Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Oh daar heb ik echt een hekel aan. Ik zeg dan echt over de prijs waren we het al eens, dus ik ga hier niet weer over onderhandelen. Dus of je koopt het voor de afgesproken prijs of niet. Soms gaat het ook echt over 5 euro, maar mij meer om het principe.

2 likes

Ja ik heb ook gezegd dat ik een ander bod had voor dezelfde prijs dus dat ik er geen 10 euro af ging doen. Ben normaal niet zo goed in onderhandelen en mijn vriend stond naast me en die was helemaal trots :joy:

7 likes

Ik had een paar jaar geleden een stoel verkocht voor €20 en die man kwam hem ophalen en wilde er €10 af, want hij was ook geld kwijt aan benzine om bij mij te komen… of ik dat even wilde verrekenen. :woozy_face:

6 likes

Hahaha ik kreeg ook een keer de vraag of er niet 5 euro af kon omdat hij een station verder moest reizen speciaal voor wat ik verkocht. Nou, nee, niet mijn probleem.

4 likes

Haha had ik ook. Voor een auto en bank. Bij de bank of we zelfs niet konden brengen. De verkoopopbrengst is dan op aan benzine en dan ter plaatse zeker nog afdingen, plus reistijd.
Niet mijn probleem, moet je maar niet reageren en iets in de buurt zoeken.

Zelf wel een keer een volle tank onderhandelt, was toch weer 70euro.

1 like

haha, graag of niet. Dan hebben ze helemaal voor niets gereden, dat is pas zonde van het geld.

2 likes

Ik heb een paar laarsjes verkocht en meestal heb ik wel een doos liggen, maar helaas momenteel niet. In een zak verzenden vind ik niet helemaal fijn, iemand nog een creatief idee? Ik zit helaas niet in de buurt van een supermarkt met extra dozen.

Via je werk?

2 likes

Ff bij de buren aanbellen? Ik woon in een groot complex en vraag het altijd op Facebook en heb dan binnen no time een doos

2 likes

Thanks! Ik heb een buurtapp waar ik het op kan vragen, stom dat ik er niet aan gedacht heb

2 likes

Ik zou echt betalen voor een app waarin biedingen niet worden toegestaan

5 likes

Haha mijn favo verkoop is als iemand gelijk iets van me koopt zonder eerst 100 vragen te stellen, dan doe ik het dezelfde dag nog op de post, gaat ze vervolgens ook niet zeuren waar 't blijft, en dan elkaar achteraf 5 sterren geven :pray:

20 likes

Postnl verkoopt dozen

3 likes

M’n Jil Sander schoentjes zijn vandaag binnengekomen en ze zijn echt prachtig en zitten echt perfect :two_hearts: €28 voor schoenen die echt top kwaliteit zijn. Moet er wel nog ff een rubber zooltje onder laten zetten anders ga ik keihard uitglijden haha

5 likes

Ik ben helemaal klaar met Vinted. Na een aantal miskopen, had ik nu zelf 3 paar schoenen verkocht. Schoenen waren echt in prima staat. Nu zijn ze aangekomen bij de koper en zitten er opeens scheuren in het leer? Echt diepe krassen alsof ze er met een mes in zijn gemaakt. Ik ben er 100% zeker van dat ik ze goed heb verstuurd, dus snap niet wat er is gebeurd.

1 like

Heeft ze het niet zelf veroorzaakt bij het openen van de verpakking? Doorgeschoten met het mes?

5 likes

Ik maak wel eens een filmpje bij duurdere items waarbij ik het inpak. Wel gedoe, maar heb je altijd bewijs :sweat_smile:

12 likes

Tja, ze zegt van niet maar het moet onderweg of bij haar zijn gebeurd… Het was inderdaad slim geweest om een filmpje te maken. Ik had nu voorgesteld dat ze dan alles maar terug stuurt, maar ze wil nu graag één paar houden en de andere 2 paar terugsturen.

2 likes

Iemand op marktplaats die super boos wordt op mij en me 1 ster geeft omdat ik een pakket heb verstuurd met PostNL en PostNL het naar een pakketpunt heeft gebracht (omdat ze niet thuis was). Want nu moet haar zoon (voor wie het pakket was) het helemaal zelf halen bij het PostNL punt!!!

Oké meid ja ik heb echt invloed op wanneer je zoon thuis is en de procedures van PostNL. Echt ik hoop dat alles kapot is aangekomen.

19 likes

Ik snap echt niks van de bezorgopties bij Vinted. Soms kan ik bijna alle verzenders kiezen en nu kan het alleen thuisbezorgd worden? Ik zou ook echt zweren dat de verzendkosten een uur geleden goedkoper waren…

2 likes