Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Echt he. Zo mee eens :triumph:

4 likes

Hoe lang wachten jullie voordat je de prijs verandert op Vinted?

1 like

Wat gebeurt er als de verkoper niet reageert als je een klacht hebt gemeld? Ik heb een rugzak binnengekregen die ‘gloednieuw’ zou moeten zijn en op zijn hoogst een maandje gebruikt (komt al niet overeen natuurlijk, maar goed), maar er zitten al best wat slijtageplekken op. Nou vind ik dat op zich niet heel erg voor een tweedehandsje, maar ik heb er nog best veel geld voor neergelegd omdat ik ervan uit ging dat hij in perfecte staat zou zijn (op de foto’s was niks te zien). Ik heb hier donderdagavond melding van gemaakt en de verkoper een berichtje gestuurd, maar die reageert nu dus niet. Krijg ik dan uiteindelijk mijn geld terug van Vinted (als ze mijn klacht goedkeuren) en moet ik het gewoon terugsturen of gebeurt er iets anders?

1 like

Waarschijnlijk gaat Vinted zeggen dat je het terug mag sturen. Zodra zij het dan weer ontvangen heeft krijg je je geld terug. Je hebt wel geklikt op “ik heb een probleem” neem ik aan he?

Ja heb ik! Good to know. Hoop dan dat dat gebeurt want ik heb eigenlijk ook geen zin in discussie met deze vent.

1 like

Ik heb iets via Marktplaats verkocht, maar ze wil niet via Marktplaats betalen maar via Tikkie. Waarom zou dat zijn? Misschien ben ik achterdochtig, maar snap het verschil niet zo goed.

Via marktplaats moet de koper een extra fee betalen aan marktplaats, denk daarom dat ze tikkie wilt

3 likes

Ah klinkt logisch. Thanks! Wil niet opgelicht worden :joy:

1 like

Je kan je review weer aanpassen. Zet je er gewoon in ‘en je reageert niet op mijn bericht met fotos’

2 likes

Als verkoper loop je daar geen risico mee, je ziet meteen het op je rekening staan. Ik doe het zelf ook vaak zo om idd die fee te vermijden. Behalve als ik er niet meteen op vertrouw, want dan biedt de Marktplaatsbetaling wel bescherming voor mij als koper.

1 like

Als iemand iets bij je komt ophalen via marktplaats, laten jullie die persoon dan op dat moment betalen? Cash of via een andere methode? Dit is de eerste keer dat iemand iets bij mij komt ophalen dus ik weet niet zo goed wat normaal is.

Wisselend, ik doe altijd ter plekke maar mijn vriend heeft meer vertrouwen in de medemens en doet het vaak van tevoren al

3 likes

Meestal contant op moment van afhalen.

3 likes

Ben ik de enige die echt zieke vertragingen heeft naar Nederland toe van Mondial Relay? Pakketjes uit België die ik normaal binnen 2 dagen krijg al dagen geen verandering in track&trace. Maar ook uit Spanje en Frankrijk, alsof Nederland niks verwerkt of binnenlaat ofzo.

Ja klopt! Alles staat op “het duurt wat langer”. Pakketjes zijn ruim 2 weken onderweg

3 likes

Oke dan ligt het in ieder geval niet aan mij. Wel super irritant :sweat:

4 likes

Ik heb het ook.

Al heb ik momenteel ook dat verkopers lang doen over pakketjes wegbrengen naar het punt.

1 like

Ik heb dus precies ook dat iedereen al een week had gewacht om te verzenden en blijkbaar is er nu crisis bij mondial waardoor het nog weken duurt, echt shit zeg

Ik heb laatst iets geannuleerd, dat kan zolang het niet naar punt gebracht is.
Het duurde al 4 dagen en ook geen berichtje wanneer ze het ging brengen en geen reactie op mijn vraag. Toen was ik er klaar mee.

1 like

Weet iemand waarom je niet meer met een digitaal verzendbewijs kan verzenden met dhl?
Echt vervelend dat er overal labels voor geprint moeten worden, ik was juist zo blij met dhl.
Het Homerpunt hier in de buurt is ook weg.

2 likes