Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik denk niet dat ze het te lang vond duren, maar dat ze spijt had van het accepteren van het bod. Ik zou overigens echt niet meer van de verkoper willen kopen na zo’n stomme actie (zeker om 3 euro doe ff normaal)

8 likes

Oké huh, ik krijg nu een mail dat iemand het pakketje niet heeft opgehaald en dat het terug komt naar het Homerr punt waar ik het heb afgegeven, maar ik heb het geld al gewoon ontvangen? Weet iemand hoe dit werkt?

2 likes

Dat je iemand zijn bod accepteert en die vervolgens nooit betaald :cry:

2 likes

Gewoon 1 ster geven als je het product binnen hebt haha

Ik heb dat laatst ook gehad en ik zie het gewoon als eigen schuld van de koper, die heeft echt lang zat de tijd om het pakket op te halen en jij hebt nu gewoon geluk dat je je item terugkrijgt en er ook geld voor hebt ontvangen

1 like

Same here. Persoon reageerde nooit meer

4 likes

Oké chill, jammer voor haar dan inderdaad, het heeft daar 15 dagen gelegen.

1 like

Ja vreselijk. Ik reserveer niets meer. Ook altijd bij Fransen die dan opeens pas over twee dagen kunnen betalen (???)

1 like

Heeft het bij Vinted zin om iets opnieuw erop te plaatsen om het sneller te verkopen? Ik heb een product al aantal maanden erop staan en veel mensen hebben hem als favoriet aangekruist, maar weinig nieuwe reacties. Wordt nieuw net zo gepushed als bij marktplaats of is dat minder vanwege die ‘bump’ mogelijkheid?

Ik heb laatst m’n account 2 weken op vakantiemodus en toen ik eruit kwam kreeg ik de dagen erna veel meldingen dat mensen het als favoriet hadden toegevoegd. Ik had het idee dat ik weer opnieuw in het overzicht naar boven was gekomen. Misschien kun je dit eens proberen?

1 like

Ik had 2 boeken verkocht voor een prijsje en nu zie ik dat ze zelf die boeken voor 3x zo veel opnieuw verkoopt. Ja, ik had mijn prijs ook wat hoger kunnen inzetten maar ik wou er vanaf. Voelt wel zuur zo.

5 likes

Drie weken geleden een shortje gekocht op Vinted, maar de status staat nog steeds op “ontvangen door DPD van verzender” :smiling_face_with_tear: Had een week geleden contact opgenomen met DPD, maar nog steeds geen mail ontvangen na hun automatische reply. Ben bang dat het pakketje is zoekgeraakt :slightly_frowning_face:

Helemaal blij met 2 jurkjes gekocht via Vinted! Supersnel verzonden ook en vriendelijk contact. Top!

Ik heb toevallig vandaag iets opgehaald via dpd wat er 1,5 week geleden al zou moeten zijn. Ook lang op ontvangen door dpd verzender gestaan en gisteren kreeg ik ineens een mail van dpd “uw pakket is vertraagd en arriveert voor 13 september”, maar vanmiddag een mail dat het op het pakketpunt lag.

Ik werd net in het Frans uitgemaakt voor onbeschoft en had volgens haar “niks te zoeken op Vinted als je toch niks wil verkopen en niet reageert” omdat ik niet binnen 12 uur gereageerd heb op een lachwekkend bod en direct daarna meerdere vraagtekens :joy: en toen kocht iemand anders een van de items.

6 likes

Ik ben al een tijdje aan het azen op een tripp trappstoel. In dezelfde kleur grijs als de andere 2 die we hebben of een leuke kleur. Hebben hem niet per se nodig, maar wel handig dus heb de tijd. Nu kwam ik er 1 tegen op facebook voor een prijs waarvan je icm de omschrijving al denkt te goed om waar te zijn (voor de kenners can deze stoelen onbeschadigd, €50,-) op 20km bij ons vandaan. Dus de moeite waard om te reageren en toch te gaan kijken. Alleen nu blijken die mensen niet op 20 maar 250km te wonen… maar ze willen het wel verzenden voor €7,60.

Mijn man heeft zoiets van doen, dit is geen geld, maar ik vind het een vreemd verhaal. Waarom zet je je advertentie erop voor een hele andere provincie voor zo’n prijs. Verkopen via vinted willen ze ook niet…

2 likes

Klinkt een beetje te mooi om waar te zijn, als je het niet kan ophalen zou ik het niet doen.

2 likes

Ja dat zei mijn gevoel ook meteen, maar ik dacht voor deze prijs gecombineerd met de afstand is het wel de moeite waard. Maar dan inderdaad niet ongezien en geld overboeken…

Mijn reactie met oh ik dacht op basis van de advertentie dat jullie vlakbij wonen wordt ook totaal genegeerd dus vreemd verhaal is het.

3 likes

Je kan gelijk oversteken doen bij Marktplaats, dan ben je als koper beschermd dacht ik. Als ze dat niet willen, niet doen

1 like

Heeft mijn man ook een keer gehad, die is toen opgelicht. Was ook ineens andere kant van het land en de prijs was te mooi om waar te zijn, helaas.

1 like