Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ja ik. Zowel met kopen als verkopen. Hou er rekening mee dat je 40% minus verkoopkosten krijgt. Bij goedkope items krijg je echt praktisch niks terug. Ik ben ook niet zo tevreden over hun inschatting van de staat van een kledingstuk. Sommige ongebruikte kinderkleding werd afgekeurd als ‘verwassen’ (hoe dan, alleen het kaartje had ik eraf geknipt maar mijn kind weigerde het te dragen). Terwijl sommige van mijn eigen echt oude sportkleding opeens ‘zo goed als nieuw’ was. Ik breng het nu liever naar een lokale tweedehandswinkel, of ik geef het weg. Wat wel heel handig is, is dat ze het bij je thuis op komen halen.

Qua kopen ben ik wel tevreden, paar keer echt hele mooie items voor weinig kunnen kopen. Maar je moet echt goed zoeken want meestal vind ik dat ze veel te hoge prijzen vragen. 60 euro voor een tweedehands trui van &other stories bijvoorbeeld, niet eens wol. Daarvoor kan ik het zelf in de sale gloednieuw kopen. En ik heb ook wel eens een miskoop gedaan, dat er stond zo goed als nieuw, maar dat er gewoon een vlek in zat. Je kunt het terugsturen maar dan moet je de verzendkosten betalen (waar ik op zich voor ben ivm het milieu en verspilling)

3 likes

Ik koop bij action altijd of die papieren zakken/enveloppen. Of bubbeltjespapier enveloppe en verstuur het daar in!

4 likes

Ik hoop dat ze bij Vinted echt nog iets gaan bedenken op het printen van labels. Nu ben ik het vergeten, kom ik niet weer op kantoor en kan ik mijn pakket niet versturen. Bloedirritant.

4 likes

Ik snap ook niet waarom je niet meer met een digitaal label kan verzenden via dhl. Echt irritant!

1 like

Ga naae de kruidvat print het uit als een foto e voilla.

5 likes

Die heb ik ook niet perse om de hoek helaas.

2 likes

oke thanks @kleinmaargroot, @Drawster en @JustinBieber Ik ga nu die Bol zakken kopen en binnenkort even langs bij de Action. Supermarkt zakken kan ook maar ben altijd bang dat ze scheuren en daarbij moet ik veel tape gebruiken.

2 likes

Plastic tasjes van de supermarkt zijn toch ook iets van 50 cent per stuk?

1 like

In de zin van, ik heb daar toch nog een stapel van liggen. Maar het is zeker waar wat je zegt, echt gratis is het niet als je het zo bekijkt😜

2 likes

Hier meer dan een maand op mijn pakketjes moeten wachten! Niet heel handig aangezien het om babykleding ging. Tegen dat ik het binnen had was ze er bijna uitgegroeid…

Het vreemde is dat zowel de verkoper als ik alle opties qua verzending hebben aangevinkt en toch kan ik alleen Homerr kiezen.

1 like

Heeft volgens mij soms met openingstijden icm tijd van bestellen te maken! Ik heb al een tijdje geen dingen meer besteld, maar had wel eens dat buiten openingspunten ik geen DHL kon kiezen en de volgende dag wel weer gewoon.

3 likes

Huh, waar slaat dat op? Kan inderdaad wel kloppen aangezien ik meestal 's avonds dingen bestel maar ik snap de logica niet echt vrees ik.

1 like

Ik had een bod gedaan op een nieuw tasje met kaartjes eraan en nu krijg ik deze reactie (vertaald van IT > NL):

“ Hallo, ik ben geïnteresseerd in uw aanbod! :cherry_blossom: Ik heb zojuist contact opgenomen met de ondersteuning van Vinted om te vragen of het mogelijk is om vanuit Italië naar Nederland te verzenden. Zodra ze me een antwoord geven, geloof ik dat ik je morgen meer informatie zal geven”

Dit kan toch gewoon? Of is dit een scammers-actie haha.

1 like

Ja, dit kan gewoon! Heb al een aantal dingen vanuit Italië ontvangen :raising_hand_woman:t3: Bijzonder haha.

2 likes

Misschien is ze nieuw

4 likes

Ik zoek een wollen hemd voor mijn kinderen. De staat van dit exemplaar zou ‘heel goed’ zijn. Nou ik sla ff over hoor :nauseated_face:

6 likes

Whaaaat the fuck….

3 likes

Is dat…… bloed….

1 like

Ik wil er niet over nadenken :persevere:

2 likes

Ulg er is een meid die best een tof pak verkoopt maar ze is frans. En hun maten vallen kleiner. Dus ik vraag haar of het een franse of europese maat is en ze reageerd gewoon niet. Ze reageerd wel op mn bod. Miss moet ik maar gokken en anders door verkopen

2 likes