Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Klopt! Dit heeft te maken met het retourzenden.

1 like

Dan verschilt dat per vervoerder misschien?

2 likes

Wat worden er (onder andere) veel Nike Air Jordans verkocht door verkopers zonder enige recensies zeg😅 Als ik er specifiek op zoek zijn het alleen maar nieuwe verkopers zonder recensies. Gek dat Vinted dat er niet uitfiltert.

4 likes

Allemaal scam als ze geen recensies hebben

5 likes

Ahhh, speciaal hiervoor een account aangemaakt…

Ik had dus mijn droom vest op Vinted gekocht (ook niet goedkoop) en bewust gekozen voor DHL, omdat ik daar super goede ervaringen mee heb. Gisteren een e-mail ontvangen dat het pakketje was aangekomen bij de ophaalkluis. Kom ik daar aan, scan de QR code. Is de kluis LEEG😫. Daarna nog de code handmatig ingevoerd, nog steeds dezelfde kluis. DHL zegt dat ze het niet weten en dat ik het maar bij Vinted moet melden, zodat ze een onderzoek kunnen instellen.

Super vervelend voor de verkoper ook en het komt vast omdat ik zwanger ben, maar ik ben er echt heel verdrietig om, haha. Keek zo erg naar dat vest uit.

6 likes

Dit lijkt me ook geen toegestaan product? :joy:. Ben benieuwd hoe lang zo’n advertentie blijft staan.

1 like

Worden hier nu de seksuele diensten van een minderjarige aangeboden of is mijn Frans niet goed genoeg en begrijp ik het verkeerd?

1 like

Zo ver ik het begrijp probeert iemand ‘gewoon’ zijn/haar broer te verkopen :sweat_smile:. Anders was het nog ernstiger geweest. Zo had ik het in ieder geval niet begrepen.

Pote betekent gewoon vriend, is geen seksueel woord. Ik gebruik het zelf ook als ik het over vrienden heb.
Iemand probeert hier van haar irritante tienerbroer af te komen, ik neem aan als grap :smile:

2 likes

Oké dank voor de geruststelling! Via Google kwam ik niet verder dan “maatje” en dan die leeftijd erbij maakte me wat ongerust

1 like

Ik heb iets op marktplaats staan voor 20 euro. Stuurt iemand een bericht met: ik kom het halen voor 8 euro.

Ehh ik denk het niet? Hoe denk je dat dit de manier is om te onderhandelen is mij echt een raadsel haha. Heb maar niet gereageerd.

ik heb zo’n hekel aan mensen die eerst 100 vragen stellen via Vinted (over dingen die gewoon in de advertentie staan) en aan 't einde dan de helft gaan bieden. Echt verdoe m’n tijd niet :expressionless:

5 likes

Nou echt he? Ik kreeg echt 1001 vragen van een Franstalige persoon, ik met behulp van vertaalwebsite antwoorden en bod met lagere prijs gedaan, maar dan niet betalen

Je weet dat je gewoon in het Nederlands kan antwoorden? Vinted heeft een ingebouwde vertaalfunctie

2 likes

Haha nee dus

Edit: maar nu dus wel, dankje haha

4 likes

Maakt het leven een stuk makkelijker haha

1 like

Krijgt een verkoper een kans om je een beoordeling te geven als je een bestelling annuleert op vinted? Ik kreeg een beetje een slechte vibe door vragen maar nu is die verkoper vet kwaad en beledigd dat ik t niet vertrouw :upside_down_face:

1 like

Geen idee, maar zou een lage beoordeling niet raar vinden, na het annuleren van een bestelling.

Kwaad worden vind ik dan wel idioot. Verkoop het gewoon weer aan een ander zou ik denken

2 likes

Ja ze vroeg voor betaling of het via een tikkie kon zodat het sneller kon en toen zei ik nee wil ik niet, en toen vroeg ze om e-mailadres en telefoonnummer en kreeg ik een melding van vinted dat je dat niet moet geven. Verkoper had ook nog geen reviews dus ging ineens vet twijfelen. Ook beetje gekke gebruikersnaam en onherkenbare foto. Maar toen was de verkoper dus helemaal beledigd enzo. Jammer dan ik vond t gewoon vaag allemaal en vond eigenlijk dat ik al eerder had moeten afhaken. Maar hoop dat ik geen slechte review krijg om zoiets

2 likes

Heel goed dat je het geannuleerd hebt. Klinkt echt als een scammer. Ik zou diegene rapporteren.

12 likes