Op mijn vinted staat een tankini van mijn ma, ze heeft aan mij gevraagd om die te verkopen. Ik vroeg er 25 van, terwijl hij nieuw 50 was en ze heeft het 1 keer aangehad voor ongeveer 2u, dus dat noem ik wel nieuw. Nu kreeg ik een bod voor 15 euro, en mijn ma was akkoord ‘anders blijft hij toch in de kast liggen’. Dus ik aanvaard het bod, en nu 2 dagen later heeft ze nog niet op kopen geklikt… Terwijl ze 3u geleden nog online was. Kan ik dit akkoord met het bod nog ergens verwijderen, of ben ik te ongeduldig?
Dat mensen een bod doen wil 9 van de 10 keer nog niet zeggen dat ze het ook daadwerkelijk kopen helaas Een bod intrekken kan volgens mij niet? Misschien een nieuw bod doen met de originele prijs? (dat die oude dan verdwijnt)
Ik hoop trouwens dat je hem er niet als nieuw ook op hebt staan? Vind ik echt een Vinted-ergernis, als bij een artikel “nieuw zonder prijskaartje” staat, maar dan in de beschrijving “slechts twee keer gedragen” bijv.
Oh ja eens! Nieuw is niet gedragen, niet gewassen.
Hij is gedragen en gewassen, dan is die dus niet meer nieuw. Wel zo goed als nieuw, maar dat is wat anders. Vind dit niet kloppen.
Nee, staat erop als ‘heel goed’.
Nieuw is inderdaad niet gewassen of gedragen, maar dat kan iedereen erop zetten toch? Als je wast met een geurloos wasmiddel… Ze kunnen het dan enkel eens passen met een bezweet lijf en ook erop zetten ‘niet gedragen’
Om dit expliciet zo te melden in mijn bericht heb ik geen aandacht aan besteed, want mijn vraag ging over iets heel anders maar goed…
Ik doelde meer op het feit dat de prijs zeker nog 25 euro mocht zijn aangezien hij amper gedragen is, ipv dat we er maar 5 euro voor zouden krijgen. En dus ook dat ik een toegeving doe met een bod voor 15 euro te aanvaarden en dan is het nog niet verkocht na 2 dagen, daar erger ik me aan.
Ik had ook nog ene goede ervaring met 2dehands verkopen trouwens, ik verkocht alle boeken die ik gebruikt heb voor het TAT per stuk, en na 2 dagen waren ze al verkocht als pakket aan een hele vriendelijke man
Op vinted krijg je echt heel weinig voor je spullen door de grote hoeveelheid concurrentie valt me op. Als ik zelf iets koop, wil ik ook niet meer dan 20 procent van de nieuwprijs betalen voor iets wat er als ‘heel goed’ opstaat. Dus als iets nieuw €60 kost, is €10-€15 een gangbare prijs op Vinted in mijn ervaring. Afhankelijk van de productcategorie maar dit is wel mijn ervaring bij dameskleding en kinderproducten. Als koper chill, als verkoper niet maar misschien zijn je verwachtingen ook wel wat hoog.
Dat wist ik niet, ik heb wel al eens iets gekocht op Vinted maar ik ben het niet gewend, dan zijn mijn verwachtingen idd wat hoog, thanks!
Ik zag iemand op vinted met tegen de 100 kledingstukken, allemaal zara, bersha, dat soort spul. Heel veel met prijskaartjes er nog aan. En dan echt 100den reviews.
Ik kan me echt niet aan de indruk onttrekken dat deze mensen de kleding gewoon jatten. Of gewoon alles besteld hebben met een creditcard en flinke schulden hebben of zo. Wie doet er nou voor ongeveer 2000-3000 euro** aan miskopen en zet alles te koop? Ik vind het ongeloofwaardig.
(**100 kledingstukken a 20 of 30 euro per stuk nieuwprijs)
Oh typisch! De verkoper waar ik eigenlijk op doelde is nu ook ge blokkeerd!
Via DPD ben je geloof ik wel verzekerd! Ik heb laatst een Jimmy Choo zonnebril verkocht, toevallig ook via DPD (naar Frankrijk), is helemaal goed gegaan. Maar ik snap je wel, ik vond het ook wel een beetje spannend en was blij dat ie in goede orde was aangekomen.
Zelf geen ervaring, maar ik lees vaak in sneakergroepen dat wordt afgeraden dure dingen via vinted te verkopen, omdat je geloof ik vrij makkelijk gescamd kan worden.
Wel vaag dan, want volgens mij gebeurt het ook juist andersom, dat je als koper op sneakergebied bij Vinted weer genaaid kan worden. Was eens op zoek naar air max 1 maar toen ik hier las dat er best veel fake zijn enzo durfde ik het niet meer.
Ja andersom ook idd! Heb ik zelf ook meegemaakt. Niet daadwerkelijk opgelicht, maar een verkoper kwam wel met een shady verhaal over kopen via insta ipv via vinted. Een week later was zijn vinted account geblokkeerd
Aaiii ja niet best zeg
Geen duur item, maar ik heb wel eens een jas verkocht aan een meid via de DHL optie bij vinted. Ik had een melding gekregen dat ze het had opgehaald bij het pakketpunt maar ze gaf geen bevestiging aan vinted. Ik heb meerdere keren in de chat aangegeven dat ik zag dat het was opgehaald en of ze hem als ontvangen kon markeren. Uiteindelijk was de datum verstreken en kreeg ze haar geld terug. Dus dat was lekker een goedkoop jasje voor mevrouw. Toen ik haar een slecht review gaf + uitleg gaf ze aan dat ik die jas nooit had verstuurd.
Dus zulke praktijken gaan best makkelijk daar.
Zelf als koper ga ik er echt goed op. Ik verslind adidas superstars echt bij het leven en doe er alles op. Heb nu dus ook alweer mij 4e gloednieuwe paar voor nog geen 25 euro
Huh maar als ze na 2 dagen niet op ontvangen heeft geklikt krijg jij toch juist automatisch je geld?
Nee vorig jaar was dat iniedergeval bij mij niet het geval, helaas. Ben er nog zuur om
Ik merk dat Facebook weggeefgroepen geweldig werken bij opruimwoede. We hebben dit weekend onze garage uitgeruimd. Daar hadden we nog wat spullen liggen van de vorige eigenaar die we niet gebruiken en spullen die we over hadden van het klussen in huis. Ik heb alles op Facebook gezet en de helft is deze middag al opgehaald.
Heel fijn dat de spullen nog kunnen worden gebruikt. Dat scheelt mij weer sorteren bij de stort.
Ja als het goed is heb je automatisch een label gekregen? De koper betaalt aan Vinted de prijs van jouw artikel + verzendkosten.
Bij PostNL moet je het zelf voorschieten trouwens, maar die zijn duur (zeker naar Italië), dus daar zal ze niet voor gekozen hebben?
-verwijderd door moderator-
Tweemaal hetzelfde bieden is moeilijk doen.