Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ligt er ook aan waar de verkoper het allemaal wil brengen! Ik heb bijv een poosje geen Mondial geaccepteerd omdat dat ver uit de buurt lag.

1 like

Ik heb altijd dat ik geen dhl kan selecteren in de avond omdat dan de openingstijden van de pakketpunten voorbij zijn. Tenminste, dat is mijn theorie.

3 likes

Nee dat is het niet, want ik heb het net kunnen kopen en toen waren alle afhaalpunten weer beschikbaar en gisterenavond geen een. Misschien klopt de theorie van @Kryptonite

1 like

Apart zeg! Het is niet alsof dat pakket dan poef daar ineens voor de deur ligt :sweat_smile: maar er zal wel een reden voor zijn.

5 likes

Ik kwam er wel laatst achter dat m’n Mondial relay punt een soort maximum aantal pakketjes toegewezen kan krijgen. Dus ik denk dat dat het is!

1 like

Hmm ik heb echt al een aantal keer gehad dat ik in de avond alleen thuisbezorgd kon selecteren en 's ochtends weer gewoon alles. De theorie van @Kryptonite lijkt me logischer dan dat alle pakketpunten in de wijde omgeving aan hun maximum capaciteit zitten.

3 likes

Toevallig nog meer mensen last van gigantische vertraging met mondial relay via vinted? Mijn pakket staat al sinds 25-11 vast in Italië, ben bang dat het kwijt geraakt is

3 likes

Ik wacht ook al langer dan normaal op een pakket maar zag nu dit bij de tracking staan:

Door een overbelasting in ons logistieke proces is er een vertraging in de verwerking van uw pakket. We stellen alles in het werk om uw pakket zo spoedig mogelijk af te leveren in uw Afhaalpunt.

2 likes

niet met mondial maar met dhl via vinted. Morgen verloopt de uiterlijke datum en zal mijn geld terug komen. baal echt want het was echt een leuke aankoop…

Oh dit staat er bij mij niet bij, wel goed om te weten.

@JustinBieber bij mij verloopt het na vrijdag ook, hoop echt dat ik voor die tijd nog iets hoor of ontvang

3 likes

Zou je het kunnen vragen aan de koper? En hopen dat die eerlijk is

4 likes

Onder de QRcode vind je een reeks met letters en getallen. Die moet je op een zichtbaar plek op je verpakking schrijven.

3 likes

Ik heb een ontzettend mooie jurk gezien die ik wil kopen. Nu zie ik alleen dat de verkoopster geen reviews heeft… Ze heeft wel meerdere artikelen geüpload (5 maanden geleden allemaal) en de foto’s zijn op dezelfde plek genomen. En ze is ook geverifieerd door Facebook, e-mail en Google. Kan natuurlijk zijn dat ze nog nooit iets heeft verkocht op Vinted en je moet ergens beginnen. Wat denken jullie?

Edit: oh! Ik zie dat ze nu meer artikelen recent heeft geüpload!

Even een follow-up. Heb toch gewacht omdat de bank niet enorm in de weg stond en wij het ook goed kunnen gebruiken. Toch voor 250 aan iemand verkocht uiteindelijk :+1:

8 likes

Dus dan krijgt iemand anders van dat verzonnen adres een melding in diens postnl app dat er een pakketje naar het postnl-punt gaat? :sweat_smile:

1 like

Ja, gaat op adres volgens mij :wink: Als ik een pakketje krijg waar ik niets vanaf weet omdat ik het bv niet zelf besteld heb, maar het wel naar mijn adres gaat, verschijnt die in de PostNL app.

edit: maar ik bedenk me nu dat het soms ook pas verschijnt als ik op een t&t link geklikt heb. Daarna herkent 'ie m dan

1 like

Die PostNL app is op adres gekoppeld dacht ik! Alhoewel ik pakketjes van m’n vriend er niet in krijg volgens mij, brievenbuspost wel van ons beiden.

En anders kan diegene, die niet je koper is, het gewoon ook weer retourneren naar jou met afzender adres, toch? Hopelijk gaat het wel gewoon allemaal goed zoals het de bedoeling is :blush:

Wacht nu al meer dan een week op een pakketje hier. Staat afgegeven op afgiftepunt en ik weet, het is (d)ruk met de feestdagen maar argh, ik had echt gehoopt het nog een beetje op tijd te kunnen krijgen voor de feestdagen haha

Je laat het rechtstreeks naar PostNL punt sturen toch? Dan wordt volgens mij het adres van het PostNL punt gebruikt. Je hebt dat andere adres alleen gebruikt om het punt te selecteren toch?
Ik krijg altijd wel meldingen als ik t rechtstreeks naar een punt laat sturen, volgens mij is dat dan gekoppeld aan e-mailadres.

2 likes

Ik heb echt nog nooit zo’n opdringerig persoon meegemaakt op Vinted. Gelijk na de verkoop al wanneer ga je het verzenden? Na eerst natuurlijk 1 euro onder mijn vraagprijs te bieden. Vervolgens reageer ik met zo snel mogelijk, het is een drukke week ivm de aankomende feestdagen. Nu stuurt ze gewoon 2 dagen later (ze had het in het weekend gekocht dus kon het ook niet eerder verzenden) of ik het ‘nog’ ga verzenden, ze heeft al betaald en dit is niet netjes van mij etc.

Ik heb gewoon nog een paar dagen de tijd om het op te sturen? Daddy chill.

3 likes