Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Het is via facebook marketplace, dus had al vinted voorgesteld maar zou dit evt nog voor kunnen stellen. Weet denk ik alleen het antwoord al :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Strawberry ja dat denk ik ook in dit geval. Of die stoel is helemaal afgeragd en een opknapper, of hij komt nooit aan.

Heb verder ook geen haast met die stoel, want niet per se nodig meer handig om er nog 1 bij te hebben. Dus kijk het wel ff aan tot er wel 1 in de buurt is in 1 van de kleuren die we willen of anders over een tijdje gewoon een opknapper als ik daar weer energie voor heb.

1 like

Serieus de eerste keer dat ik iets heb verkocht en verzonden EVER. En het is serieus weer kwijt. :person_facepalming: Ugh ik heb echt een bad omen met deze shit hahaha

2 likes

Sjongejonge ik verkoop een duo buggy op marktplaats. Echt zooooveel gare reacties. Mijn minimale prijs is €30, dat lijkt me toch super redelijk en goedkoop want dat ding is in goede staat.
Maar mensen reageren echt zo: appa, voor 20 euro kom ik vandaag halen.
Hallo??? Ik vandaag ophalen.
Past een kind 3 jaar er eigenlijk in? Ik heb vandaag nodig.

Waarom zijn mensen zo :sweat_smile:

12 likes

Omdat de meeste mensen op mp botte onbeschofte niet opgevoede horken zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Vreselijk irritant en vervelend!

5 likes

Echt schijt irritant dat mensen voor super kleine dingen, bijv 2 baby shirtjes, op Vinted pakket formaat middel kiezen. Daarmee zend je een doos :roll_eyes:

2 likes

17 likes

Ik probeer meubels te verkopen via marktplaats, maar wat een gedoe. Tig reacties, dan reageert de helft niet meer en nu heb ik ineens een kast 2 keer verkocht, shit. De een zei dat hij hem over 2 weken wilde ophalen en ik dacht: jaja, en dan zeker niet meer komen of reageren (zoals me al eerder was gebeurd). en nu wil hij ineens eerder komen terwijl er zaterdag nog iemand komt die 'm ook wil :face_with_peeking_eye:

3 likes

Ik heb via Vinted een jurk verkocht aan iemand maar ze past hem niet… en nu zegt ze: ik stuur hem retour. Ik dacht bij Vinted dat het idee was dat je niet kan retourneren, ik zelf doe dat in ieder geval nooit als iets niet past. Vind het ook echt irritant, maar ben bang dat als ik geen retouren accepteer ze een slechte recensie gaat achterlaten. Heeft een van jullie hier ervaring mee?

1 like

Ik vind dit ook echt onzin? Je bent toch geen winkel? Mijn inziens is dat dit het risico is van tweedehands kopen?

29 likes

Inderdaad, ik verkoop de items dan weer meestal voor dezelfde prijs als waarvoor ik het gekocht heb.

2 likes

Huh dat mag toch helemaal niet bij vinted? Tenzij jij in de advertentie zette dat het een maat 38 was en het is eigenlijk een maat 34.

2 likes

Ik heb weer eens iets gekocht van iemand die al weken niet meer online was en ook een bundel samengesteld met super leuke dingen bij iemand die al een week niet online is geweest. Echt een nadeel van vinted

5 likes

& @Hippe_kikker okay ja ik vond het al raar, ik pas namelijk zeer regelmatig iets niet en dan verkoop ik het ook weer door. Maar goed deze koper reageerde dat het ok was dat ik het niet retour wilde en toen heeft ze de koop afgerond. Dus problem solved (heb volgens mij geen recensie gehad van haar haha)

Ik had ook iets leuks gekocht en die chick accepteert dan wel het bod en komt dan een week niet online. :confounded:

Waarom moeten die Fransen altijd zoveel vragen stellen voor een itemvan een paar euro

3 likes

Dat is helemaal irritant zeg :flushed: want dan weet ze toch dat je het misschien gekocht hebt

Zo verkoop je een paar maanden niks en heb nu binnen een week al 5 dingen verkocht :joy: vakantie is duidelijk voorbij

2 likes

Ik heb een verkeerd pakketje gekregen via Vinted. De verkoopster had per ongeluk twee pakketjes verwisseld. Kan gebeuren natuurlijk. Nu stelt ze als oplossing voor dat de andere koper en ik elkaar het juiste product opsturen. Ik weet zelf ook niet echt een betere oplossing maar vind dit ook wel riskant. Als die ander mijn pakketje niet opstuurt ben ik mijn geld sowieso kwijt. Ze had de verkoopster ook niks laten weten over de fout dus ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat ze het zal opsturen.

1 like

Als diegene het niet stuurt, kun je aangeven bij Vinted dat je het niet hebt ontvangen en krijg je je geld terug, toch?

1 like

Oh echt? Ook als degene het niet via vinted aan mij heeft verkocht? Ik heb wel het gesprek met de verkoper als bewijs maar dit opsturen naar elkaar gaat buiten vinted om.

1 like