekijken want dat is duidelijker ofzoiets.

1 like

Ik heb iets gekocht op Vinted en de verkoopster zegt dat ze het heeft opgestuurd, maar hoor je dan geen bevestiging te krijgen? Want ik heb een brievenbuspakketje gekozen voor €4,10, dan moet ze toch iets laten scannen oid? Want ze vroeg ook nog m’n adres voor de zekerheid en toen zei ze ‘yes check, die heb ik verstuurd’ is de eerste keer dat ik iets koop via daar hoor haha. Maar bij Marktplaats krijg ik een melding als iets verzonden is.

3 likes

Kan even duren voordat dat door Vinted is verwerkt en je een melding krijgt dat het is verstuurd.

1 like

Ah oke, ze had het volgens haar namelijk gisteren al verstuurd.

3 likes

Hmm Vinted is soms wel echt sloom, maar langer dan een dag weet ik niet. Heeft ze geen losse track&trace-code voor je?

1 like

Het duurt soms 48 uur voordat het verwerkt is door Vinted.

3 likes

Ik heb vandaag toevallig iets via PostNL verstuurd voor Vinted en moest de track en trace zelf invoeren, dat gaat bij PostNL niet vanzelf omdat je dat label ook nog moet kopen en Vinted die niet zelf aanmaakt.

1 like

Heb dit (als zender) regelmatig gehad met Dpd, soms was ‘t pas na een paar dagen zichtbaar, of nooit

2 likes

Ok ligt dit aan mij of is het echt aso dat je op marktplaats een boek verkoopt onder de noemer ‘ zo goed als nieuw’ en hem dan gewoon volgeschreven verkoopt voor 15 euro excl terwijl hij nieuw 22 is?!

De verkoopster vind dat dat alsnog zgan is?!?!

Heb zo echt geen zin dit boek te lezen.

1 like

Ik vind dat wel aso ja :sweat_smile: Dat valt toch niet meer onder de noemer zo goed als nieuw. Dat is in mijn ogen (intensief) gebruikt.

2 likes

Aso idd. En als je er qua staat niet uitkomt zet je toch in ieder geval in de beschrijving dat er (veel) in geschreven is?

2 likes

Ik heb een paar schoenen op Vinted staan en krijg nu een berichtje van iemand met " :smiling_face: :blue_heart: " dus ik heb gevraagd of de persoon interesse heeft in de schoenen. Zegt ze nu (in het Frans) “ja, alsjeblieft”. Maar ze koopt ze dus niet/doet geen bod. Wat is dit nou weer voor irritants!

Sowieso vind ik van die mensen die gaan reageren met emoticons echt :pinched_fingers:t2:

2 likes

Nou echt irritant he! Nu heb ik weer iemand die een bod doet van €12,- (ik vroeg €15,-) en ik ben akkoord gegaan. Maar nu vraagt ze nog of de schoenen toevallig als maat 38 vallen. Maar het is een maat 39 en dat staat er ook gewoon bij en ze vallen niet kleiner. Anders had ik dat er wel bij gezet he :sweat_smile: Vraag dat dan eerst voordat je een bod doet? Nu gaat ze het vast weer intrekken, want ik heb wel eerlijk gezegd dat ze niet kleiner vallen.

ik vraag me echt af hoe die verkopers die zara/h&m zooi voor bijna de originele verkoopprijs online zetten (simpele dingen, geen gewilde items oid) honderden positieve recensies hebben?

verkopen ze dan vooral dmv biedingen? of trappen mensen hier echt in?

2 likes

Iets gratis online zetten en dan de meest onnozele vragen krijgen over afmetingen. Dus ik geef aan dat ze die zelf kan vinden bij de grote Zweedse winkel, gaat ze bijdehand lopen doen dat ze niet weet welke tafel het is? Meid; er is maar een van deze serie te koop… klaar mee. Pleur hem wel in de tuin.

5 likes

omg ik had één paar Converse erop, heb al DRIE KEER van dezelfde meid bericht gekregen met de vraag of ik ook teenslippers heb

4 likes

Ik had een paar items via Vinted in een bundel samengesteld en kreeg daar bundelkorting op (had diegene zelf ingesteld) krijg ik een berichtje: ja voor 5 euro meer mag je het hebben!
Waarom zet je dan bundelkorting aan??

10 likes