Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Je krijgt een week de tijd om het op te halen. Zo raar is het toch niet dat het dan ontvangen word gemarkeerd? Iemand wacht wel gewoon op zijn geld.

6 likes

Ja maar ze moeten toch gewoon een limiet stellen? Een week is die limiet en word het gemarkeerd als ontvangen zodat de tegenpartij zijn geld krijgt. Het zou ook niet tof zijn dat zij het hebben verstuurd, label geprint en omdat je dan je pakket niet haalt zij hem weer terug krijgen zonder geld. Ik vind het niet zo’n gekke manier van handelen eerlijk gezegd. Je krijgt echt genoeg stalkmailtjes met dat je het echt moet ophalen…

4 likes

Hebben jullie de afgelopen week ook telkens bij vinted dat je opnieuw de melding krijgt van cookies of dat je opnieuw moet inloggen?

2 likes

Dit gebeurt ook als het pakket vertraging heeft trouwens. Dan wordt hij automatisch als ontvangen gemarkeerd terwijl je het dus niet kán afhalen. Dus sowieso een raar systeem.

3 likes

Oh ik heb dat niet eerder gehad. Al mijn vertraagde pakketten ging de weeknpas lopen zodra ik hem had opgehaald. Ook laatst toen die 2,5 week vertraagd was.

1 like

Ja hier ook. De zoekfunctie doet het nu ook niet meer bij mij.

Vinted beginneling hier. Kan je gewoon op kopen klikken en dan afrekenen, of is het normaler om eerst met iemand te praten ofzo voor je iets koopt? Ik hoef verder niet af te dingen ofzo, helemaal geen zin in.

1 like

Gewoon kopen en betalen en done!

3 likes

Niet hoeven onderhandelen/afdingen/overleggen over betaling en verzenden vind ik een groot voordeel van vinted.

12 likes

Ik zit net op Vinted te scrollen, komt er ineens iemand langs met een creepy masker op (voor privacy neem ik aan) :joy: leidde wel een beetje af van de kleding moet ik zeggen :joy:

6 likes

Ik vind het ook echt onhandig dat je via Marktplaats idd altijd eerst zo’n ongemakkelijk en onnodig gesprek moet voeren.

2 likes

Marktplaats heeft dan weer als voordeel dat je lokaal kan zoeken.
Ik gebruikt marktplaats voor afhalen en vinted voor verzenden. Bij afhalen is er sowieso communicatie nodig waardoor het minder ongemakkelijk aanvoelt.

2 likes

Ik heb nieuwe (!) de Martens gekocht via Vinted voor 95€ en ben zo blij! Ze adverteerde niet eens met dat ze nieuw zijn, maar er zitten niet eens vouwen in de schoenen van passen/lopen.

9 likes

Ik heb nog iets in een cornflake doos verstuurd :see_no_evil:

2 likes

Je kan bij vinted ook lokaal zoeken. Gewoon “badjas delft” ofzo. Ik heb gister nog iets opgehaald bij iemand in de buurt.

3 likes

Dat werkt helaas alleen wanneer je woonplaats een unieke naam heeft.

2 likes

Ugh mensen die, als je een item opgeslagen hebt als interessant, een berichtje gaan sturen met ‘Interesse???’

3 likes

Bij instellingen kan je uitschakelen dat verkopers een berichtje krijgen wanneer je iets als favoriet opslaat. Ik heb er geen probleem mee dat verkopers weten wanneer ik iets opsla maar wel met die berichtjes dus ik heb dat snel uitgeschakeld.

4 likes

Dit maakt mijn leven echt veel beter!

3 likes

Weet iemand hoe dit werkt?

ik had al een paar dagen een item op vinted staan dat door veel mensen geliked was. Uiteindelijk is het net verkocht terwijl ik zelf even offline was, maar ik zie na het bericht waarin iemand het gekocht heeft ook nog 3 ‘berichten’ van andere mensen in mijn inbox waarin alleen een grijze melding van Vinted staat ‘Het artikel is niet beschikbaar. Het artikel is verkocht of verwijderd’.
Hadden deze mensen een bod gedaan en is dat nu door Vinted verwijderd? Ik vind het wel toevallig dat er nu 4 mensen precies tegelijk gingen bieden terwijl het al een paar dagen online stond.

edit: dit is helemaal vaag, die andere berichten zijn nu alle drie weg :cautious: