Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Pfff inderdaad zeg. Ik had, voordat ik de reservering accepteerde, nog door haar reviews gescrold om meteen al uit te sluiten of ik mijn tijd niet aan het verspillen was. Deze waren over het algemeen best positief, dus ik dacht ‘vooruit dan maar’. Helaas :joy:

1 like

Iemand uit Frankrijk wilt iets terugsturen omdat het muf ruikt van de verpakking(zak). Ze wilt het niet eerst wassen en stuurt gelijk ik wil het terugsturen. En ik moest maar anders gaan verpakken voortaan.
Moet ik dit accepteren?(voor zover ik daar wat over te zeggen heb) De jurk is gewoon schoon in de verpakking gedaan en in perfecte staat, ben echt beetje verbaasd hierover.

Bijzonder. Ik zou het zelf niet retour accepteren denk ik, maar je hebt wel kans op een negatieve review. Dat is minder belangrijk als je al behoorlijk wat goede reviews hebt, maar kan wel veel impact hebben als je er nog niet veel hebt.
Zeker als je weleens iets nieuws met kaartje (ver)koopt kan het muf ruiken omdat het al een tijd in een kast hangt of ligt en nog nooit is gewassen. Je moet het sowieso wassen voor je het draagt, dus ik vind het echt een beetje raar. Als iets nog zou stinken na het wassen dan ok.

6 likes

Nja bij een negatieve review van zon gekkie zet ik er meestal zelf ook wat onder hoor.
Plua wie kijkt er nou echt naar de reviews. Als je bij iemand gewoon 4/5 sterren ziet staan is het meestal wel prima.

8 likes

Hoe lang blijft een pakketje op een pakketpost liggen? Française komt met allerlei bullshit dat ze geen tijd heeft blabla en inmiddels ligt ie er al een week.

1 like

Ze mag het terugsturen van Vinted :roll_eyes:

2 likes

Sommkge mensen zijn zo asociaal op vinted. 100 vragen stellen een heel laag bod doen en dan allemaal vraagtekens sturen als je niet snel genoeg antwoord

3 likes

Wat kut zeg. Al mijn aankopen zijn tot nu toe met een soort rookgeur binnengekomen, maar ja, dat kun je gewoon wassen toch? Wat een gezeur.

Ze moet tenminste zelf wel de verzendkosten betalen neem ik aan?

3 likes

Ja precies, ik krijg ook 9 van de 10 keer iets binnen wat muf ruikt. Bovendien was dit gewoon gewassen dus ik snap het echt niet. Ja verzendkosten voor eigen rekening gelukkig

6 likes

Kleine dingen verstuur ik in een lege mueslidoos, doos van mueslirepen en andere kleine kartonnen doosjes van producten en dan met tape erom (en voor de zekerheid het product zelf soms eerst nog in een boterhamzakje). Knip ook wel eens een vuilniszak in vieren om daar dingen in te verpakken of inderdaad lege kartonnen doosjes die je in de supermarkt kan meenemen. En als ik zelf pakletjes ontvang en het zit in een fatsoenlijke verpakking probeer ik die te hergebruiken.

2 likes

Ik heb net een jurkje binnen gekregen waarvan ik denk dat het te heet gewassen is. Ik denk dus dat de maat niet meer correspondeert met de maat die in het label staat. Wat zouden jullie hiermee doen?

1 like

Ik heb dit ook al regelmatig gehad maar helaas kwam ik er te laat achter. Dat je pas na 1/2x dragen realiseert dat het toch niet helemaal goed zit en de mouwen wel erg kort zijn. Baal daar wel van, want het is nu al zo vaak gebeurd dat ik niet echt meer durf te bestellen.

Ik zou iig het gesprek aangaan, misschien kan ze nog wat korting aanbieden?

2 likes

Ah wat zonde, ik zou ook het gesprek aangaan. Misschien is de verkopende partij wel coulant?

Voor mij is het ook al de tweede keer. De eerste keer heb ik maar gewoon mijn verlies genomen en weer op Vinted gezet (maar dan een maat kleiner…) maar dit jurkje is zo kort dat ik het niet eens kan dragen.

Inderdaad maar het gesprek aangaan…

3 likes

Marktplaats is zo vermoeiend. Ik heb er een bed opstaan en ik heb nu serieus meer dan 10x de vraag gekregen of het er nog is om vervolgens niks meer te horen. Ja, duh, waarom denk je dat het nog online staat. Ik snap dat niet. Of komt het omdat veel mensen dingen er op laten die verkocht zijn?

2 likes

Dat is een standaardbericht vanuit marktplaats die je aan kan klikken als je interesse hebt, denk dat je die daarom zo vaak krijgt. Hoef je zelf niks voor te typen

Ah thanks, nu snap ik hem! Wist niet dat ze dat veranderd hadden, zelf al lang niks gekocht. Ik zie nu de andere standaard opties en dit zijn precies alle berichten die ik de afgelopen weken heb gehad hahaha

2 likes

Mijn nummer 1 marktplaats ergernis: mensen die de bieden optie aan zetten, maar gaan zeiken als je een bod doet. Iemand had een bedframe te koop staan voor €100, ik zag dat de optie bieden open staan en bied €75. Krijg ik een bericht: ik wil er toch echt 100 voor hebben!! ja prima, dan zet de optie om te bieden gewoon uit??

8 likes

@Moment ben jij dit? :joy:

3 likes

Hahaha nee gelukkig niet al heb ik vast ook irritante verkoopeigenschappen

2 likes