Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ja, gaat op adres volgens mij :wink: Als ik een pakketje krijg waar ik niets vanaf weet omdat ik het bv niet zelf besteld heb, maar het wel naar mijn adres gaat, verschijnt die in de PostNL app.

edit: maar ik bedenk me nu dat het soms ook pas verschijnt als ik op een t&t link geklikt heb. Daarna herkent 'ie m dan

1 like

Die PostNL app is op adres gekoppeld dacht ik! Alhoewel ik pakketjes van m’n vriend er niet in krijg volgens mij, brievenbuspost wel van ons beiden.

En anders kan diegene, die niet je koper is, het gewoon ook weer retourneren naar jou met afzender adres, toch? Hopelijk gaat het wel gewoon allemaal goed zoals het de bedoeling is :blush:

Wacht nu al meer dan een week op een pakketje hier. Staat afgegeven op afgiftepunt en ik weet, het is (d)ruk met de feestdagen maar argh, ik had echt gehoopt het nog een beetje op tijd te kunnen krijgen voor de feestdagen haha

Je laat het rechtstreeks naar PostNL punt sturen toch? Dan wordt volgens mij het adres van het PostNL punt gebruikt. Je hebt dat andere adres alleen gebruikt om het punt te selecteren toch?
Ik krijg altijd wel meldingen als ik t rechtstreeks naar een punt laat sturen, volgens mij is dat dan gekoppeld aan e-mailadres.

2 likes

Ik heb echt nog nooit zo’n opdringerig persoon meegemaakt op Vinted. Gelijk na de verkoop al wanneer ga je het verzenden? Na eerst natuurlijk 1 euro onder mijn vraagprijs te bieden. Vervolgens reageer ik met zo snel mogelijk, het is een drukke week ivm de aankomende feestdagen. Nu stuurt ze gewoon 2 dagen later (ze had het in het weekend gekocht dus kon het ook niet eerder verzenden) of ik het ‘nog’ ga verzenden, ze heeft al betaald en dit is niet netjes van mij etc.

Ik heb gewoon nog een paar dagen de tijd om het op te sturen? Daddy chill.

3 likes

Dit soort mensen zijn the worst. Ik krijg trouwens ook wel eens voor de koop de vraag wanneer ik het kan verzenden, helemaal prima want dan weet diegene ook of het lang gaat duren of niet en kan die de beslissing daarop baseren.

4 likes

Zeker, ik snap het helemaal dat wanneer je iets snel nodig hebt het fijn is om dit even te communiceren, maar dit sloeg echt alles😅

2 likes

Pakketjes van Vinted zijn zo lang/willekeurige tijden onderweg dat ik altijd het idee heb dat die paar dagen speling bij het moment van verzenden weinig uitmaken :sweat_smile: er is echt geen peil op te trekken wanneer je iets kan verwachten.
Verder natuurlijk wel handig om te weten omdat je ook meer dan eens mensen treft die het doodleuk helemaal niet opsturen, wel online komen maar niets zeggen.

3 likes

Is dat zo? Ik verkoop en koop niet heel veel maar wel altijd met DHL en vond het die paar keer nog best snel gaan.

Persoonlijke ergenis: mensen doen een bod, ik accepteer dat meteen, daarna laten ze niks meer horen en ronden ze de koop niet af :sob: doe dan geen bod !!1

4 likes

Ik gebruik bijna altijd Mondial Relay, soms Homer, maar dat duurt meestal heel lang ja (zijn volgens mij de goedkoopste opties en/of milieuvriendelijker, dus het is ook logisch). Ik zou nooit iets dat ik snel/binnen afzienbare tijd nodig heb kopen op Vinted daardoor.

2 likes

Ik denk dat ik dan nog niks via die bezorgers heb kunnen kopen. De goedkoopste optie die ik tot nu toe kon kiezen was DHL voor 2,70 (pakketpunt)

1 like

Is er iemand die het boek ‘Laat mij maar even’ van Lois Kruidenier verkoopt? Het boek is overal uitverkocht. Er komt hoogstwaarschijnlijk wel een nieuwe druk begin 2023, maar misschien verkoopt hier iemand het boek?

1 like

ik raak al gefrustreerd als 2 minuten nadat ik iets online heb geplaatst het product nog niet is verkocht hahahaha

terwijl ik hartstikke goed begrijp dat niemand mijn troep wil

4 likes

Er biedt iemand op Vinted. Ik wijs het bod af en zeg dat ik het bij de vraagprijs wil houden. Biedt ze 1 euro hoger, ik stuur precies hetzelfde berichtje. Weer een nieuw bod, weer 1 euro hoger :expressionless:

10 likes

Block

1 like

Echt he. Get a life

2 likes

Ik heb het gejinxed voor mezelf, ik wacht nu al meer dan een week op een shirtje wat ik graag aanwilde voor Kerst :sob:

1 like

eehh iemand bied 25 op iets wat voor 20 te koop staat

is dit een scam methode

Ik zou net 2 dingen ophalen. Sta ik daar op de afgesproken tijd. Krijg ik op datzelfde moment bericht dat een ding is verkocht, waar het voornamelijk omging. Dus bel wel aan, misschien die ander mee nemen voor helft van de prijs omdat het nu 1 was ipv 2.
Meteen nee gaat niet mee voor minder. Deur dicht.

Dus oke doei dan maar ?

Nu maar beide nieuw besteld, 5 euro meer maar en dag wachten maar goed. Wilde een keer duurzaam doen.

Zat nog geen 15 uur tussen de berichten en ophalen. Controleer dan eerst of je het nog hebt en verwijder de advertentie.

3 likes

Ik heb weer een pakketje kwijt van vinted bij dhl :skull: love dhl normaal, maar dit is zo vervelend. Ook nog best een duur item. Als het kwijt is krijg ik ook nog maar 20 euro ipv 50

1 like