ik krijg een melding van Vinted dat ik de (uit)betalingsdrempel bereikt heb en eerst mijn identiteit moet bevestigen om mijn account weer zonder beperkingen te kunnen gebruiken. Hierbij wordt echter gevraagd naar een foto van mijn ID, paspoort of rijbewijs. Is dit wel veilig?
Ben je een commerciële gebruiker? Of verkoop je heel veel
Ik zou zelf iig niet mijn ID aan zo’n website laten zien
Soms kom je daar echt niet onderuit. Facebook vraagt dit ook. Gewoon alle gegevens die ze niet nodig hebben afdekken, hier heb je volgens mij zelfs apps voor
Bij Vinted vraag ik me af wat ze willen checken dan, want je hoeft er niet als jezelf te zitten. Ik zit er ook niet onder mijn eigen naam
Ik denk dat ze wel een foto en naam willen zien. Het gaat ze er denk ik vooral om dat ze zien dat er een normaal persoon achter zit en geen commerciële partij of iemand met meerdere accounts/scammer
Een normaal persoon kan toch ook iemand met een “winkel” zijn die commercieel via Vinted probeert te verkopen? Ik vraag me af hoe ze dat dan controleren?
Dit komt toch voort uit die witwaswetgeving?
Ik heb het afgelopen jaar idd heel veel verkocht. Kleding en schoenen die al jaren in dozen op zolder stonden van zowel mijzelf als mijn vriend. En een paar dozen met boeken. Maar blijkbaar is dat verdacht… kan het nu niet uitbetaald krijgen of er zelf mee betalen tot ik mijn identiteit geverifieerd heb.
Welke maat verzendzakken zijn ideaal en heeft iemand een tip waar ik deze kan kopen? Ik bewaarde de verzendzakken die ik kreeg bij bestellingen maar deze zijn nu op.
Vooral voor t-shirt/blouses/truien
Ik ben tevreden over deze. Stevige zakken en met plakstrip. Zou wel nog maatje kleiner kunnen hoor, zeker voor t-shirts (ik verpak hier soms drie jurkjes in)
Bekijk 25x Verzendzakken voor Kleding L 36 x 50 cm - 65 my - 360 x 500mm Webshop Verpakking Zakjes - Plakstrip - 25 stuks op: 25x Verzendzakken voor Kleding L 36 x 50 cm - 65 my - 360 x 500mm Webshop Verpakking... | bol.com
Edit dit is maatje kleiner van deze toko
Bekijk 20 stuks - Verzendzakken (M) 320 x 420 mm (kleding webshop) op: 20 stuks - Verzendzakken (M) 320 x 420 mm (kleding webshop) | bol.com
Had verder geen uitvoerig onderzoek gedaan. Er zijn vast goedkopere opties
Ik verstuur ook vaak items in plastic tassen van bijv. de appie etc. Werkt prima, kost niets en ik kom ook nog eens van mijn lading plastic zakken af!
Hebben meer mensen vertraging met Homerr? Ik weet het is Homerr. Maarr nu heb ik meerr vertraging dan normaal.
Volgens mij is dat vanwege KYC wetgeving (know your client) verplicht. Ik ben er ook huiverig voor maar het zou wel legit kunnen zijn
Ja, hier ook. Kreeg na 5 dagen ook al een melding dat het langer duurde dan normaal.
Yup
Ja ik. Zowel met kopen als verkopen. Hou er rekening mee dat je 40% minus verkoopkosten krijgt. Bij goedkope items krijg je echt praktisch niks terug. Ik ben ook niet zo tevreden over hun inschatting van de staat van een kledingstuk. Sommige ongebruikte kinderkleding werd afgekeurd als ‘verwassen’ (hoe dan, alleen het kaartje had ik eraf geknipt maar mijn kind weigerde het te dragen). Terwijl sommige van mijn eigen echt oude sportkleding opeens ‘zo goed als nieuw’ was. Ik breng het nu liever naar een lokale tweedehandswinkel, of ik geef het weg. Wat wel heel handig is, is dat ze het bij je thuis op komen halen.
Qua kopen ben ik wel tevreden, paar keer echt hele mooie items voor weinig kunnen kopen. Maar je moet echt goed zoeken want meestal vind ik dat ze veel te hoge prijzen vragen. 60 euro voor een tweedehands trui van &other stories bijvoorbeeld, niet eens wol. Daarvoor kan ik het zelf in de sale gloednieuw kopen. En ik heb ook wel eens een miskoop gedaan, dat er stond zo goed als nieuw, maar dat er gewoon een vlek in zat. Je kunt het terugsturen maar dan moet je de verzendkosten betalen (waar ik op zich voor ben ivm het milieu en verspilling)
Ik koop bij action altijd of die papieren zakken/enveloppen. Of bubbeltjespapier enveloppe en verstuur het daar in!
Ik hoop dat ze bij Vinted echt nog iets gaan bedenken op het printen van labels. Nu ben ik het vergeten, kom ik niet weer op kantoor en kan ik mijn pakket niet versturen. Bloedirritant.
Ik snap ook niet waarom je niet meer met een digitaal label kan verzenden via dhl. Echt irritant!
Ga naae de kruidvat print het uit als een foto e voilla.